Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rare corrosie op grondplaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 438 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41776 - rare corrosie op grondplaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

khaz 14-3-2007 21:04 Print topicpost

Posts: 1450
Ik heb de laatste tijd last van een wit grof gruis op mijn grondplaat, ben bang dat hierdoor mijn ontsteking niet loopt.
Ik dacht eerst dat het aan het soldeer tin lag omdat ik er daarvoor nooit last van heb gehad, maar dat leek me nu niet(soldeerpunten goed ingepakt)
hoe kan dit zo opeens? De brommer staat binnen
het gaat trouwens om een dtmx
 
HPI |w00t

- Han - 14-3-2007 21:12 Print reply

Posts: 9667
is gewoon alu dat aan het ''roesten'' is
 
<10.000 posts
khaz 14-3-2007 21:16 Print reply

Posts: 1450
ja dat snap ik
maar voor mijn contactpunten is het niet fijn en ik heb het nooit eerder gehad.
hoe voorkom ik het
het is echt veel..
 
HPI |w00t
zundapp_rs 14-3-2007 21:46 Print reply

Posts: 682
als alluminium eenmaal aan het oxidere is kan je er volgens mij weinig aan doen. Ik heb het al met verschillende dingen gehad en het is niet echt tegen te houden. Ik zou gewoon een andere grondplaat er op zetten. Over wat voor brommer gaat het eigenlijk?
 
Toon 14-3-2007 21:48 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
als alluminium eenmaal aan het oxidere is kan je er volgens mij weinig aan doen. Ik heb het al met verschillende dingen gehad en het is niet echt tegen te houden. Ik zou gewoon een andere grondplaat er op zetten. Over wat voor brommer gaat het eigenlijk?


yamaha dtmx

 
van bussel 14-3-2007 21:51 Print reply

Posts: 695
in smeren met olie schijnt wel redelijk te helpen
 
Mopar 14-3-2007 21:58 Print reply

Posts: 4772
Eerst ff netjes poesten met een metaal polijst middel.
( Chrome Cleaner van Valma bijv. )

Nadat je het hebt gepolijst/gepoetst (met de hand) licht inspuiten met siliconen spray.

En zorg dat je deksel goed water/vocht dicht is.
Ik deed altijd ook op dat deel ook altijd een beetje vloeibare pakking voordat ik het terug monteerde, nooit ergens last van gehad
 
chick 14-3-2007 22:00 Print reply

Posts: 417
insmeren met olie lijkt me niet zo slim want dan zitten na 10 meter je contactpunten onder de olie maar k denk dat als je t ff inspuit met siliconen spray dat je al een heel eind komt.. dus dat ken je ff proberen en anders heb ik volgens mij nog wel een grondplaat voor je liggen

 
lord of the bromfiets
khaz 14-3-2007 23:29 Print reply

Posts: 1450
genoeg grondplaten hier

ik heb hem schoongeschuurd en staat nu in de was benzine
Ik zal de achterkant invetten maar de voorkant vind ik tricky met die contactpuntjes
 
HPI |w00t
cittaghostracer 15-3-2007 12:42 Print reply
Posts: 144
waarom zouden je contact punten er onder moeten komen te zitten dan?

je grondplaat blijft toch gewoon stil staan... vliegt dus niet in het rond ofzo...

anders stook je je grondplaat ff warm, en dan olie dr op en in laten trekken... na een poosje nog een keer opstoken en ritueel herhalen.


 
khaz 15-3-2007 12:58 Print reply

Posts: 1450
nu alles schoongemaakt inelkaar gedraaid en ingespoten met siliconen(behalve contacten natuurlijk)
ik hoop dat het werkt
 
HPI |w00t
Maximum Max 15-3-2007 14:55 Print reply

Posts: 340
Je kan ook zuurvrije vasaline gebruiken hiervoor. Dit is meer een smeermiddel dan een vloeibare spray zoals silicone spray. Ik gebruik vasaline ook voor de velgen van mijn Dapp. Hierdoor kan er geen lucht en water op de velg komen door het kleine vetlaagje succes ermee!
 
-

Dit topic is 947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved