Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstellen of ontsteking?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41741 - afstellen of ontsteking?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cyper.76 13-3-2007 10:45 Print topicpost

Posts: 219
Ik zit met een probleempje,
hij rijdt goed, hij schakelt goed maar alleen als ik in de hoge toeren kom dan gaat hij bokkeren/stotteren. als ik half gas geef dan stottert hij niet, maar vol gas dan gaat hij wel stotteren/bokkeren. Ik ben al een tijdje aan het prutsen met sproeiers enz. hij had 110 toen ik hem kocht, toen had ik 100 ging al wat beter, toen deed ik 95 en toen liep hij voldoende, behalve dat stotteren nog..
sproeier 85 loopt hij slecht, als ik de choke uittrekt wordt het niet echt beter!
weet iemand wat dit is ?
immitatie cillinder 70cc
16mm keihin
standaard uitlaatje

het is geen valse lucht.

Dit bericht is gewijzigd door Cyper.76 op 13-3-2007 om 10:46 uur.
 

Jarco 13-3-2007 10:46 Print reply

Posts: 4520
Al eens een andere bougie geprobeert?

 
Cyper.76 13-3-2007 10:47 Print reply

Posts: 219
nee, heb wel gehoord dat veel mensen hun bougie vervangen met deze problemen, maar hij vonkt goed ? maar het zou natuurlijk kunnen.
 
Jarco 13-3-2007 10:49 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
nee, heb wel gehoord dat veel mensen hun bougie vervangen met deze problemen, maar hij vonkt goed ? maar het zou natuurlijk kunnen.


Ondanks dat hij goed vonkt kan je altijd een andere bougie proberen .. heel vaak lijkt het alsof ie goed is maar is ie gewoon stuk.
 
Cyper.76 13-3-2007 10:50 Print reply

Posts: 219
moet ik een andere warmtegraad proberen? of gewoon dezelfde ?
 
Jarco 13-3-2007 10:52 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
moet ik een andere warmtegraad proberen? of gewoon dezelfde ?


wat voor graad heb je nu? en welk merk?

 
Cyper.76 13-3-2007 10:54 Print reply

Posts: 219
graad weet ik niet zeker, maar hij is van bosch. volgens mij was het te vergelijken met een ngk warmtegraad 8 ofzo
 
Jarco 13-3-2007 10:57 Print reply

Posts: 4520
Ja een 8 van ngk kan perfect . Als het dan nog niet goed is kan je verder kijken naar je afstelling en ontsteking.

Wat voor bougiekleur heb je nu?

 
Cyper.76 13-3-2007 11:00 Print reply

Posts: 219
nat zwart, maar hij rijd het best met sproeier 95! ik kan natuurlijk nog 90 proberen of 92 maar ik wil niet te klein gaan rijden, maar zou je dat aanraden ? kleiner te gaan ?
 
Jarco 13-3-2007 11:06 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
nat zwart, maar hij rijd het best met sproeier 95! ik kan natuurlijk nog 90 proberen of 92 maar ik wil niet te klein gaan rijden, maar zou je dat aanraden ? kleiner te gaan ?


Je kan het beste je bougie kleur meten op een lang recht stuk op topsnelheid. dan in een keer de brommer uitdoen en koppeling in.. Heb je het zo gedaan?.

En nat en zwart duidt meestal op een te rijke afstelling(te grote sproeier) dus je kan nog wel wat kleiner proberen.
Zeker als ie stottert als een malle.
 
Cyper.76 13-3-2007 11:08 Print reply

Posts: 219
ik heb gewoon na een stukje toeren gedaan, daarna rustig door de buurt uitzetten en dan pas de bougie eruit gehaald. ik heb wel iets gelezen van volle toeren dan koppeling in en contactslot dichtdraaien ?
 
Cyper.76 13-3-2007 11:11 Print reply

Posts: 219
ik moet weer naar een andere les, ik reageer later wel!! maar bedankt he
 
Jarco 13-3-2007 11:11 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
ik heb gewoon na een stukje toeren gedaan, daarna rustig door de buurt uitzetten en dan pas de bougie eruit gehaald. ik heb wel iets gelezen van volle toeren dan koppeling in en contactslot dichtdraaien ?


Nja als hij heel arm afgesteld is kan je beter niet volgas gaan rijden(kans op warm of vasloper). Maar aangezien hij te rijk staat kan je het best op topsnelheid de brommer uitzetten en koppeling indoen. Dus eerst koppeling in en daarna je brommer uitdoen. Dan je bougie eruit draaien. Wel moet je dit doen als je brommer warm is.

Is goed, zie de reply van me.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 13-3-2007 om 11:11 uur.
 

Dit topic is 284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved