Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mb uitlaatje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41762 - mb uitlaatje?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Riddick89 14-3-2007 16:22 Print topicpost

Posts: 306
ik zoek een goede uitlaat voor honda mb5
settup 50ccsnel imitatie
13mm carb (binnekort 19mm keihin)
2kleps membraam (binnekort 4kleps carbon)

alleen nu nog een mooie maar vooral snelle uitlaat
ik heb er nu een proma gp onder hangen maar die maakt in midde toeren een grote dip
deze dip word veroorzaakt door de uitlaat

ik zoek een uitlaat zonder dip die wel snel is

geef ff info als je weet wat voor uitlaat goed is en hoe hij rijd (top accel enz)

 
burn rubber, not your soul!!

cmtheman 14-3-2007 16:28 Print reply

Posts: 2710
ori-snelle uitlaat loopt goed op die setup, had ik zelfs op een 70imi en ging goed, niet echte dip (met mps300) en goede trekkracht
(heb ik overigens nog liggen)
 
ZAC #802, KNMV #82
Riddick89 14-3-2007 16:30 Print reply

Posts: 306
en de snelheden bij die uitlaat (bedoel je de oude settup of de nieuwe met grotere carb?)

ik wil em tegen de 100 persen met de snelheid

en ik hoorde dat homoet special racing goed zijn en techno race

Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 14-3-2007 om 16:34 uur.
 
burn rubber, not your soul!!
rik hulkenberg 14-3-2007 16:32 Print reply

Posts: 10029
ongeveer 85 denk ik
 
rik hulkenberg 14-3-2007 16:38 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
en de snelheden bij die uitlaat (bedoel je de oude settup of de nieuwe met grotere carb?)

ik wil em tegen de 100 persen met de snelheid

en ik hoorde dat homoet special racing goed zijn en techno race

Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 14-3-2007 om 16:34 uur.

ik denk dat je dan beter 70cc kan nemen
 
MT70-nolimit 14-3-2007 16:55 Print reply

Posts: 4322
Als je tegen de 100 wilt rijden (100 echte km's, niet MB-teller km's) dan moet je naar 70cc zoeken.

edit: zoals de heer hulkenberg al zegt. Met 50cc, geen belg en geen parmakit kom je daar.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 14-3-2007 om 16:55 uur.
 
gaat lang goed
cmtheman 14-3-2007 16:59 Print reply

Posts: 2710
met 70cc haal je de 100 inderdaad eerder, met een 50snel haal je de 90 max en dan lever je veel trekkracht in.

als je een 70cc neemt en die 19mm carb met 4-kleps membraam en een ori-snelle uitlaat dan haal je de 100 wel, ligt eraan hoe je hem afstelt en welke twv je hebt, maar moet zeker wel te doen zijn
 
ZAC #802, KNMV #82
Riddick89 14-3-2007 16:59 Print reply

Posts: 306
gaat me om de uitlaat
ik zoek de snelste uitlaat voor mb 50cc !
ik neem geen nieuwe cilinder want deze heeft pas 3000 km gereden

 
burn rubber, not your soul!!
MT70-nolimit 14-3-2007 17:04 Print reply

Posts: 4322
Snelste pijp is homoet 50, weet niet wat je cilinder daarvan zegt, ik weet dat die imi50 std redelijk snel is maar verder is het een chocolade cilinder
 
gaat lang goed
MB kenner 14-3-2007 20:05 Print reply
Posts: 6
Leuk dat er nog steeds MB's rijden! Maar ik hoor al wel dat er een hoop mensen DOM lopen te lullen zeg...

@ gebroeders MB: je kunt beter je 2kleps er in laten en wat om proberen te buigen. Vierkleps membraam heeft weinig voordeel. Een geschikte uitlaat voor jou cilinder is idd. een standaard uitlaat. Eventueel kun je er een 50 Proma op zetten ipv een 70 als deze tenminste nog bestaan. Met een Proma zal hij wat harder lopen omdat hij minder tegendruk heeft, maar dus wat minder hard optrekken in laag toerental. 100 km kan makkelijk, niet naar mt70 en cmtheman luisteren, kennelijk hebben die geen ervaring. Tuurlijk kom je eerder op de 100 met een 70cc duh.. Ik heb zelf 105 gereden met een 50cc Zeta en 20 mm carb en een proma. Kwestie van goed afstellen. Je cilinder is idd wel chocolade, maar op het begin moet ie prima lopen, later zal ie gaan slijten.

Trouwens... MT70... wat een fabeltje dat MB tellers afwijken... naar boven nog wel!
 
Saknet 14-3-2007 20:10 Print reply

Posts: 10355
tja met kleinere plaatjes (meer dus) hebben de klepjes minder oppervlak zodat ze beter functioneren bij hoge toeren in theorie. Of het in de praktijk te merken is... dat moet je mij niet vragen

ennuh: moet je hier eens zien hoeveel mb's er nog rijden..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-3-2007 om 20:12 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
koekie - Administrator 14-3-2007 20:16 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB kenner
Leuk dat er nog steeds MB's rijden! Maar ik hoor al wel dat er een hoop mensen DOM lopen te lullen zeg...

@ gebroeders MB: je kunt beter je 2kleps er in laten en wat om proberen te buigen. Vierkleps membraam heeft weinig voordeel. Een geschikte uitlaat voor jou cilinder is idd. een standaard uitlaat. Eventueel kun je er een 50 Proma op zetten ipv een 70 als deze tenminste nog bestaan. Met een Proma zal hij wat harder lopen omdat hij minder tegendruk heeft, maar dus wat minder hard optrekken in laag toerental. 100 km kan makkelijk, niet naar mt70 en cmtheman luisteren, kennelijk hebben die geen ervaring. Tuurlijk kom je eerder op de 100 met een 70cc duh.. Ik heb zelf 105 gereden met een 50cc Zeta en 20 mm carb en een proma. Kwestie van goed afstellen. Je cilinder is idd wel chocolade, maar op het begin moet ie prima lopen, later zal ie gaan slijten.

Trouwens... MT70... wat een fabeltje dat MB tellers afwijken... naar boven nog wel!


over het algemeen wijken mb tellers zo'n 5/10 km/h af.

de immitatie tellers gaan we het maar niet over hebben, want die wijken extreem veel af

Maargoed, over die uitlaat, ik raad een standaard snelle uitlaat aan ( Luhao ) dus met dikke bocht!


Dit bericht is gewijzigd door koekie op 14-3-2007 om 20:17 uur.
 
Haaks de hoek om!
MB kenner 14-3-2007 20:18 Print reply
Posts: 6
Over het algemeen week mijn teller ook 5 km af... maar wel naar beneden... imitatietroep heb ik het niet over.
 
Sypie_Honda 14-3-2007 20:28 Print reply

Posts: 13830
100 is met 50cc wel te doen.

ik rijd nu 85, met de volgende setup:

HM167, nog niet in gevijld
16mm Keihin
ori luchtfilter met grote buizen
MPS-300 CDI
luhao uitlaat
6-bak

als je die cilinder nou gaat tunen, en je doet ook wat aan je kop.
en je koopt een goeie uitlaat.

dan is de 100 volgens mij wel te doen

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 14-3-2007 om 20:29 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MB kenner 14-3-2007 20:48 Print reply
Posts: 6
Leuke setup Sypie! Hoe kom je aan die HM167?? Die zijn zeldzaam...

Zonder tunen, kop en uitlaat kun je m ook best 100 laten lopen hoor... 95 met std uitlaat. 100 met proma. Dat moet die van jou ook makkelijk kunnen of is het een HM167 van 15 jaar oud?

 
Royal Club 14-3-2007 20:49 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB kenner
Leuke setup Sypie! Hoe kom je aan die HM167?? Die zijn zeldzaam...

Zonder tunen, kop en uitlaat kun je m ook best 100 laten lopen hoor... 95 met std uitlaat. 100 met proma. Dat moet die van jou ook makkelijk kunnen of is het een HM167 van 15 jaar oud?



op jou teller kan je zelfs 120
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 3076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved