Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - licht probleem, Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #41666 - licht probleem, Honda MB
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-3-2007 15:54 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


ik heb alles goed aangesloten, daar is geen twijvel over.
en ik heb alles gesoldeerd, dus het contact moet ook goed zitten zou je zeggen.

en mijn verlichting is aangesloten via de accu. want voorheen toen ik mijn gelijkrichter nog had, ging het licht altijd al aan toen ik het conact omdraaide. en de motor nog stilstond.
dat is nu het zelfde btw, alleen heeft de accu niet genoeg vermogen om het licht te laten branden.

en voor zover ik weet heeft een Honda MB geen weerstand voor het voorlicht? alleen voor het achterlicht zit er een weerstand.
of zie ik iets over het hoofd?

het minste is, ik heb geen vrienden die veel van electro weten, althans niet meer als mij dan. ik heb zelf 2 jaar vooropleiding electro techniek gedaan (vmbo). dus ik kan wel een schema lezen en aansluiten. maar als het op de werking van CDI's en spanningsregelaars aankomt raak ik snel de weg kwijt.


Dus je weet niet hoe een spanningsregelaar werkt maar je weet wel zeker dat je de verlichting goed hebt aangesloten ondanks dat je het niet volgens het schema hebt gedaan?
Interessante conclusie....


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]


spanningsregelaar ?



ja tuurlijk, omdat iemand op het forum eens een woord afgekort heeft tot enkele letters ervan moet iedereen op de wereld maar meteen weten wat ermee bedoeld wordt
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Sypie_Honda 13-3-2007 16:24 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


Dus je weet niet hoe een spanningsregelaar werkt maar je weet wel zeker dat je de verlichting goed hebt aangesloten ondanks dat je het niet volgens het schema hebt gedaan?
Interessante conclusie....


[...]



ja tuurlijk, omdat iemand op het forum eens een woord afgekort heeft tot enkele letters ervan moet iedereen op de wereld maar meteen weten wat ermee bedoeld wordt


hoe kom jij er bij dat ik het niet volgens het schema heb gedaan

heb gewoon het schema gevolgd, en het moet wel goed zitten.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MT70-nolimit 13-3-2007 16:26 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

je lichstspoel zou inderdaad theoretisch 100 volt kunnen geven hoor

Die honda lichtspoelen geven 23v afaik
 
gaat lang goed
ploe 15-3-2007 17:49 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


ja natuurlijk.. 100 volt van een (licht)spoel met 12V als max...
als je die over 100V laat lopen is er koper aan het smelten

volgens mij moet hij gewoon een andere (lichtere) weerstand vóór de spanningsregelaar zetten, icm met nieuwe spanningsregelaar.

dan zou hij het toch moeten doen, bovendien ff de bedrading naar je lamp voor checken op halve breukjes, open draad e.d.


als je het niet snapt post dan ook nix
 
www.placeonearth.nl
ploe 15-3-2007 18:02 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]



en mijn verlichting is aangesloten via de accu. want voorheen toen ik mijn gelijkrichter nog had, ging het licht altijd al aan toen ik het conact omdraaide. en de motor nog stilstond.
dat is nu het zelfde btw, alleen heeft de accu niet genoeg vermogen om het licht te laten branden.

en voor zover ik weet heeft een Honda MB geen weerstand voor het voorlicht? alleen voor het achterlicht zit er een weerstand.
of zie ik iets over het hoofd?
.


een honda heeft wel degelijk een weerstan voor de verlichting
de weerstand wordt aleen niet gebruikt als je grootlicht aan staat kijk maar goed in het schema

heb je het als volgend aan gesloten want volgens mij is jouw draadboom een beetje verprutst

ik maak zsm een schema dan post ik hem of stuur het naar je pm
 
www.placeonearth.nl
ploe 15-3-2007 18:53 Print reply

Posts: 635
ik heb hem klaar ik kan hem naar je mailen als ik hem post is hij bijna niet te lezen ik weet niet hoe het komt

ik heb de bedrading van de knipperlichten er tussenuit gelaten

wie wil hem nog meer
 
www.placeonearth.nl
Sypie_Honda 18-3-2007 21:58 Print reply

Posts: 13830
ow hardstikke bedankt man!

zou je hem anders willen mailen naar: Sybrandjager1989@hotmail.com ?


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ploe 20-3-2007 19:04 Print reply

Posts: 635
is onderweg
 
www.placeonearth.nl
slimpiej 20-3-2007 19:10 Print reply

Posts: 174
Quote:

jah daar heb ik ook al aan zitten denken, maar je zou toch zeggen dat hij dan alle pitten door moet branden. omdat hij dan 12v door zou geven.



weet je toevallig of je voor en achterlicht parralel of in serie geschakeld zijn?? bij een serie schakeling dan zou dat 12V ding wel genoeg licht geven...

bij parallel zou die dan doorbranden..
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2007 19:13 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


hoe kom jij er bij dat ik het niet volgens het schema heb gedaan

heb gewoon het schema gevolgd, en het moet wel goed zitten.


Jij zegt op de vorige pagina dat je je licht hebt aangesloten via de accu, dat betekend dus dat je het niet volgens schema hebt gedaan.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slimpiej
[...]


weet je toevallig of je voor en achterlicht parralel of in serie geschakeld zijn?? bij een serie schakeling dan zou dat 12V ding wel genoeg licht geven...

bij parallel zou die dan doorbranden..


zit parallel

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-3-2007 om 19:14 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
muppet 29-3-2007 11:20 Print reply

Posts: 53
Je zegt dat als je de accu een nacht onder lading hebt gezet, dat je licht het dan wel goed doet, al is het waarschijnlijk maar even.

Dan denk ik dat er gewoon niet genoeg spanning uit je lichtspoel komt...

Zelfde als dynamo en accu bij auto.
Als je dynamo slecht is dan word je accu niet bijgeladen en dan doet ie het steeds minder. In jouw geval niet dus...



 
FsR 29-3-2007 11:29 Print reply

Posts: 964
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: muppet
Je zegt dat als je de accu een nacht onder lading hebt gezet, dat je licht het dan wel goed doet, al is het waarschijnlijk maar even.

Dan denk ik dat er gewoon niet genoeg spanning uit je lichtspoel komt...

Zelfde als dynamo en accu bij auto.
Als je dynamo slecht is dan word je accu niet bijgeladen en dan doet ie het steeds minder. In jouw geval niet dus...





jij bent echt idd een muppet. wat een vergelijking..
 

Dit topic is 4954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved