Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - NS-1 onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #41763 - NS-1 onsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hardstyle 14-3-2007 16:46 Print topicpost

Posts: 1077
Hallo,

Omdat ik met geen mogelijkheid aan een NS1 onsteking kom (of weet iemand toevallig waar ik er nog 1 kan halen?)
Wil ik vragen of er alternatieve onstekingen zijn voor op een NS1 blokje?

NSR50/MBX80 onsteking?

Ik weet niet waar het vanaf hangt en waar je op moet letten, maar slag is het zelfde etc?
Of past hij er dus totaal niet op?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -

THOMASJEUHHH 14-3-2007 16:50 Print reply

Posts: 4159
mbx80 of nsr50 kunne dr bijde op,,
maar het verschil tussen die en ns1 onsteking is,, dat ns1 onsteking kleiner en lichter is
 
bwoaahhppp,,..
MT70-nolimit 14-3-2007 16:51 Print reply

Posts: 4322
Je moet kijken naar de hoek van de cilinder, die stand hangt nogal af van het moment dat de onsteking een sein geeft, dus je zult zonder teveel gezeur het beste een nsr/mbx onsteking moeten pakken ja.
 
gaat lang goed
ArieNSR 14-3-2007 16:51 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Hallo,

Omdat ik met geen mogelijkheid aan een NS1 onsteking kom (of weet iemand toevallig waar ik er nog 1 kan halen?)
Wil ik vragen of er alternatieve onstekingen zijn voor op een NS1 blokje?

NSR50/MBX80 onsteking?

Ik weet niet waar het vanaf hangt en waar je op moet letten, maar slag is het zelfde etc?
Of past hij er dus totaal niet op?

heb je de cdi van een ns1 ook nodig?
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Hardstyle 14-3-2007 16:52 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
[...]

heb je de cdi van een ns1 ook nodig?


Liefst wel ja, weet niet of die gelijk is aan NSR/MBX?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Je moet kijken naar de hoek van de cilinder, die stand hangt nogal af van het moment dat de onsteking een sein geeft, dus je zult zonder teveel gezeur het beste een nsr/mbx onsteking moeten pakken ja.


Is die hoek bij alle Honda blokken niet hetzelfde dan?


Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 14-3-2007 om 16:56 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
ArieNSR 14-3-2007 16:56 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Liefst wel ja, weet niet of die gelijk is aan NSR/MBX?


cdi is anders dan die van nsr. maar ik heb een keer een nsr blok gekocht die onder een nsr moest, maar er zat ns1 ontsteking op het blok en er zat geen cdi bij. Dus ik heb er gewoon nsr ontsteking opgezet. er was een stukje uit het carter geslepen om die sensor(oid) er in te krijgen. Dus een nsr ontsteking zou op een ns1 blok moeten passen.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Hardstyle 14-3-2007 16:59 Print reply

Posts: 1077
Stukje uit het carter geslepen? Sensor? vertel?



 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
MT70-nolimit 14-3-2007 17:02 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle

Is die hoek bij alle Honda blokken niet hetzelfde dan?


Nee kijk;
MT


NS1
]
 
gaat lang goed
ArieNSR 14-3-2007 17:03 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Stukje uit het carter geslepen? Sensor? vertel?





Ik heb het spul nog wel liggen, maak wel ff foto's. even geduld aub.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Hardstyle 14-3-2007 17:03 Print reply

Posts: 1077
Jaaa, maar dat is AC mt blok.. NSR en MBX en NS1 scheelt niks denk ik?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
MT70-nolimit 14-3-2007 17:05 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Jaaa, maar dat is AC mt blok.. NSR en MBX en NS1 scheelt niks denk ik?

oh bedoel je het zo, je zei honda blokken nee daar zit geen kont verschil in
 
gaat lang goed
Frysk 14-3-2007 17:06 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

oh bedoel je het zo, je zei honda blokken nee daar zit geen kont verschil in

WRONG !


NS1 ontsteking past niet direkt op NSR blok.. je moet OF je carter beetje verslijpen of de ontsteking wat verslijpen zodat het past
 
giggitybyte
Hardstyle 14-3-2007 17:06 Print reply

Posts: 1077
en andersom?

Dat verslijpen ben ik niet bang voor, maar als het maar goed loopt?

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 14-3-2007 om 17:07 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Kampersjaak 14-3-2007 17:06 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

WRONG !


NS1 ontsteking past niet direkt op NSR blok.. je moet OF je carter beetje verslijpen of de ontsteking wat verslijpen zodat het past


ze hebben het over de hoek waarin de cil en het is een nsr onsteking op een ns-1

niet andersom

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 14-3-2007 om 17:07 uur.
 
oderint dum metuant
MT70-nolimit 14-3-2007 17:07 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

WRONG !


NS1 ontsteking past niet direkt op NSR blok.. je moet OF je carter beetje verslijpen of de ontsteking wat verslijpen zodat het past

edit: thnx frank

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 14-3-2007 om 17:07 uur.
 
gaat lang goed
Frysk 14-3-2007 17:08 Print reply

Posts: 34928
ooh sorry :(


wou ook maar helpen maar niemand heeft er iets aan dus


 
giggitybyte

Dit topic is 2454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved