Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Advies Crossbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41689 - Advies Crossbrommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2t-crosser 11-3-2007 11:01 Print topicpost

Posts: 756
Hallo,
Ik heb nu een tomosje met een crossframe ja een tomos
maar wil graag een schakelbrommer voor de cross,
wat adviseren jullie?
mt5 of yamaha dt of wat denken julie?

Groetjes Pieter
 

Geverinkje 11-3-2007 11:01 Print reply

Posts: 314
Kies een Tsx of Mtx
 
Prawish 11-3-2007 11:02 Print reply

Posts: 2778
neem een zulu
 
Krijg toch allemaal de...
MTRudolf 11-3-2007 11:02 Print reply

Posts: 2464
tja is meer smaak denk..

de ene zeg honda de ander yamaha DT

ik zou zelf gewoon de brommer kiezen die in de beste staat is..


scheelt natuurlijk ook ofdat je er egt mee wil gaan crossen of gewoon voor de lol keer door het zand baggeren


MTX sh is miss ook wel leuke crossbrommer

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 11-3-2007 om 11:03 uur.
 
BIET 11-3-2007 11:03 Print reply

Posts: 22355
jah ey, misg ist handig om te vertellen wat je budget is, wat voor eisen je stelt etc.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Pimmy 11-3-2007 11:14 Print reply

Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
jah ey, misg ist handig om te vertellen wat je budget is, wat voor eisen je stelt etc.

Denk dat als ie over MT5 enzo praat een beetje rond de 300 zal zitten...
 
daan-tsx 11-3-2007 11:15 Print reply

Posts: 279
voor de cross zou ik geen mt5 nemen maar eerder een tsx of mtx als het niet al te veel mag kosten
 
Harm 11-3-2007 11:16 Print reply

Posts: 3032
Yamaha DT zou ik niet doen. Deze heeft maar een 2-plaats koppeling, wat problemen kan geven.
 
http://www.durtikkers.tk
mblover 11-3-2007 11:16 Print reply

Posts: 5391
Zulu is vrij duur, maar is het makkelijkste snel te maken omdat er een derbi blok op zit (veel goed after market spul).

Yamaha dt:
oude met een yamaha blok schijnen niet zo'n geweldig blok te hebben maar verder wel behoorlijk degelijk te zijn.

Nieuwe hebben een am6 blok, is net als het derbi blok makkelijk erg snel te maken, wel zijn er zeurpieten die het schakelen niet fijn vinden, maar er is opzich goed mee te rijden.

Voor rieju's geld ongeveer hetzelfde als voor de nieuwe dt's. Roesten alleen meer volgens mij.

mtx-sh:
-kan je behoorlijk makkelijk watergekoelt maken (gewoon mtx-r blok erin keilen)
Is redelijk lastig om snel te maken met een 50cc blok (volgens mij moet je een blok hebben met als basis 50cc bij competities??), er kan wel een 80blok onder.
Overigens is het wel mogelijk om een cr80 cilinder oid pas te maken, dan loopt het wel leuk, maar het is redelijk lastig.

Mt5:
Frame is niet echt stevig imo, en is ook redelijk lastig om echt snel te maken

Als ik ergens kwats vertel zal iemand dat verder wel recht zetten, maar volgens mij heb ik hier een aantal goede voor en nadelen wel opgenoemd.
 
Harm 11-3-2007 11:18 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover

Mt5:
Frame is niet echt stevig imo, en is ook redelijk lastig om echt snel te maken

Als ik ergens kwats vertel zal iemand dat verder wel recht zetten, maar volgens mij heb ik hier een aantal goede voor en nadelen wel opgenoemd.

Mt5 is wel goed snel te maken hoor, zelfs met 50cc.
 
http://www.durtikkers.tk
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-3-2007 11:22 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Zulu is vrij duur, maar is het makkelijkste snel te maken omdat er een derbi blok op zit (veel goed after market spul).

Yamaha dt:
oude met een yamaha blok schijnen niet zo'n geweldig blok te hebben maar verder wel behoorlijk degelijk te zijn.

Nieuwe hebben een am6 blok, is net als het derbi blok makkelijk erg snel te maken, wel zijn er zeurpieten die het schakelen niet fijn vinden, maar er is opzich goed mee te rijden.

Voor rieju's geld ongeveer hetzelfde als voor de nieuwe dt's. Roesten alleen meer volgens mij.

mtx-sh:
-kan je behoorlijk makkelijk watergekoelt maken (gewoon mtx-r blok erin keilen)
Is redelijk lastig om snel te maken met een 50cc blok (volgens mij moet je een blok hebben met als basis 50cc bij competities??), er kan wel een 80blok onder.
Overigens is het wel mogelijk om een cr80 cilinder oid pas te maken, dan loopt het wel leuk, maar het is redelijk lastig.

Mt5:
Frame is niet echt stevig imo, en is ook redelijk lastig om echt snel te maken

Als ik ergens kwats vertel zal iemand dat verder wel recht zetten, maar volgens mij heb ik hier een aantal goede voor en nadelen wel opgenoemd.


mt5 frame is sterk zat zolang de ketting niet door het frame sleept , en je achterbrug as zit door heel dun plaatwerk heen maar daar kun je even plaatje´s voorlassen .
verder krijg je een mt frame niet stuk .

nieuwe dt is veel te duur om te gaan crossen imo

beter zoek je dan een senda , die lopen net zo makkelijk hard en zijn veel goedkoper.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Mt5 is wel goed snel te maken hoor, zelfs met 50cc.


kost je klauwen geld


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-3-2007 om 11:24 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mblover 11-3-2007 11:23 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Mt5 is wel goed snel te maken hoor, zelfs met 50cc.


Met 50cc zijn ze allemaal goed rap te maken,
maar als je naar de 70cc's (en 80cc's) gaat op de nieuwere dan zijn die veel makkelijker snel te maken als een honda.

Niet dat het met honda niet mogelijk is, alleen meer werk en moeilijker werk, waar je bij een modern ding ander krukasje erin duwt, koppelingsplaten en veren verandert, leuke cilinder, carb, membraam en uitlaat erop zet, en rijden maar.

edit:
@ Hierboven, voor Senda geld ongeveer hetzelfde als voor een zulu, nieuwe dt, en rieju.
Alleen zijn de dt's een stukkie duurder en zijn er minder.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-3-2007 om 11:25 uur.
 
gelderboer 11-3-2007 11:27 Print reply
Posts: 226
ik ga ervan uit dat het zo weinig mogelijk moet kosten en dat je er geregeld mee door de bagger wil rossen pak dan een ouwe honda. hoe die er uit ziet maakt niet uit maar zorg dat frame vork en blok oke zijn. onderdelen genoeg te krijgen als er iets stuk gaat
 
Ik motor ook
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-3-2007 11:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Met 50cc zijn ze allemaal goed rap te maken,
maar als je naar de 70cc's (en 80cc's) gaat op de nieuwere dan zijn die veel makkelijker snel te maken als een honda.

Niet dat het met honda niet mogelijk is, alleen meer werk en moeilijker werk, waar je bij een modern ding ander krukasje erin duwt, koppelingsplaten en veren verandert, leuke cilinder, carb, membraam en uitlaat erop zet, en rijden maar.

edit:
@ Hierboven, voor Senda geld ongeveer hetzelfde als voor een zulu, nieuwe dt, en rieju.
Alleen zijn de dt's een stukkie duurder en zijn er minder.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-3-2007 om 11:25 uur.



senda´s staan er al op onder 500 euro

zulu begint bij 700 op mp

rieju heb je idd ook voor 500 , maar dan ging ik toch voor het derbi blok .


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-3-2007 om 11:34 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
HONDA MTX-TREME 11-3-2007 11:55 Print reply

Posts: 1486
Mtx-R2 is een erg goede crossbrommer...

-80cc watergekoeld blok, loopt 95 ofzo met lekker veel koppel onderin ideaal voor het crosse.
-Goedkoop omdat ze niet op kenteken staan, dus kunnen ze er niet zo veel voor vragen.
-Goede vering.
-Remschijf voor.


 
dennie1 11-3-2007 12:07 Print reply

Posts: 1003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Zulu is vrij duur, maar is het makkelijkste snel te maken omdat er een derbi blok op zit (veel goed after market spul).

Yamaha dt:
oude met een yamaha blok schijnen niet zo'n geweldig blok te hebben maar verder wel behoorlijk degelijk te zijn.

Nieuwe hebben een am6 blok, is net als het derbi blok makkelijk erg snel te maken, wel zijn er zeurpieten die het schakelen niet fijn vinden, maar er is opzich goed mee te rijden.

Voor rieju's geld ongeveer hetzelfde als voor de nieuwe dt's. Roesten alleen meer volgens mij.

mtx-sh:
-kan je behoorlijk makkelijk watergekoelt maken (gewoon mtx-r blok erin keilen)
Is redelijk lastig om snel te maken met een 50cc blok (volgens mij moet je een blok hebben met als basis 50cc bij competities??), er kan wel een 80blok onder.
Overigens is het wel mogelijk om een cr80 cilinder oid pas te maken, dan loopt het wel leuk, maar het is redelijk lastig.

Mt5:
Frame is niet echt stevig imo, en is ook redelijk lastig om echt snel te maken

Als ik ergens kwats vertel zal iemand dat verder wel recht zetten, maar volgens mij heb ik hier een aantal goede voor en nadelen wel opgenoemd.




Dat van die am6 blokken met het schakelen is egt waar. nou een tijdje begin je der gewoon gek van te worden, koop dan een derbi die schakelen veel rustiger.
 

Dit topic is 2121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved