Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #41650 - Snelle nsr?
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 3330 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jarco |
9-3-2007 9:08 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
[...]
beter neem je een 20mm ipv een 24
24 mm kan wel op een getunde 70 mallosi lijkt me .
|
|
|
|
nsrracer |
9-3-2007 9:16 |
|
Jarco |
9-3-2007 9:21 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
[...]
ja tis iets beter voor het tankstation waar je altijd tankt, 20mm is groot zat
Qua vermogen merk je het verschil echt wel tussen een 24 en 20. Verder is het verbruik inderdaad wel wat hoger ja, maar aangezien de ts al over een 28 praat zal het verbruik hem niet zoveel uitmaken.
|
|
|
|
mtx-motard |
9-3-2007 9:22 |
Posts: 14947 |
miss denkt de ts dat hoe groter de carb hoe sneller hij gaat. dat is dus niet zo. doe een nette 24 carb met een merk en je rijd prima rond. wel ff GOED afstellen, scheelt een hoop
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Dirk-nsr |
9-3-2007 14:58 |
Posts: 16 |
nou ja ik denk dat ik het bij een getunde 70cc houd,, met een 24mm carb. en een goeie pijp, me oude pijp heb ik vanmiddag trouwens verkocht voor 300,- dat leverde me weer 200,- op
maar nou nog een vraag, kyk dat ding wat ik nu heb staan is altijd standaard geweest, en als ik hem nu ongv. 100 laat lopen krijgt alles toch een behoorlyke opdonder(bak, koppeling enzv)?
en zijn er eigelijk aangepaste versn. bakken te krijgen voor een nsr en een race koppeling en een snellere/betere krukas?
|
|
|
|
MT70-nolimit |
9-3-2007 15:07 |
Posts: 4322 |
Krukas: De standaart Honda krukas voldoet prima, geen vergelijk met een minarelliblok
Koppeling: Je hebt een 3 plaats, die kun je vervangen voor een 4 plaats exemplaar van een 80cc blok. Je kunt ook je 3 plaats verzwaren met andere veren. Let op als je te zwaar maakt bezwijkt je alu drukgroep hieronder.
Versnellingsbak: Je standaart Honda bak voldoet ik in dit geval prima, eveneens geen vergelijk met de problemen die een minarelliblok gaat vertonen met snelle 70cc setup.
Wat wel gaat stuklopen is de lagering van de krukas, die van nsr gaan het geen jaar volhouden.
|
|
gaat lang goed |
|
2takt Gangster |
9-3-2007 15:08 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dirk-nsr
nou ja ik denk dat ik het bij een getunde 70cc houd,, met een 24mm carb. en een goeie pijp, me oude pijp heb ik vanmiddag trouwens verkocht voor 300,- dat leverde me weer 200,- op
maar nou nog een vraag, kyk dat ding wat ik nu heb staan is altijd standaard geweest, en als ik hem nu ongv. 100 laat lopen krijgt alles toch een behoorlyke opdonder(bak, koppeling enzv)?
en zijn er eigelijk aangepaste versn. bakken te krijgen voor een nsr en een race koppeling en een snellere/betere krukas?
je zou er een 6 bak in kunnen zetten van een honda ns1 de koppeling zou je kunnen vervangen voor een 4 plaats uit een 80cc blok (bijv mbx/ns1)
betere krukasen zijn er eigelijk niet ja de top-racing ma das ook niet egt super dan kun je beter een ander big-end in je ori kruk laten persen icm met bijv prox drijfstang
dit is al stuk sterker
(er is btw een race bak te koop icm droge platen koppeling, alleen voor serieus veel geld zo'n 700 euro ofsow)
maar egt nodig zijn de aanpassingen niet
ori kruk kan mits big-end goed is heel wat hebben
bak en koppeling is niet percee nodig
|
|
|
|
Saknet |
9-3-2007 15:10 |
Posts: 10355 |
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dirk-nsr |
9-3-2007 15:17 |
Posts: 16 |
|
|
|
|
mblover |
9-3-2007 15:45 |
Posts: 5391 |
Ori versnellingsbak is sterk zat,
maar 6bak rijd wel veel fijner imo. Dus een 6 bakje erin kan imo geen kwaad.
Let wel op dat je de goede schakelwals neemt, anders gaat hij op z'n kop schakelen.
Krukas e.d. zijn sterk zat.
|
|
|
|
Hardstyle |
9-3-2007 17:53 |
Posts: 1077 |
NS1 blok zou ik niet doen. Heb je altijd gekloot met de goede zuiger zien te vinden ivm met pen 13. Overmaatje ori 75cc NS1 is er ook al niet etc. Vind ik gewoon groot nadeel van NS1 blok.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
senda80cc |
9-3-2007 18:41 |
Posts: 3434 |
ooit aan een prox of vertex zuigerje gedacht?
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Dirk-nsr |
9-3-2007 19:20 |
Posts: 16 |
hee maar jongens ff nog een vraagje, ik heb de brommer nu nog standaart en aan het lopen alleen ik heb er nog geen kenteken op en die moet er wel op als ie standaard is anders kom ik natuurlijk NOOIT door die keuring. hebben jullie enig idee wat t kost en hebben jullie ervaring met de keuring? zijn ze streng enzo?
|
|
|
|
2takt Gangster |
9-3-2007 19:51 |
Posts: 1147 |
keuren is niet goedkoop
denk dat je bttr 2dehands frame met kenteken kn regelen
koste moet je ff kijken op rdw site of ff bellen
|
|
|
|
jd boer |
9-3-2007 19:53 |
Posts: 6005 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dirk-nsr
hee maar jongens ff nog een vraagje, ik heb de brommer nu nog standaart en aan het lopen alleen ik heb er nog geen kenteken op en die moet er wel op als ie standaard is anders kom ik natuurlijk NOOIT door die keuring. hebben jullie enig idee wat t kost en hebben jullie ervaring met de keuring? zijn ze streng enzo?
staat hier nog een nsr frame te koop met kenteken bij de sales
sorry niks gezegd las t verkeerd
Dit bericht is gewijzigd door jd boer op 9-3-2007 om 19:53 uur.
|
|
rs1sprintuhr |
|
Dit topic is 3330 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|