MT70-nolimit |
7-3-2007 22:23 |
Posts: 4322 |
Sproeier is te groot, hoe zijn je zuigerveren er aan toe?
|
|
gaat lang goed |
|
Riddick89 |
7-3-2007 22:24 |
Posts: 306 |
nieuwe cillinder en zuiger met ongeveer 3000 km er op en nog een ding als ik gas geef duurt et ongeveer 7 sec tot hij op max toeren zit
Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 7-3-2007 om 22:24 uur.
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
gelderboer |
7-3-2007 22:48 |
Posts: 226 |
ik neem aan dat je cil, zuiger en compressie oke zijn. als je de ori 13mm carb hebt dan zou daar sproeier 65 in moeten zitten. ik denk dat je uitlaat verkeerde tegendruk geeft tot aan de 7000rpm en dat ie dan pas komt. ik heb zelf ook een mb 50 snel met een 16mm mikuni carb met spr90. ik had een poosje een geleende homoet special uitlaat maar die is vervangen door een 2ehandse standaard homoet. maakt veel minder herrie dan dat raceding. mijn mb loopt oke, trekt goed en gaat tot 10000rmp max. volgens mijn teller moet dat 82km/u zijn maar volgens de auto erachter is het 74 en dat geloof ik meteen
|
|
Ik motor ook |
|
MT70-nolimit |
7-3-2007 22:49 |
Posts: 4322 |
Je kunt niet zomaar de TS vertellen wat voor sproeier erin zit, elke cilinder verschilt, helemaal die imi's
Om die proma zou ie ook gewoon moeten lopen btw
|
|
gaat lang goed |
|
Djeep |
7-3-2007 22:50 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
heey ik heb een probleem met me honda MB5
50cc snel imi
70cc proma uitlaat
standaart carb.(13mm ?)
in lage toeren even veel kracht als een standaart tomos
(2000 - 5500)
midde toeren (5500 - 7000) pruttelt en stottert hij heel erg en heeft hij absoluut geen power
in ze 1 komt hij er net aan door heen maar in 2, 3 en ze 4 zakt hij af tot ongeveer 5000 toeren
boven 7000 knalt hij er vandoor tot dik 10000 toeren
maar ik ken me top niet eens normaal halen want als ik van 3 naar vier schakel komt hij in ze 4 precies op 7000 toeren uit
dan zakt hij weer af
ik haal me top alleen met slippende koppeling tot hij de 8000 raakt dan wil hij wel!
enige oplossingen
ik hoor het graag.
gr rick
Gooi dr maar eerst ff een kleinere sproeiert in
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Riddick89 |
7-3-2007 23:08 |
Posts: 306 |
dus de uitlaat geeft het probleem en het is te verhelpen met een sproeier ?
gaat de dip dan weg of vermindert hij alleen?
en is een homoet beter dan een proma gp of anders om
(in me proma zit geen dempwol en hij maakt dik 105 db
kan het daar aan legge)
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
Djeep |
7-3-2007 23:09 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
dus de uitlaat geeft het probleem en het is te verhelpen met een sproeier ?
gaat de dip dan weg of vermindert hij alleen?
en is een homoet beter dan een proma gp of anders om
(in me proma zit geen dempwol en hij maakt dik 105 db
kan het daar aan legge)
Ik ben persoonlijk PRO-Homoet.. maar maakt wel meer geluid dan een Proma, zlef vind ik dit geluid lekkerder..
Met een grotere sproeier, blijf je wel een dipje houden, dit is te weiten aan je CDI., kan je niks aan doen
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Riddick89 |
7-3-2007 23:13 |
Posts: 306 |
hoe bedoel je CDI wat is dat dan ? je ontsteking ?
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
Djeep |
7-3-2007 23:16 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
hoe bedoel je CDI wat is dat dan ? je ontsteking ?
CDI is een onderdeel van je ontsteking ja.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Riddick89 |
7-3-2007 23:18 |
Posts: 306 |
ok maar het beste om te doen is ?
gewoon een ander sproeier (kleiner en dan zou het over moeten zijn ?)
dan moet hij ewoon netjes optrekken enz
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
Djeep |
7-3-2007 23:20 |
|
Riddick89 |
7-3-2007 23:25 |
Posts: 306 |
nog een ding wat ik dan niet snap
een vriend van me zegt dat 4kleps membraam beter is dan 2 kleps
is dat waar en scheelt het dan veel?
Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 7-3-2007 om 23:25 uur.
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
Fabio |
8-3-2007 19:08 |
Posts: 1737 |
doorlaat is groter dus er komt meer benzine in de cilinder. Zelf merk ik geen verschil, maar gooi je er 70cc op dan is het verschil duidelijk te merken. Wat wel belangrijk is, zeker als je er een cilinder hebt die veel toeren kan draaien, om er dan carbonnen kleppen in te doen. Ijzeren kunnen breken en de carbonnen kleppen ook, maar die richten minder schade aan dan de ijzeren kleppen wanneer ze breken.
|
|
|
|