Makrolon |
11-3-2007 13:56 |
Posts: 6733 |
volgends mij hebben 2 veren meer compressie, maar ook meer weerstand langs de want. en eentje minder maar minder weerstand.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
leonmt5 |
11-3-2007 14:18 |
Posts: 799 |
als je een snelle cilinder hebt. ga je sneller met 1 zuiger veer dan met 2 veren. de slome cilinders hebben meestal al 2 veren.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Neluhz |
11-3-2007 14:27 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
als je een snelle cilinder hebt. ga je sneller met 1 zuiger veer dan met 2 veren. de slome cilinders hebben meestal al 2 veren.
beetje bullshit...
met twee veren heb je inderdaad meer compressie, maar meer weerstand, met een veer minder weerstand maar dus ook minder compressie.
het is niet per se dat 1 veer sneller is of 2 versen sneller is, dat kun je niet zo zeggen.
|
|
|
|
mbx_driver |
11-3-2007 15:20 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
beetje bullshit...
met twee veren heb je inderdaad meer compressie, maar meer weerstand, met een veer minder weerstand maar dus ook minder compressie.
het is niet per se dat 1 veer sneller is of 2 versen sneller is, dat kun je niet zo zeggen.
wat is dan het voorname verschil?
|
|
|
|
Bulletproof |
11-3-2007 15:22 |
Posts: 3350 |
Met 2 zuigerveren behoud je meer compressie.
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
11-3-2007 15:38 |
Posts: 1486 |
En met 1 zuigerveer slijt je cilinder 2x langzaam als met 2...
Ik heb een 110malossi, mijn eerste zuiger was met 2 veren had hij stuk meer koppel en nu zit er 1 in met 1 veer en nu moet ik hem lichter vertanden als eerst dus mijn conclussie is dat 1 zuigerveer niet altijd beter is iig niet bij de mijne.
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 11-3-2007 om 15:40 uur.
|
|
|
|
Bulletproof |
11-3-2007 15:40 |
Posts: 3350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
En met 1 zuigerveer slijt je cilinder 2x langzaam als met 2...
Dat zou best kunnen weet ik niet zeker maar zowat alle nieuwe brommers worden geleverd met zuiger met 2 zuigerveren. En je kan heellang rijden op orginele brommer. Dus dat slijtgehalte 2x zo snel lijkt me stug.
|
|
|
|
-Tom- |
11-3-2007 15:50 |
|
Jarco |
11-3-2007 15:53 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
het kan ook zijn dat je 2e zuiger te klein is, en daardoor minder compressie heeft
Zuigerveer bedoel je ? .
|
|
|
|
khpoppema |
11-3-2007 15:56 |
Posts: 3199 |
volgnes mij heeft 1 of 2 zuigerveren meer te maken met het toerengebied wat je rijd. en daarmee de slijtage en compressie
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
-Tom- |
11-3-2007 16:03 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
Zuigerveer bedoel je ?.
nee, zuiger
|
|
FTS Member |
|
HONDA MTX-TREME |
11-3-2007 16:46 |
Posts: 1486 |
Ja dat zou best eens kunne, want volgens mij hebbe ze mij gewoon de verkeerde toen meegegeve want momenteel rij ik weer terug met 80cc.
Om die 110 te tune , maar kpaste de zuigerveer en je kon tusse uitlaatzijde en zuigerveer doorkijke...? hij is maar klein beetje ovaal geworde spoel naar spoel is ie 53.00 en inlaat naar uitlaat 53.03/04 dus daar kan het bijna niet aan ligge...
|
|
|
|
mbx_driver |
11-3-2007 17:08 |
Posts: 103 |
kan ik het zo samenvatten?
1 zuigerveer: je haalt meer toeren maar ietwat minder compressie
2 zuigerveren: je hebt meer compressie maar slijtage wordt bevordert
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-3-2007 17:57 |
Posts: 10560 |
geloof er niks van dat je met 2 zuigerveren meer slijtage hebt
aangezien het geleiden over een veel groter opvlakte wordt verdeelt wordt de druk per mm2 kleiner
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Almer |
11-3-2007 18:07 |
Posts: 3325 |
1 zuigerveer is een betere koeling voor je zuiger, 2 veren warmt je zuiger veel meer op, meer weerstand en meer slijtage...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|