Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Detonatie DT50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41670 - Detonatie DT50mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 10-3-2007 7:46 Print topicpost

Posts: 1073
hallo mede forum gangers

Gisteren reed ik Nijmegen en was mijn brommer niet zo aardig tegen mij. Namelijk toen ik mijn brommer gisteren uit wou zetten, met contact en vervolgens met de killswitch ging hij niet uit, toen heb ik de bougiedop los gemaakt en ging hij ook niet uit, pas toen ik de benzinekraan dicht zette ging hij pas naar een poosje uit. Ik na een poosje proberen te starten maar er zat toen geen leven meer in me brom.

Ik thuis gekeken kop eraf gehaald en de kop zat helemaal onder het kool en de zuigerkop ook, dit heb ik schoongemaakt.
Ik had niet echt veel schade naar mijn idee, geen extra krassen op de kop, alleen een paar lichte krasje op de cilinderwand(dit kan naar mijn idee ook al oud zijn), die je net kan voelen met een nagel,

Ik weer in elkaar gezet,om te kijken of er weer leven inzit, nou met moeite aangekregen en hij maakt een soort ijzerpiep geluid. Hij loopt niet meer stationair meer en de kop is zo lek als maar kan, want er komt een pens lucht uit aan de rechterkant van de kop .

concrete vragen:

- hoe voorkom ik de volgende keer dat mn brommer niet meer gaat detoneren dankzij een verkoolde kop????

- Wat kan er nu met mijn kop aan de hand zijn, pakking is naar mijn idee goed, kan ie krom zijn????

- Die krasje in de cilinderwand doet dat kwaad???

 

MT70-nolimit 10-3-2007 9:33 Print reply

Posts: 4322
-Je kop koolt aan door slechte verbranding of zwaar aanmengen van je mengsmering

-Je kop kan inderdaad krom zijn. Met name bij het foutief monteren of demonteren van de kop met een ratelsleutel kun je de kop eenvoudig krom draaien. Een alternatief is een momentsleutel.

-Lichte krasjes zijn geen probleem zonder dat je ze kunt voelen met je nagel. Je kunt ook even een zuigerveer pakken en in de cilinder zetten, als je geen ruimte ziet bij de kras zal je daar niet zomaar compressie verliezen.
 
gaat lang goed
PRO TUNING 10-3-2007 9:47 Print reply

Posts: 4000
Wat jij beschrijft is geen detoneren maar nadieselen.
 
Frysk 10-3-2007 10:40 Print reply

Posts: 34928
Kruislings vastdraaien !
 
giggitybyte
cmtheman 10-3-2007 11:23 Print reply

Posts: 2710
lijkt me sterk dat hij blijft lopen als de bougiedop eraf is maargoed.

dat piepen komt omdat je kop lekt, dat maakt dat geluid, dus nieuwe pakking, kijken of kop recht is en idd kruislings aandraaien.

voorkomen doe je door goede bougie en goede afstelling en goede pakkingen e.d.

krassen in de cilinderkop die je kan voelen met je nagel zijn naar mijn idee nooit goed, ik zou vervangen (maar ja, dat ben ik)
 
ZAC #802, KNMV #82
Teunis 10-3-2007 16:31 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
lijkt me sterk dat hij blijft lopen als de bougiedop eraf is maargoed.

dat piepen komt omdat je kop lekt, dat maakt dat geluid, dus nieuwe pakking, kijken of kop recht is en idd kruislings aandraaien.

voorkomen doe je door goede bougie en goede afstelling en goede pakkingen e.d.

krassen in de cilinderkop die je kan voelen met je nagel zijn naar mijn idee nooit goed, ik zou vervangen (maar ja, dat ben ik)


oke hartelijk dank allemaal, dit wou ik ff weten,
en hij kan wel blijven lopen als je de bougiedop eraf haalt als je bougie maar heet genoeg is

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-3-2007 16:41 Print reply

Posts: 10835
het is niet de bougie die daarvoor zorgt, maar de gloeiende kooldeeltjes in je kop
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mtx-motard 10-3-2007 16:42 Print reply

Posts: 14947
allebei
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Teunis 11-3-2007 14:09 Print reply

Posts: 1073
heb vanochtend nog eens goed gekeken bij daglicht.

ik zag dat er een hele dikke jaap in mn cilinder zit en dat mn uitlaatpoort voor zo'n 50% is dichtgekoold, dus vandaar dat ie zo warm werd.

Ik krijg alleen de pistonpen van me zuiger er niet? iemand tips
 
HONDA MTX-TREME 11-3-2007 16:50 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
heb vanochtend nog eens goed gekeken bij daglicht.

ik zag dat er een hele dikke jaap in mn cilinder zit en dat mn uitlaatpoort voor zo'n 50% is dichtgekoold, dus vandaar dat ie zo warm werd.

Ik krijg alleen de pistonpen van me zuiger er niet? iemand tips



Pak een schroevendraaier en hamer en tik hem voorzichtig eruit...
 
Mopar 11-3-2007 17:17 Print reply

Posts: 4772
Knap dat je zoveel kool opgebouwd krijgt, een 2takt bouwd zelden zoveel kool op.

Wanneer is de laatste keer dat je de cilinder eraf hebt gehad ?

Meteen ff de specs. van je brommer doorgegeven, dan kunnen we bepalen of je bougie goed is. ( dus ook je bougie nr. ff plaatsen )

Brand ook je uitlaat schoon, of vervang hem.

Zo te horen kan je het geen kwaad dat je je brommer eens een lekkere beurt geeft.

Blokolie vervangen, koppelings-platen vervangen, carburateur ff schoonmaken, luchtfilter element schoonmaken of vervangen, contactpuntjes ? schoonmaken en/of vervangen. benzine filtertje schoonmaken of vervangen, nieuwe small-end lagertje, en uiteraard overal ff nieuwe pakkingen tussen.

En meng je zelf of tank je mix aan de pomp ?
 
Teunis 12-3-2007 9:53 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Knap dat je zoveel kool opgebouwd krijgt, een 2takt bouwd zelden zoveel kool op.

Wanneer is de laatste keer dat je de cilinder eraf hebt gehad ?

Meteen ff de specs. van je brommer doorgegeven, dan kunnen we bepalen of je bougie goed is. ( dus ook je bougie nr. ff plaatsen )

Brand ook je uitlaat schoon, of vervang hem.

Zo te horen kan je het geen kwaad dat je je brommer eens een lekkere beurt geeft.

Blokolie vervangen, koppelings-platen vervangen, carburateur ff schoonmaken, luchtfilter element schoonmaken of vervangen, contactpuntjes ? schoonmaken en/of vervangen. benzine filtertje schoonmaken of vervangen, nieuwe small-end lagertje, en uiteraard overal ff nieuwe pakkingen tussen.

En meng je zelf of tank je mix aan de pomp ?


50cc snel + HD kop
16mm cab.

maar de oorzaak weet ik denk ik al hij liepot iets te rijk en ik meng zelf zuiver 1:50

mijn bougie is hittegraad 8 maar dat is toch goed neem ik aan

die beurt die krijgt ie al doe het nu weer ff in een keer goed
 

Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved