Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx grondplaat afstellen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41749 - honda mtx grondplaat afstellen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Andrea 13-3-2007 16:30 Print topicpost
Posts: 7
Hallo,
Ik heb mijn ontsteking uit mn honda mtx sh gehaald omdat mn lichtspoel kapot was maar nu wou ik dus ontsteking er weer inzetten maar eerst allemaal beroerd lopen en nu dacht ik dat die weer goed was liep gewoon goed ma na 5 km ongeveer opeens heel raar geluid uit mn cillinder net of zuigerveren kapot zijn. weet iemad hoe dat komt en hoe ik mn grondplaat af kan stellen?
mvg andre
 

MT70-nolimit 13-3-2007 16:31 Print reply

Posts: 4322
Er zit een streepje in je grondplaat en er zit een punt op je blok, die moeten tegenover elkaar staan, dan staat je grondplaat op de originele stand.
 
gaat lang goed
gerwin88 13-3-2007 16:33 Print reply

Posts: 5197
heb je gewoon ori setup?
dan je ontsteking met de tekentjes tegen elkaar zetten.
(tekens op grondplaat & carter)

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 13-3-2007 om 16:33 uur.
 
VW rider for live
Andrea 13-3-2007 16:38 Print reply
Posts: 7
nee ik heb 70cc met 20mm mikuni
moet ik hem dan anders afstellen?

 
MT70-nolimit 13-3-2007 16:40 Print reply

Posts: 4322
Dan kun je hem ook wel vervroegen door de grondplaat helemaal naar rechts te draaien. Maar ik zou als ik jou was eerst maar eens uitzoeken waar je gerammel vandaan komt, dat je vliegwiel mss is losgetrilt.
 
gaat lang goed
Andrea 13-3-2007 16:42 Print reply
Posts: 7
ja ik hem hem nu helemaal op zn vroegst staan alleen komen er nu rare geluiden uit mn cillinder.
normaal nooit last van gehad dus zal wel niet goed staan.
maar ik zal zo mn cillinder er us af halen
maar is het gwoon gokken hoe je je grondplaat af moet stellen dan?

 
MT70-nolimit 13-3-2007 16:46 Print reply

Posts: 4322
Hmm dan denk ik dat je een ander probleem hebt. Je hebt em waarschijnlijk te veel voorontsteking gegeven. In combinatie met een hoge compressie leidt dat tot detoneren, en dat is die herrie uit je cilinder. Beter is dat je de ontsteking weer op origineel zet of dat je je squish aan gaat passen voor je verder rijd. (Squish is afstand rand van de zuiger tot cilinderkop, moet minstens 0,5mm zijn)
 
gaat lang goed
Andrea 13-3-2007 17:13 Print reply
Posts: 7
ja ik heb mn cillinder eraf gehaald en er zitten krassen in was fast arrow troep. kheb toen al keer malossi gekocht dus die gaat er nu onder maar als ik die ga inrijden zal ik mn grondplaat dan gwoon op orgineel zetten? dat ik dit niet weer krijg
 
MT70-nolimit 13-3-2007 18:07 Print reply

Posts: 4322
Zolang jij niets aan je kop doet blijft de kans groot dat het probleem zich weer voor doet, rijd je met een 50kop oid?
 
gaat lang goed
Andrea 14-3-2007 20:48 Print reply
Posts: 7
op hoeveel mm voorontsteking moet die staan dan? met een 70cc?
 
gelderboer 15-3-2007 11:47 Print reply
Posts: 226
moet je zelf even uitproberen. ik heb mijn mt70 ook wat vroeger gezet door de gaten van de ori grondplaat ongeveer 1/2 cm naar links uit te boren. toen ik hem helemaal naar rechts had staan deed ie hetzelfde. daarna was het even tot ongeveer 3mm naar links schuiven en toen was het weg.
 
Ik motor ook
Andrea 15-3-2007 15:05 Print reply
Posts: 7
ik ben bij fietsenmaker geweest en die zei dat ik hem gewoon op normale stand moest zetten. maar ik kan geen merktekens vinden op grondplaat, weet iemand waar dit zit?
 
gelderboer 16-3-2007 14:51 Print reply
Posts: 226
op een ori grondplaat zitten geen merktekens. je moet ff kijken of er ronde of uitgeboorde gaten in zitten. als ze mooi rond zijn heb je een ori grondplaat. die kan maar op 1 stand vast. als ze uitgeboord zijn dan heb je een 'snelle' grondplaat dwz je kan de ontsteking vervroegen. dat is een kwestie van een paar mm schuiven.
 
Ik motor ook

Dit topic is 1543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved