Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - testbank bouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41785 - testbank bouwen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondansrpower 15-3-2007 13:41 Print topicpost

Posts: 302
hallo
ik zit er met een vriend van mij over te dneken om zelf een testbank te bouwen,
ik heb op me werk de beschikking over cnc draai en freesbank en tuuk convertioneel,
massive assen voor de rollen enzo en rest van de materialen is geen probleem,vriend van mij heefd mig/mag en tig enzo dus de machines enzo zijn er,alleeen............

ons leek toerenteller,km teller,en temp meter nie zo probleem,alleen hoe kunne wij iets met een sensor bouwen om koppel te meten,wij hebben software voor testbank,en buurman kan voor ons printplaat solderen voor de pc met sensors enzo erop.

dus enigste probleem is dus heo gaan we koppel meten,heben jullie enig idee?/???????

alvast bedankt
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.

thijs 15-3-2007 13:43 Print reply
Posts: 448
druksensor op een bepaalde afstand?
kracht x afstand uitrekenen en je hebt je koppel
 
spinechiller 15-3-2007 14:01 Print reply

Posts: 509
ik heb een keer zo'n artikel op internet gevonden, ik hoorde wel dat het redelijk lijp kan zijn.
omdat je een vliegwiel moet bouwen, en als die los schiet, breekt de hel los.
 
honda cr project...
PRO TUNING 15-3-2007 14:20 Print reply

Posts: 4000
Neluhz 15-3-2007 14:23 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
ik heb een keer zo'n artikel op internet gevonden, ik hoorde wel dat het redelijk lijp kan zijn.
omdat je een vliegwiel moet bouwen, en als die los schiet, breekt de hel los.


als je niet eens fatsoenlijk een vliegwiel kan monteren, is een testbank wsl niet voor jou weggelegd.

draaimoment kun je idd meten met een druksensor of desnoods een elektronische weegschaal die je iets verbouwd...

how wacht, dat kan niet, want het zaakje moet natuurlijk ook kunnen draaien.

die lui van performace trends maken leuke programmatjes btw :P
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 15-3-2007 om 14:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 15-3-2007 om 14:26 uur.
 
thijs 15-3-2007 14:36 Print reply
Posts: 448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]

draaimoment kun je idd meten met een druksensor of desnoods een elektronische weegschaal die je iets verbouwd...

how wacht, dat kan niet, want het zaakje moet natuurlijk ook kunnen draaien.




klopt idd wat je zegt, maar hier op school staat wel degelijk een motortestbank die op dit systeem werkt.

als ik me niet vergis kan de motor licht kantelen, en is de druksensor op een van de motorsteunen bevestigd.
als je dan een rem op de krukas zet, zal er ook een koppel op de steunen komen.

meer weet ik er ook niet over, maar misschien kan je hiermee iets verzinnen
 
THOMASJEUHHH 15-3-2007 15:51 Print reply

Posts: 4159
volgens mij meet je koppel door de bank te remmen,,
en wil je ook de luchtmengsel meten enzo en al die moeilijke dingen?
of hou je het bij de basics?
 
bwoaahhppp,,..
erwin fs1 15-3-2007 21:14 Print reply

Posts: 897
kon je het koppel niet uit de versnelling van een vliegwiel halen?
 
vake bej te bange....
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-3-2007 21:36 Print reply

Posts: 10560
op school hebben we voor kleine motoren een dynamo rem ,deze is zo gemonteerd dat op het moment dat je de motor afsmoort deze kan draaien/torderen , aan de dynamo zit een strip van 30cm (meen ik) en hieraan zit een veerrunster . en als de dynamo gaat draaien kun je zien met hoeveel kracht hij tordeerd/draait dus weet je je koppel .

en met de dynamo rem kun je zien hoeveel vermogen (watt´s) je erin moet stoppen om de motor af te smoren dus kun je ook het vermogen zien .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-3-2007 om 21:38 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 15-3-2007 22:11 Print reply

Posts: 14514
op het 2stroke tuning forum staat ergens een topic over zelfbouw testbanken

meschien heb je daar wat aan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
hondansrpower 17-3-2007 13:43 Print reply

Posts: 302
ja de rollen kan je in principe afremmen met een centrivugaal koppelings systeem en dan watergekoeld koppelings huis of zouo dat niet werken.

 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
ploe 18-3-2007 11:16 Print reply

Posts: 635
test bank afremmen met een waterpomp
de pomp maak je aan een kant dicht met een kogelkraan zodat je deze kan stellen
heb ik al zo vaak gezien bij vermogenbanken (kleintjes dan he)

vraag er een aan de politie die zijn toch niet goedgekeurd ze doen er toch niets mee
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 3595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved