Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat is beter met inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 611 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41665 - wat is beter met inrijden
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsr_tiger 9-3-2007 19:35 Print topicpost
Posts: 138
ik heb vandaag men brommer terug gekregen
de cilinder is gereviseerd, en heb een nieuwe zuiger

nu had ik van de bromboer te horen gekregen dat ik max 40km/u mag rijden met inrijden en dat de eerste paar weken lang

nu zag ik op de site dat je niet te veel toeren moet maken

maar wat is nu het beste?

en moet ik een gereviseerde cilinder als een nieuwe cilinder zien of hoef ik hem minder km in te rijden
 

User 927 9-3-2007 19:38 Print reply

Posts: 6405
Gewoon rijden zoals je normaal doet, maar dan erg rustig aan. Niet te hard doortrekken, goed warm rijden (lage toeren alstie koud is), niet te lang hetzelfde toerental rijden. Dus bij lange stukken torental af en toe afwisselen en extra smeren, dus 1:40 ipv 1:50.
 
THOMASJEUHHH 9-3-2007 19:43 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik heb vandaag men brommer terug gekregen
de cilinder is gereviseerd, en heb een nieuwe zuiger

nu had ik van de bromboer te horen gekregen dat ik max 40km/u mag rijden met inrijden en dat de eerste paar weken lang

nu zag ik op de site dat je niet te veel toeren moet maken

maar wat is nu het beste?

en moet ik een gereviseerde cilinder als een nieuwe cilinder zien of hoef ik hem minder km in te rijden


wtf gereviceerde cilinder?
wat is dr gereviceert?
temp metertje,thermostaat,zuiger,pakking,veren en piston pen?

en verder wat razadull zegt
 
bwoaahhppp,,..
User 927 9-3-2007 19:45 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


wtf gereviceerde cilinder?
wat is dr gereviceert?
temp metertje,thermostaat,zuiger,pakking,veren en piston pen?

en verder wat razadull zegt


Waarschijnlijk gehoond
 
MT70-nolimit 9-3-2007 19:47 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


wtf gereviceerde cilinder?
wat is dr gereviceert?
temp metertje,thermostaat,zuiger,pakking,veren en piston pen?

en verder wat razadull zegt

nou nou als je een beetje nadenkt kun je toch bedenken dat ie wss gehoont zal zijn

jemig, staat het woord gereviseerd goed voor gedaan, spel jij het nog verkeerd
 
gaat lang goed
Remco RS 9-3-2007 21:11 Print reply

Posts: 11463
ik heb toen 3 dagen rustig gereden, af en toe in powerband, verder steeds 5 a 6k

3 dagen is 120km bij mij.

daarna steeds ff in powerband. na 5 dagen gewoon gereden als altijd, is prima gegaan toen. ik smeerde 1:50 met nog een dopje in de tank erbij
 
gelderboer 9-3-2007 21:38 Print reply
Posts: 226
zon 100 km gewoon mee rijden en niet te lang te zwaar belasten. daarna langzaam de belasting opvoeren.
 
Ik motor ook
TZR50Rullezz 9-3-2007 22:23 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
gewoon het gas HELEMAAL open



Serieuze reply graag ..als je er geen verstand van wil hebben of niet weet reply dan niet .

begin rustig met rijden schakelen bij de 5.5 a 6k je gas niet in 1 keer helemaal opentrekken gewoon half...na ong 100 km kan je wel volgas geven tijdens optrekken maar blijf bij de 6k en schakel door...

soms beetje terugschakelen en opschakelen..(afwisseling van toerental)..en als die echt goed warm is kan je na ong 150km even kort helemaal opentrekken en dan weer afzakken enzo
en zodoende tot nah la zeggen 200 a 250 km en dna gewoon warm rijden volgas en de heuvel af naar beneden en (rookvrij)cafe aan zicht

Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 9-3-2007 om 22:26 uur.
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
nsr_tiger 9-3-2007 22:50 Print reply
Posts: 138
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR50Rullezz
[...]


Serieuze reply graag ..als je er geen verstand van wil hebben of niet weet reply dan niet .

begin rustig met rijden schakelen bij de 5.5 a 6k je gas niet in 1 keer helemaal opentrekken gewoon half...na ong 100 km kan je wel volgas geven tijdens optrekken maar blijf bij de 6k en schakel door...

soms beetje terugschakelen en opschakelen..(afwisseling van toerental)..en als die echt goed warm is kan je na ong 150km even kort helemaal opentrekken en dan weer afzakken enzo
en zodoende tot nah la zeggen 200 a 250 km en dna gewoon warm rijden volgas en de heuvel af naar beneden en (rookvrij)cafe aan zicht

Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 9-3-2007 om 22:26 uur.


ik moet normaal bij de 10k schakelen maar is dat geen probleem dat het zo'n groot verschil is?

en ik heb snelgas dus het is lastig om halfgas te geven

 
mr200r 9-3-2007 23:02 Print reply
Posts: 5122
Als je al 125km hebt gereden kun je wel normaal gaan rijden,

 
mr200r
Kawasaa 9-3-2007 23:15 Print reply

Posts: 778
-goed warmrijden
-rustig met het gas
-laag in toeren, af en toe even wat verder doortrekken
-NIET extra smeren. want inrijden betekent inslijten van de zuiger in de cilinder. Met extra smeren zorg je er alleen maar voor het langzamer gebeurd en dus in theorie langer in moet rijden.

-Zorg ervoor dat het goed is afgesteld, beter een sproeiermaat te groot dan te klein
-Als je dit 200 km doet dan is hij bijna zeker perfect ingereden.


Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 9-3-2007 om 23:16 uur.
 
mtx-motard 10-3-2007 0:49 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Als je al 125km hebt gereden kun je wel normaal gaan rijden,




daar hoord dus niet flink op het achterwiel boeken bij. dat is voor de 500 km +
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved