Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #41650 - Snelle nsr?
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 3311 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Woutjuh |
8-3-2007 21:58 |
Posts: 4422 |
moej heel ander blok kaufen
|
|
veel MT spul te koop! |
|
Djeep |
8-3-2007 21:58 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dirk-nsr
Hee ik heb een nsr voor €600,- gekocht en nog een buget van 400,- ik heb de brommer al gespoten, dus de kappen, het frame en de velgen zijn op zich klaar. alleen ik heb het blok nog uit elkaar liggen.
Ik wil er een 70cc watergekoeld onder leggen en een 28 mm carburateur van dellorto alleen dit is veelste groot volgens mij dus is mijn vraag zou ik er een 80cc onder kunnen gooien?
verder heb ik een uitlaat gekocht, van mallossi en ik heb hem zelf zo aangepast zodat hij onder mijn buddy uitkomt in het midden zeg maar.
dat was het wel zo'n beetje.
Laterss.
Heb je een foto van je uitlaat?
ALs je een 80cc wil, moet je een 80cc blokkie kope
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
MT70-nolimit |
8-3-2007 22:00 |
Posts: 4322 |
Hmm je hebt wel een nsr 80 blokje nodig voor 80cc;
voorbeeldsetup:
80cc gilardoni/93ccm malossi/98cc metrakit
28mm d'o
6 kleps malossi membraan
Uitlaat moet je even kijken, Techno MBX is imi malossi
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 8-3-2007 om 22:01 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
driver004 |
8-3-2007 22:06 |
Posts: 3418 |
ik wil ook wel een foto zien van die mallosi pijp
maja als je dit blok wilt houden:
70mallosi icm opmaat kop
proma/techno/homoet pijp
18 keihin of 20/21/22/23/24 carb
loopt ook zon 110
anders koop je een mbx80/mtxr2 blok met
93 mallosi 125 athena 80 gilardoni
met je 28 do
en een 80 pijp bijvoorbeeld proma80 of homoet special 110
dit loopt gruwelijk..
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
vooruitnietachteruit |
8-3-2007 22:21 |
Posts: 618 |
Een NS1 blok met ori 80cc cilinder en uitlaat zou wel mooi zijn
Dan kun je flink hard en maakt ie niet eens zoveel geluid, valt ook niet op dus.
|
|
|
|
Dirk-nsr |
8-3-2007 22:28 |
|
Dirk-nsr |
8-3-2007 22:31 |
Posts: 16 |
Ooh jah trouwens foto´s volgen nog, dan kun je gelyk me kappen zien, gruwelijk mooie kleur parlemour wit en zwart gepoedercoat frame+velgen..
|
|
|
|
honda fryslan |
8-3-2007 22:39 |
Posts: 1914 |
als je dan toch snel wil gaan.. koop dan een 98cc athena of 90 malossi...
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
HondaHeus |
8-3-2007 22:48 |
Posts: 1489 |
70cc malossi is voor ori blok snelste idd.
Als je een ander blok wilt kopen met een 93cc malossi ben je alweer 200, 250+ kwijt voor alleen het blok en cilinder dus.
Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 9-3-2007 om 8:59 uur.
|
|
|
|
mblover |
8-3-2007 23:01 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dirk-nsr
[...]
maar opvallen maakt me niet zoveel uit,, ik heb vorige maand me neos/aerox verkocht. die liep 150/160, en daar kwam een gruwelijk geluid uit. er zat onder andere onder 70cc water gekoeld(logish)malossi mhr en 26mm mallossie carburateur, eigelijk was alles mhr blok is twee keer bij de tuner geweest enzv. daar heb ik een half jaartje mee gereden en geen één keer gepakt. dusja maar ik zie wel, ik wil niet perséé een 80cc maar dat is opzich wel het mooiste
150/160 met stage6 teller?
Dat ga je met een nsr vrij moeilijk halen denks.
Wil je die kant op dan zou je imo het beste voor een ns1 blok kunnen gaan met een opgeboorde en getunede ns1 cilinder, een goede (opmaat?) uitlaat, een grote carb en nog wat meer pret spul. Word wel redelijk hoogtoerig wss.
Wat ook een optie is is een ori 80 blok. Loopt niet zo achterlijk hard als een ns1, MAAR rijd erg lekker omdat het best veel koppel heeft. Top is ook niet verkeerd. En het zuipt bovendien niet echt veel.
Nog een optie is een 80blok met een 93cc of 98cc, maar als je echt hard wil gaan dan is een ns1 blok volgens mij een betere basis. Echter wel duurder.
|
|
|
|
Jarco |
9-3-2007 8:52 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
150/160 met stage6 teller?
Dat ga je met een nsr vrij moeilijk halen denks.
Wil je die kant op dan zou je imo het beste voor een ns1 blok kunnen gaan met een opgeboorde en getunede ns1 cilinder, een goede (opmaat?) uitlaat, een grote carb en nog wat meer pret spul. Word wel redelijk hoogtoerig wss.
Wat ook een optie is is een ori 80 blok. Loopt niet zo achterlijk hard als een ns1, MAAR rijd erg lekker omdat het best veel koppel heeft. Top is ook niet verkeerd. En het zuipt bovendien niet echt veel.
Nog een optie is een 80blok met een 93cc of 98cc, maar als je echt hard wil gaan dan is een ns1 blok volgens mij een betere basis. Echter wel duurder.
je wilt max 400 euro uitgeven? Koop dan een ns1 blok met uitlaat, Als je dan nog geld over hebt kan je een grotere carb kopen en of je cilinder laten tunen.
|
|
|
|
geert-nsr |
9-3-2007 8:58 |
Posts: 6438 |
die 28mm is te groot voor 70cc. en ook wel een beetje aan de grote kant voor een ori 80cc.
wil je het goedkoop houden neem een 24mm en laat een 70 malossie tunen.
is dit niet snel genoeg neem je een 80 blok , laat je ori 80cilinder tunen en je kop ook, opmaat uitlaatje, 28mm carburateur, hpi etc. dit loopt wel leuk
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 9-3-2007 om 8:59 uur.
|
|
|
|
Jarco |
9-3-2007 9:06 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
die 28mm is te groot voor 70cc. en ook wel een beetje aan de grote kant voor een ori 80cc.
wil je het goedkoop houden neem een 24mm en laat een 70 malossie tunen.
is dit niet snel genoeg neem je een 80 blok , laat je ori 80cilinder tunen en je kop ook, opmaat uitlaatje, 28mm carburateur, hpi etc. dit loopt wel leuk
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 9-3-2007 om 8:59 uur.
28 mm kan wel op ns1 of nsr 80 cc hoor. Zeker als je al een 28 mm hebt liggen. Ook als je een fatsoenlijke pijp erbij hebt.
|
|
|
|
nsrracer |
9-3-2007 9:06 |
Posts: 8625 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
die 28mm is te groot voor 70cc. en ook wel een beetje aan de grote kant voor een ori 80cc.
wil je het goedkoop houden neem een 24mm en laat een 70 malossie tunen.
is dit niet snel genoeg neem je een 80 blok , laat je ori 80cilinder tunen en je kop ook, opmaat uitlaatje, 28mm carburateur, hpi etc. dit loopt wel leuk
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 9-3-2007 om 8:59 uur.
beter neem je een 20mm ipv een 24
|
|
|
|
geert-nsr |
9-3-2007 9:08 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
[...]
beter neem je een 20mm ipv een 24
warom dat 24 mm kan goed zat hoor op een getunde 70
|
|
|
|
Dit topic is 3311 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|