Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aanhangers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41753 - Aanhangers
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stoney3K 13-3-2007 18:35 Print topicpost
Posts: 99
Ik heb al op dit onderwerp gezocht maar de laatste topics die er te voorschijn kwamen (via Google, de search doet het immers nog niet) zijn al van enigem maanden terug.

Een maat van me en ikzelf willen graag een aanhanger achter onze bromfiets bouwen om o.a. zware spullen te vervoeren (drive-in show) en af en toe als we gaan touren de bagage, tenten, enz. in te kunnen vervoeren.

Hij heeft een Suzuki ZR-50, ik een Tomos Revival, dus in theorie kan hij meer lading meenemen als ik, ook omdat hij met een schakel rijdt en nogal wat meer vermogen heeft op zijn krukas, dus een stukje harder trekt.

We zaten alleen nog een beetje in over het hout, afmetingen, wielen enzovoort. Na een bezoekje aan de lokale Gamma kwamen we er in ieder geval achter dat het beste materiaal toch watervast verlijmd multiplex is (afgezien van betontriplex en ander duur + zwaar spul), sinds het bakje licht moet zijn maar toch sterk en weer- en windbestendig.

We zijn er al uit dat we lage (ondiepe) aanhangers bouwen waar we eventueel later nog een huif/zeil overheen kunnen maken, net als bij een auto-aanhanger dus, en de afmetingen zijn ook bekend want die halen we rechtstreeks uit het theorieboek, uitgaande van 50cm ruimte vanaf de achteras tot het begin van de bak: 1,50 x 1m x 1m. De bak zelf wordt geen één meter hoog, maar dat wordt de eventuele huifhoogte als die erop zit. Ik weet overigens niet of die max. afmetingen inclusief alle wielen en aanhangsels (dissel, koppeling, enz.) zijn, want dan zou alles een stuk kleiner uitvallen.

Qua wielen zitten we er nog een beetje over in. Misschien dat scooterwielen een idee zijn, die zijn immers al gelagerd, en ze dan aan weerskanten inbouwen in een wielkast in de aanhanger zelf, zodat ze aan beide kanten ondersteund zijn (dus niet aan één kant, dan gaan ze doorhangen). Ik weet nog niet of we de boel af gaan veren, zou wel mooi zijn maar het is wel meer gewicht wat je meesleurt.

Verlichting is redelijk duidelijk, te halen uit het theorieboek, en waarschijnlijk gaan we daar LEDs voor gebruiken. Waar nog geen duidelijkheid over is is de plaatsing van het kenteken, sinds je met een kar achter je brommer het kenteken niet meer van de straat kan zien, alleen kun je niet zomaar een nieuwe plaat laten slaan voor achterop je aanhanger (moet dat dan een witte zijn??). Voor zover ik weet hoef je op de aanhanger geen plaat te voeren, maar ik kan het mis hebben.

Als iemand nog tips heeft, en misschien zijn eigen aanhanger wil laten zien, ik zou het leuk vinden om er een beetje een "centraal aanhanger topic" van te kunnen maken.
 

Prawish 13-3-2007 18:41 Print reply

Posts: 2778
k zag laats een aanhanger met een wit plaatje, dus miss dat t moet...

maarja, zijn eigen kenteken was ook niet te zien met aanhanger
 
Krijg toch allemaal de...
Scarface 13-3-2007 18:42 Print reply

Posts: 6023
een beetje drive in show trek je met een aanhanger niet van z'n plkaats af
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Stoney3K 13-3-2007 19:03 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
een beetje drive in show trek je met een aanhanger niet van z'n plkaats af


Ik heb het ook niet over een drive-in VRACHTWAGEN he... het is meer een verzameling apparatuur, speakers, licht, mengtafel, enzovoort. Het paste ook in een normale personenwagen zonder problemen, dus met 2 brommers moet het ook te vervoeren zijn
 
T-J Tha Brom Master 13-3-2007 19:18 Print reply

Posts: 213
das tog geen drive-in show.

maatje van mij doet da ook maar das gwn een busje vol hoor.

maar ik dacht dat je gewoon je eigen plaat op je aanhanger moet maken als je die meeneemt
 
benellifan 13-3-2007 19:24 Print reply
Posts: 1553
je hoeft geen ander kentekenplaatje maar let er wel op dat je de beugel naar je brommer haaks op de aanhanger zet en dat je 1 lange as hebt en geen 2 korte tevens raad ik aan om je staal voor het frame bij een metaalverwerkingsbedrijf te halen voor een zacht prijsje
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Suzuki-SLK Rijder 13-3-2007 20:26 Print reply

Posts: 3167
Misschien zijn kleine fietswielen makkelijker/beter.

En hoe ga je het bevestigen aan die ZR?

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 13-3-2007 om 20:27 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
_3s_ 13-3-2007 20:46 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Misschien zijn kleine fietswielen makkelijker/beter.

En hoe ga je het bevestigen aan die ZR?

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 13-3-2007 om 20:27 uur.


die zijn denk ik wel krom als je met een geladen aanhanger met een beetje snelheid over een heuveltje rijd ofzo of door een scherpe bocht gaat.
 
Jeuj TSW erbij! =D
gerwin88 13-3-2007 20:47 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


die zijn denk ik wel krom als je met een geladen aanhanger met een beetje snelheid over een heuveltje rijd ofzo of door een scherpe bocht gaat.


ik had zelf een aanhanger met rolstoelwielen.
zijn over het algemeen wat steviger
 
VW rider for live
erwin fs1 13-3-2007 20:48 Print reply

Posts: 897
een eenwielige aanhanger rijd denk ik veel fijner dan een tweewielige. voor de bevestiging kun je makklijk een kruiskoppeling van een aftakas van een trekker nemen....
 
vake bej te bange....
gsmracer 13-3-2007 20:53 Print reply
Posts: 17
zit hier ook aan tedenken voor mn gsm, dacht zelf aan n bagage wagentje voor weinig en dan aanpassen.
deze bijvoorbleeld,

en een schroef trekhaak op een steun knutselen voor op de achterbrug... klaar!

mzzl marc

Dit bericht is gewijzigd door gsmracer op 13-3-2007 om 21:27 uur.
 
_3s_ 13-3-2007 20:54 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]


ik had zelf een aanhanger met rolstoelwielen.
zijn over het algemeen wat steviger


klopt volledig. rolstoelwielen zouden het misschien wel nog uithouden.

 
Jeuj TSW erbij! =D
boatfreak 13-3-2007 21:08 Print reply
Posts: 39
1 wiel doen ipv 2!!! ik zag een keer een motorrijder flink onderuitgaan doordat hij een aanhanger met 2 wielen had, gaat zwabberen enz als je bochten neemt. Met 1 wiel 'leunt' het lekker mee de bochten in
 
apenbatser
crosser10040 13-3-2007 21:08 Print reply

Posts: 515
je kunt toch gewoon een achtervering van puch citta enz gebruiken om het af te veren


en je moet een kogel koppeling gerbuiken te koop bij halfords enzo

Dit bericht is gewijzigd door crosser10040 op 13-3-2007 om 21:11 uur.
 
van bussel 13-3-2007 21:12 Print reply

Posts: 695
of een schommel asje
 
gerwin88 13-3-2007 21:14 Print reply

Posts: 5197
ik denk toch dat je beter 2 wielen ipv 1 kunt doen:

je hebt meer ruimte, omdat je anders je wiel in het midden hebt.
en denk dat je met goede veerring al een heel eind komt.
je moet gewoon een goede kogelkoppeling tussen je aanhanger en je brommert maken

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 13-3-2007 om 21:14 uur.
 
VW rider for live

Dit topic is 3089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved