Quote:Oorspronkelijk gepost door: Almer
1 zuigerveer is een betere koeling voor je zuiger, 2 veren warmt je zuiger veel meer op, meer weerstand en meer slijtage...
je hebt wel veel meer oppervlakte waar je zuiger de warmte kan afgeven aan de cilinderwand -> kvs/lucht
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
meestal hebben hoogtoerige cilinders 1 zuigerveer omdat zoals net al gezegd werd hij dan minder weerstand heeft
als je een koppel cilinder hebt(laagtoeriger) dan heb je vaak 2 zuigerveren
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Almer
1 zuigerveer is een betere koeling voor je zuiger, 2 veren warmt je zuiger veel meer op, meer weerstand en meer slijtage...
Met 2 zuigerveren is er juist meer oppervlakte om de warmte af te voeren, dus zou het in theorie een betere koeling voor de zuiger geven.... De extra weerstand/slijtage die de 2e zuigerveer zou geven is te verwaarlozen qua extra warmtevorming.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Jullie snappen het leven niet...
Met 2 zuigerveren is er juist meer oppervlakte om de warmte af te voeren, dus zou het in theorie een betere koeling voor de zuiger geven.... De extra weerstand/slijtage die de 2e zuigerveer zou geven is te verwaarlozen qua extra warmtevorming.
whoehoe
ik wist het
en was er niet ook iets met een enkele veer "snijd" makkelijker door de oliefilm , waar dubbele veer blijf "drijven" ?
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning