Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - heeft een MTX-SH typische kwaaltjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4176 - heeft een MTX-SH typische kwaaltjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 7-6-2002?23:13 Print topicpost

Posts: 10006
Ga binnenkort heel waarschijnlijk (99% zeker) een MTX-sh kopen, compleet origineel, met losse 70 eurocilindro (in goede staat).
Blok is gereviseerd, startte in 1 kick, gas bleef alleen hangen (liep verder wel vrij aardig stationair), schakelde ok, alleen de koppeling was een beetje minder).
Voorrem zit vast, achter half.
Zitten kleine roestplekjes op, ding is behoorlijk stoffig en vies.
Heeft dan ook 2 jaar ofzow in een schuur gestaan.
Zit wel een goudkleurig Renthal stuur op, verlichting werkt goed, alle kappen zijn in orde, knipperlichten zitten er ook nog op (en doen ook nog wel iets, alleen de accu is gaar), contact+stuurslot doen het nog, framenr was niet mee gerommeld.

De prijs:
150 euro
Lijkt mij vrij aardig voor het geheel (vent wou d'r gewoon van af, heeft er helemaal genoeg van omdat dingen van een MT d'r niet op passen en ie geen zin meer heeft om te sleutelen).

Maar nu is de vraag eigenlijk:
Heeft een MTX-SH nog typische problemen waar je op moet letten ?

 
Bastila is lief

Siepie Wokkel 8-6-2002?01:45 Print reply
Posts: 3888
check of het frame recht is, en niet verlast. een SH heeft namelijk een slap frame, waar nog al vaak wat mee is.
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Rens 8-6-2002?02:23 Print reply

Posts: 6863
uhh ja hij kan roesten de koppeling en de remmen slijten (vooral voor)
als je een dikke cilinder en carb heb wil ie wel es te weinig lucht krijguh door dat lullige aanzuig slangetjuh en de lampjes van je cockpitje gaan wel es kapot en de oliecensor kan kapot
 
achter de maan is alles beter
barry 8-6-2002?05:29 Print reply

Posts: 7387
bij de cilinderkop, daartegenover bij het frame, daar is het heel slap en van heel dun materiaal, daar rotten de meeste sh'tjes door, dan zou ik eerst controleren
 
He?
dick1 8-6-2002?11:57 Print reply
Posts: 971
ik zou hem gewoon kopen als je de tijd er voor over hebt om hem in orde te maken, kost toch nix
 
Hier_ben_ik - Administrator 8-6-2002?12:40 Print reply

Posts: 8499
MTX-sh:
- Hoger, dus meer luchtweerstand (niet erg i.v.m. fijner zitten/rijden);
- Het zwaartepunt ligt hoger dus je kunt niet zo hard door de bocht als met een mt'tje;
- Het is nog vetter om met een mtx een skoethur in te halen dan met een mttje.. spetter je die gasten lekker vol uitlaatsmeer hehe
- De ophangpunten van het zadel (beugeltjes onder aan je schuim zegmaar) zijn niet zo heel erg sterk..
- Er zijn leuke 80cc lc 6bakblokjes voor -> sneller -> nog hogere boetes
- Je kunt er fijner mee door een sloot rijden om motorwout en/of auto-wouten kwijt te raken als je er een noppenbandje op legt (-:
- Alle mensjes bij ons op school denken dat het een crossmotor is ofzo schijnbaar.. al een man of 10 gevraagd hehe

Maar waarschijnlijk wist je dit al (-:

ohja, minpuntje:
- pakkingsetjes zijn bij ons in de buurt moeilijk aan te komen maarja, toch niet zo vaak 1 nodig he
- kappen zijn duurder als van mt
- er zit meer op dus er kan ook meer kapot (groot-licht indicator-lampje etc, nulzet-knop van dagteller kan missen (bij mij ook grrr))
- zorg dat je zo'n plastic kettinggelijder op je achterbrug zet anders zaagt je ketting door je achterbrug + achterbrug as heen, en een automatische kettingspanner is aan te raden omdat de ketting er (bij mij dan) nog wel eens af wil lopen
 
Members zijn vervelend :-|
barry 8-6-2002?14:19 Print reply

Posts: 7387
jah ik heb ook al regelmatig gehad dat ze vroegen of het nou een crossmotor of brommer was en ik durf met een mtx wel veel harder door de bocht dan een mt hoor, gewoon omdat een mtx vertrouwder aanvoelt en ook veeeeel beter op de weg ligt. en ook de vering...


het grote voordeel vind ik ook dat ik het blok van een mtx vet beter vind dan van een mt, loopt allemaal veel mooier en minder zenuwachtig, minder rare bijgeluiden zoals je vaakt met mt hoort

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) on 8-6-2002 14:26]
 
He?
Blukaap 8-6-2002?15:27 Print reply

Posts: 10006
Frame dus vooral checken, zal ik dat vanavond even doen.
Maar waarschijnlijk koop ik 'm toch, want ik wil eens wat anders.
En die MTX is lekker lomp .

PS: knopje voor de dagteller zit d'r nog op .
 
Bastila is lief
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 8-6-2002?22:13 Print reply

Posts: 7007
Zo'n dagtellerknopje kun je ook kopen :


En m'n ma dacht ook dat ik stiekem een motor had gekocht toen ik voor het eerst met die SH aankwam

Voor het opvoeren zou ik de ontsteking ook nog vervroegen
 
nobody fuck with us!!
Hier_ben_ik - Administrator 9-6-2002?20:00 Print reply

Posts: 8499
hehe ik heb sinds gisteren ook een dagteller knopje.. en kreeg er gelijk een hele cockpit bij omdat die gast het knopje er niet af kon krijgen, zat vast met een schroefboutje (-:
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved