Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 70 cc mallosie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41718 - 70 cc mallosie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

black pitbull 12-3-2007 16:17 Print topicpost
Posts: 181
ik ga een 70 mallosie kopen voor 'n 50 mbx maar wat moet ik veranderen behalve het wc dan en hoe houden de lagers het dan?
 

christianos 12-3-2007 16:18 Print reply

Posts: 20445
lagers houden het wel, en ik zou een andere carbarateur en uitlaat aanraden
 
leonmt5 12-3-2007 16:26 Print reply

Posts: 799
Andere sproeier moet zowieso.
Andere carburateur en uitlaat hoeft niet maar is wel verstandig.
Want dan haal je het maximale uit je cilinder.
 
bert : bezopen en rijd toch.
leonmt5 12-3-2007 16:27 Print reply

Posts: 799
Oja en een andere luchtfilter is ook verstandig. En Wees niet te zuining met een luchtfilter want de goedkope voor 5 en 10 euro laten meestal alles door behalve bakstenen.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-3-2007 16:58 Print reply

Posts: 10835
juist geen ander luchtfilter pakken.

ori is het beste en laat meer dan genoeg lucht door
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
hond mb 12-3-2007 17:00 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
juist geen ander luchtfilter pakken.

ori is het beste en laat meer dan genoeg lucht door



gewoon 18mm keihin en orginele luchfilter met onbegrenste slangen en een techno uitlaatje

gaat lang mee en loopt goed
 
Rocket Rico 12-3-2007 18:44 Print reply

Posts: 478
andere bougie en 4 klepsmembraampje is ook wel aan te raden. Net zoals een 70cc hogedrukcilinder kop. Check wel ff gelijk je bigend lagers, want die hebben nou veel meer te houden en als ze al slecht zijn kun je ze beter vervangen. Beetje zonde als je 70cc malossi eraan gaat (spreek uit ervaring, die cilinders kunnen trouwens wel een hoop hebben)
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
black pitbull 14-3-2007 18:11 Print reply
Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
andere bougie en 4 klepsmembraampje is ook wel aan te raden. Net zoals een 70cc hogedrukcilinder kop. Check wel ff gelijk je bigend lagers, want die hebben nou veel meer te houden en als ze al slecht zijn kun je ze beter vervangen. Beetje zonde als je 70cc malossi eraan gaat (spreek uit ervaring, die cilinders kunnen trouwens wel een hoop hebben)


ja moet ik dan het hele blok uitelkaar halen dan voor het chekken voor de bigend en de lagers

 
MT70-nolimit 14-3-2007 18:17 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
andere bougie en 4 klepsmembraampje is ook wel aan te raden. Net zoals een 70cc hogedrukcilinder kop. Check wel ff gelijk je bigend lagers, want die hebben nou veel meer te houden en als ze al slecht zijn kun je ze beter vervangen.

Hoeveel big end lagers heb jij in je blok dan?
4 kleps is std afaik

@black pittbull: mijn ervaring is dat die blokken niet goed kunnen over die malossi 70, ik weet niet hoeveel km's jij maakt maar bij intensief gebruik kun je het wel vergeten dat je krukaslagers het lang uithouden

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 14-3-2007 om 18:18 uur.
 
gaat lang goed
black pitbull 15-3-2007 14:33 Print reply
Posts: 181
maar moet ik dan nou wel het blok uit elkaar halen en past trouwens van elk jaar de carterkap op mijn blok?
 
christianos 15-3-2007 14:48 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: black pitbull
maar moet ik dan nou wel het blok uit elkaar halen en past trouwens van elk jaar de carterkap op mijn blok?

nee je blok hoeft niet uit elkaar, je bigend lager kan je voelen als je cilinder eraf is..

en elk jaar carterkap MBX past..
 
black pitbull 15-3-2007 14:54 Print reply
Posts: 181
ja maar bedoelde die van een nsr past die van elk jaar?

Dit bericht is gewijzigd door black pitbull op 16-3-2007 om 21:24 uur.
 
black pitbull 16-3-2007 21:25 Print reply
Posts: 181
en hoe zit dat met die lagers wat is kort dan als ze het vol houden een jaar, paar maanden wat?
 
THOMASJEUHHH 16-3-2007 21:27 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: black pitbull
en hoe zit dat met die lagers wat is kort dan als ze het vol houden een jaar, paar maanden wat?


ligt eraan wat je rijgedrag is.
rij ej elke dag 200km en rij je als een turk die vlucht voor de politie, of rij je 20km op een dag en doe je kalm aan enzo,, is een heel verschil
 
bwoaahhppp,,..
black pitbull 17-3-2007 11:48 Print reply
Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


ligt eraan wat je rijgedrag is.
rij ej elke dag 200km en rij je als een turk die vlucht voor de politie, of rij je 20km op een dag en doe je kalm aan enzo,, is een heel verschil


nou rij denk zo ongeveer 15 km per dag.
 
black pitbull 17-3-2007 17:42 Print reply
Posts: 181
dus hoe lang houden de lagers het dan uit
 

Dit topic is 831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved