Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mb uitlaatje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41762 - mb uitlaatje?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 14-3-2007 22:05 Print reply

Posts: 20582
als we nou eens met zn alleen rustig en normaal met elkaar om kunnen gaan? (en ontopic)?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MB kenner 14-3-2007 22:48 Print reply
Posts: 6
Homoet en Fietsie... dat jullie gewoon te onervaren zijn om een brommer goed te laten lopen kan ik niks aan doen, maar ga vervolgens niet beweren dat het niet kan. Een 70 met moeite op de 100, right!!! wat gebroeders MB al zegt... een normale 50 laat je 85 lopen met een standaard carb... laat staan een 20 mm. Een goeie 70 kan zonder tunen makkelijk 110 rijden.

Kijk, dat jullie het gelul vinden van die 50 cc maakt mij niks uit, het getuigt alleen maar van jullie onkunde. Het is namelijk zo dat ik het zelf gereden heb. En om het nog even wat sterker te maken:
70 cc Eurocilindro, 20 mm mikuni, Proma en goed afstellen 117 met meewind, tegenwind 110. Vertanding 15 om 38
 
Jelmer MX 14-3-2007 22:53 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB kenner
blaat

vind je het heel gek met die vertanding hey?
en die wind mee heb je wel nodig, en volgens mij moet je die teller van je ook ff nakijken
 
Riddick89 14-3-2007 22:57 Print reply

Posts: 306
zeg dames kunne we ff normaal doen tegen elkaar
ik vroeg of techno race een snelle uitlaat is voor een honda mb5

en welke better is proma gp of techno race?
 
burn rubber, not your soul!!
stoeptegel 14-3-2007 22:58 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB kenner
Homoet en Fietsie... dat jullie gewoon te onervaren zijn om een brommer goed te laten lopen kan ik niks aan doen, maar ga vervolgens niet beweren dat het niet kan. Een 70 met moeite op de 100, right!!! wat gebroeders MB al zegt... een normale 50 laat je 85 lopen met een standaard carb... laat staan een 20 mm. Een goeie 70 kan zonder tunen makkelijk 110 rijden.

Kijk, dat jullie het gelul vinden van die 50 cc maakt mij niks uit, het getuigt alleen maar van jullie onkunde. Het is namelijk zo dat ik het zelf gereden heb. En om het nog even wat sterker te maken:
70 cc Eurocilindro, 20 mm mikuni, Proma en goed afstellen 117 met meewind, tegenwind 110. Vertanding 15 om 38

eej n00b, gewoon ff je grote mond houden.
ik zal ff je vertellen waarom je met een mb met 70 cc niet zo snel en makkelijk over de 100 gaat als met een moderne senda ofzo:
-Mb is oud,
dus geen waterkoeling,carterinlaat,hele snele poorttimingen.
Nauturlijk, is een mb wel snel te krijgen met beetje tunen,Maar dan blijven de snelheden die jij noemt nog steeds gelul.Mb is ouwe meuk en sloom,tenzij je goed gaat tunen of veel ccs eronder hangt.Misschien kut voor je om uit je droom te helpen,maar het is helaas wel de realiteit.

 
80 cc ownatsj
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2007 23:00 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

eej n00b, gewoon ff je grote mond houden.
ik zal ff je vertellen waarom je met een mb met 70 cc niet zo snel en makkelijk over de 100 gaat als met een moderne senda ofzo:
-Mb is oud,
dus geen waterkoeling,carterinlaat,hele snele poorttimingen.
Nauturlijk, is een mb wel snel te krijgen met beetje tunen,Maar dan blijven de snelheden die jij noemt nog steeds gelul.Mb is ouwe meuk en sloom,tenzij je goed gaat tunen of veel ccs eronder hangt.Misschien kut voor je om uit je droom te helpen,maar het is helaas wel de realiteit.



waterkoeling en carterinlaat zijn niet echt sneller

verder klopt het wel dat 100+km met een plug and play setup voor mb met 50cc blok eigenlijk niet te doen is . malossi OT , homoet , en fatsoenlijke carb komen aardig in de richting

100+ op teller/gevoel kan natuurlijk wel



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-3-2007 om 23:03 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
stoeptegel 14-3-2007 23:07 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waterkoeling en carterinlaat zijn niet echt sneller

verder klopt het wel dat 100+km met een plug and play setup voor mb met 50cc blok eigenlijk niet te doen is . malossi OT , homoet , en fatsoenlijke carb komen aardig in de richting

100+ op teller/gevoel kan natuurlijk wel



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-3-2007 om 23:03 uur.

Nou waterkoeling, kan je altijd hgoere toeren mee halen dan met luchtgekoeld,kan je niet omheen.Ik rijd zelf ook mb en maat van me (jorn op het forum) heeft dus zon moderne senda.Maar het is gewoon stukken sneller.Is logisch,want die blokken zijn verder doorontwikkeld.Is hetzelfde als dat een nsr sneller blokje heeft dan van een mb.
Alleen willen sommige mensen dat dan weer neit snappen
 
80 cc ownatsj
Riddick89 14-3-2007 23:09 Print reply

Posts: 306
kap is met elkaar af te zeiken.
daarvoor heb ik deze topic niet aangemaakt !

ik wil alleen weten of een techno race uitlaat beter is dan proma gp en of iemand er ervaring mee heb hoe het rijd met een techno race.

ik wil namelijk morgen een techno race kopen maar moet ckkr weten dat er niet weer een dip in de toeren zit zo als bij de proma!!!



Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 14-3-2007 om 23:09 uur.
 
burn rubber, not your soul!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2007 23:09 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

Nou waterkoeling, kan je altijd hgoere toeren mee halen dan met luchtgekoeld,kan je niet omheen.Ik rijd zelf ook mb en maat van me (jorn op het forum) heeft dus zon moderne senda.Maar het is gewoon stukken sneller.Is logisch,want die blokken zijn verder doorontwikkeld.Is hetzelfde als dat een nsr sneller blokje heeft dan van een mb.
Alleen willen sommige mensen dat dan weer neit snappen


waterkoeling kun je geen hogere toeren mee halen , geen hoger koppel mee krijgen en niet meer vermogen mee krijgen.

ask dronkz

alleen bij waterkoeling cilinders is het imo makkelijker een powervalve kwijt te raken en das wel fijn

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-3-2007 om 23:10 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
stoeptegel 14-3-2007 23:12 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waterkoeling kun je geen hogere toeren mee halen , geen hoger koppel mee krijgen en niet meer vermogen mee krijgen.

ask dronkz

WEl hogere toeren lijkt me,omdat je cilinder beter gekoeld word en hij meer toeren aan kan voordat hij te warm wordt.Ook is het rendement van een watergekoelde cilinder beter.




Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 14-3-2007 om 23:13 uur.
 
80 cc ownatsj
Riddick89 14-3-2007 23:14 Print reply

Posts: 306
crossgek en stoeptegel kap is
ik vraag wat en julie gaan gewoon verder met zeiken tegen elkaar doe dat maar via pm.
 
burn rubber, not your soul!!
mtx-motard 14-3-2007 23:16 Print reply

Posts: 14947
techno deed het goed onder nsr, alleen veel lawaai maar wel hoge snelheid/toeren. dus als die niet veel muntjes kost zou ik die halen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mblover 14-3-2007 23:16 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

Nou waterkoeling, kan je altijd hgoere toeren mee halen dan met luchtgekoeld,kan je niet omheen.Ik rijd zelf ook mb en maat van me (jorn op het forum) heeft dus zon moderne senda.Maar het is gewoon stukken sneller.Is logisch,want die blokken zijn verder doorontwikkeld.Is hetzelfde als dat een nsr sneller blokje heeft dan van een mb.
Alleen willen sommige mensen dat dan weer neit snappen


Kreidler racers kunnen tot 16000 toeren volgens de site van Foekema, en dan is de krukas de bottleneck,

lijkt me voor een straat brommer niet lekker rijden.

Verder is een modern blok gewoon sneller, honda kan je ook snel maken maar het is zeker niet zo dat je gewoon even gaat shoppen, het eea monteert, afstelt, en dat je dan ver over de 100 blaast, tenzij je hem zo zwaar vertand dat je in de hoogste versnelling alleen nog maar op gang komt als je een flink zeil boven je brommer knoopt en voor een storm uit berg af gaat rijden, en waar je dan bovendien ook nog een hele hoge berg voor nodig hebt om genoeg afstand te hebben om die snelheid op te kunnen maken.

Bovendien zit je bij ori honda blokken zit je ook met die @*(#&@!(*&$!&^@# 4-bak...
zet er een 6 bak in, scheelt al een berg imo.

edit:
om even antwoord te geven,
homoet special is ook wel een leuke uitlaat op jou setup denk ik

En is het geen optie om bijvoorbeeld een hmr2 of r1 om te bouwen en pas te maken?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-3-2007 om 23:18 uur.
 
stoeptegel 14-3-2007 23:17 Print reply

Posts: 3085
is neit zeiken, maar discussieren.
Ik zit al lang genoeg op dit forum om fatsoenlijk te kunnen praten met een andere user.Bovendien heb ik hem wel vaker posts van hem gezien die getuige van genoeg technische kennis.
Bovendien blijft het gewoon onzin wat je neertypt.Dat is het enige wat ik duidelijk wilde maken.
 
80 cc ownatsj
Riddick89 14-3-2007 23:19 Print reply

Posts: 306
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
is neit zeiken, maar discussieren.
Ik zit al lang genoeg op dit forum om fatsoenlijk te kunnen praten met een andere user.Bovendien heb ik hem wel vaker posts van hem gezien die getuige van genoeg technische kennis.
Bovendien blijft het gewoon onzin wat je neertypt.Dat is het enige wat ik duidelijk wilde maken.




ja maar ik word gewoon genegeert door julie terwijl ik 2 keer wat vraag.


 
burn rubber, not your soul!!

Dit topic is 3075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved