Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aanhangers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1244 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41753 - Aanhangers
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 13-3-2007 21:15 Print reply

Posts: 60390
mb-gek heeft er 1 gebouwt, maja hijs gebanned, ff ze msn zoeken

wouterprins@hotmail.com

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-3-2007 om 21:16 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Advis52 13-3-2007 21:16 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boatfreak
1 wiel doen ipv 2!!! ik zag een keer een motorrijder flink onderuitgaan doordat hij een aanhanger met 2 wielen had, gaat zwabberen enz als je bochten neemt. Met 1 wiel 'leunt' het lekker mee de bochten in


is een wiel in het midden niet lastig met laden? en valt dat niet om als je stil staat bij een stoplicht?
kan het niet zijn dat de wielen niet onafhankelijk konden draaien dat die kel daardoor gevallen is?
 
If life kicks ass, kick back.
crosser10040 13-3-2007 21:51 Print reply

Posts: 515
Gewoon een as pakken waar je wielen omheen draaien, dus niet een as waar je wielen aan vast zitten dat de as moet draaien want dan kun je geen bochten nemen.
En De koppeling moet gewoon rond kunen draaien.


 
Stoney3K 13-3-2007 21:54 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
Gewoon een as pakken waar je wielen omheen draaien, dus niet een as waar je wielen aan vast zitten dat de as moet draaien want dan kun je geen bochten nemen.
En De koppeling moet gewoon rond kunen draaien.




We hebben al een stel kogelkoppelingen van de fietsboer dus dat is niet zo'n probleem... alleen even kijken waar we die vast moeten maken. Aan de achterbrug hadden we al aan gedacht. Een ZR heeft een behoorlijk stevig achterspatbord dus dat zou ook nog kunnen, en voor mijn Revival heb ik het liefst iets wat ik erop kan klemmen en eventueel nog eraf kan halen als ik het niet gebruik (bv. op de achterdrager).
 
benellifan 13-3-2007 22:38 Print reply
Posts: 1553
2 wielen doen!!! mijn aanhanger heeft 2 wielen en het rijdt zeer aangenaam maar dan is ook wel alles exact haaks en op de juiste positie gemaakt dit is erg belangerijk als dit allemaal goed zit heb je geen last van zwabberen!!
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Ariej 13-3-2007 22:40 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
2 wielen doen!!! mijn aanhanger heeft 2 wielen en het rijdt zeer aangenaam maar dan is ook wel alles exact haaks en op de juiste positie gemaakt dit is erg belangerijk als dit allemaal goed zit heb je geen last van zwabberen!!


ik heb hetzelfde als de topic-starter, heb je er foto's van?
van de trekhaak(ophanging), frame en wielophanging?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
benellifan 13-3-2007 22:47 Print reply
Posts: 1553
ik kan wel even foto's opzoeken morgen heb ergens foto's staan
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Ariej 13-3-2007 23:36 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ik kan wel even foto's opzoeken morgen heb ergens foto's staan


relaxt! wat voor materialen heb je trouwens gebruikt?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
benellifan 13-3-2007 23:48 Print reply
Posts: 1553
stalen frame van 40x40x4 hoekprofiel en wat strips ter versteviging van de bodem (strip 25x10) en 4mm aluminium geanodiseerde bodemplaat en 3mm aluminium zijbeplating tevens nog een hoek van 45x45 2 dik aluminium geanodiseerd ter afwerking van scherpe randen etc als koppeling heb ik de koppeling van fietskarren gebruikt bij de fietswinkel te verkrijgen dit is hetzelfde systeem als op de auto en gezekerd met 2 kettingen

verdere vragen mag je natuurlijk stellen bij de afbeeldingen zal ik morgen ook me bouwtekeningen erbij zetten
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-3-2007 8:06 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
ik denk toch dat je beter 2 wielen ipv 1 kunt doen:

je hebt meer ruimte, omdat je anders je wiel in het midden hebt.
en denk dat je met goede veerring al een heel eind komt.
je moet gewoon een goede kogelkoppeling tussen je aanhanger en je brommert maken

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 13-3-2007 om 21:14 uur.


als je 1 wiel doet moet je dat wiel natuurlijk achter de bak maken. 1 wiel rijd echt 100x fijner dan 2 wielen omdat de aanhanger dan mee gaat in de bochten enzo en nooit om kan slaan.
Veering is trouwens makkelijker te maken met 1 wiel lijkt mij, daarbij komt dat 1 wiel lichter is dan 2 wielen. (pak een wiel van een mb oid, is sterk genoeg)
Je moet dan geen gebruik maken van een kogelkoppeling maar van een kruiskoppeling (1/2 duims uit de ratelset is sterk genoeg)
Enigste nadeel bij een aanhanger met 1 wiel is dat je er niet mee kan lopen als je hem los koppelt. Dus zul je een standaard oid moeten maken.

En over die kentekenplaat:
het is een aanhanger dus er moet naar mijn weten gewoon een witte plaat op die verlicht moet zijn. (een witte plaat kost trouwens toch maar €10 ofzo en dan hoef je ook niet de hele tijd die plaat van je brommer af te schroeven en op je aanhanger te zetten.)

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
KaWaReZ 14-3-2007 10:34 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boatfreak
1 wiel doen ipv 2!!! ik zag een keer een motorrijder flink onderuitgaan doordat hij een aanhanger met 2 wielen had, gaat zwabberen enz als je bochten neemt. Met 1 wiel 'leunt' het lekker mee de bochten in


alles leuk en aardig, maar je flikkert om als je henger te zwaar wordt..
die motorrijder was kennelijk vergeten dattie een henger had
plus, als je 1 wiel gebruikt, komt daar veel meer gewicht op te staan dan op twee wielen gecombineerd, vooral bij drempels enz.

De maximale breedte is MET wielen en troep inbegrepen, dus max 1 meter.

ik ben ook van plan hengertje te maken, heb al via martijn een sturgebeuren van een volksporche , kijken wat ik daarmee kan doen.
wat ik waarschijnlijk ga doen is een hengertje gebaseerd op autobanden (heb immers 100nm en 100pk tot mn beschikking), maar kreng mag weer niet te zwaar worden ivm remmen enz...

ga je hem geremd maken of niet?
en vergeet niet dat je geen 80 kunt doen met n "alu-profiel" hengertje... dat rammelt bij 40 al kapot na een aantal km's
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-3-2007 10:38 Print reply

Posts: 10835
met de brommer hoef je ook geen 80 te kunnen

Mij lijkt autobanden wat overdreven en vooral veelste zwaar. Zeker voor een bromfiets
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
KaWaReZ 14-3-2007 10:42 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
met de brommer hoef je ook geen 80 te kunnen

Mij lijkt autobanden wat overdreven en vooral veelste zwaar. Zeker voor een bromfiets


ik zit ook op de motor

maar 1 wiel of twee wielen scheelt wel.
wsl maak ik 2 wielen opt eind.
Heb een 100litervat, wat als opslag gaat dienen

als je met 1 wiel doorgaat, kun je vooraan 2 wieltjes planten (van een steekwagen oid), die je met een hevel naar beneden kunt halen, zodat je toch een verrijdbare henger hebt.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Frysk 14-3-2007 10:55 Print reply

Posts: 34928
kun je niet van RVS een mooi profieltje lassen ? het is steviger dan alu en mooier en lichter dan ijzer
 
giggitybyte
crosser10040 14-3-2007 12:33 Print reply

Posts: 515
ik zou twee wielen doen omdat
er wordt gezegd dat het dan zwaarder zou zijn, in totaal gewicht hebben ze dan gelijk maar als je gaat kijken welk gewicht het makkelijkste stuurt enzo dan is het toch een met twee wielen. Wantmet een wiel helt de aanhanger 99% van de tijd naar een kant wat je dan met je brommer moet compenseren. En als je een wiel hebt en je aanhanger beweegt dus mee in de bochten gaat alles schuiven en bovendien als je bekisting dan ook maar even de grond raakt lig je....
 

Dit topic is 3118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved