timoty-dt |
7-3-2007 16:47 |
Posts: 1802 |
Uhm, ik denk alleen je keeringen van je voorvork, want je lagers enzo zouden dan al wel slecht moeten zijn als ze dat niet aan zouden kunnen. Dus dat kan daar bijna niet aan liggen. Verder je kappen goed controleren enz.
|
|
kut voetbal |
|
Vuile Beunkoe |
7-3-2007 16:50 |
Posts: 6114 |
Miss is het handiger om eerst te kijken wat er kapot is?
edit
Richard, mij zou serieus noooit zoiets overkomen. Ik bedoel, wie rijd zen brommer nou tegen zoiets duidelijks kapot :S
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 7-3-2007 om 16:55 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
MrOi |
7-3-2007 16:52 |
Posts: 3110 |
1. vriend in mekaar meppen
2. keerringen vervangen
3. kijken of er niks krom is, en ff aan de lagers voelen
4. check je wiel voor scheefheid
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
juukle rj |
7-3-2007 16:53 |
Posts: 1244 |
is alles nog wel recht?
van je vrienden moet je het hebben
Dit bericht is gewijzigd door juukle rj op 7-3-2007 om 16:53 uur.
|
|
|
|
richard3 |
7-3-2007 16:56 |
Posts: 5198 |
mja
tis een beetje kut ja
lucas kom je helpen dan zondag ?:P
enne lagers van voorwiel waren zo slecht echt niet :S
balhoofd weet ik niet
leken me goed
|
|
op naar de grote brommers |
|
mblover |
7-3-2007 17:00 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
mja
tis een beetje kut ja
lucas kom je helpen dan zondag ?:P
enne lagers van voorwiel waren zo slecht echt niet :S
balhoofd weet ik niet
leken me goed
Volgens mij was dat goed,
met Nijmegen meeting heb ik er nog op gereden, toen was t volgens mij gewoon goed.
Alleen dat die mafkees daar in de berm kan komen is al een raadsel opzich. Verder alles vervangen waar speling op zit natuurlijk.
Heb je de voorpoten al uit elkaar gehaald? hoe is dat er aan toe?
|
|
|
|
richard3 |
7-3-2007 23:35 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Volgens mij was dat goed,
met Nijmegen meeting heb ik er nog op gereden, toen was t volgens mij gewoon goed.
Alleen dat die mafkees daar in de berm kan komen is al een raadsel opzich. Verder alles vervangen waar speling op zit natuurlijk.
Heb je de voorpoten al uit elkaar gehaald? hoe is dat er aan toe?
neej poten nog niet uit elkaar gehad
weet iemandt de maten van voorwiel lagers?
en de maten van de voorpoot keerringen ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
khpoppema |
7-3-2007 23:45 |
Posts: 3199 |
ik zou meer bang zijn voor dingen die krom zijn dan voor keerringen of lagers. das simpel vervang werk.
kromme poten kromme kroonplaten en of krom frame lijkt me boeiender
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
woodmen |
8-3-2007 11:30 |
Posts: 235 |
Krom frame zal wel mee vallen, kroonplaat en voorpoten zou ik ook geen geld op inzetten dat ze krom zijn. Maar keringen en lagers heb je veel sneller gesloopt. Maar als je toch bezig bent, zou ik het wel ff nakijken als ik jou was.
Richard, heb je die (vriend) van je nog geen 2e kromme duim bezorgd, daar zou ik is mee beginnen
Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 8-3-2007 om 11:32 uur.
|
|
|
|
chineesboer |
8-3-2007 11:46 |
Posts: 3676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
ik zou meer bang zijn voor dingen die krom zijn dan voor keerringen of lagers. das simpel vervang werk.
kromme poten kromme kroonplaten en of krom frame lijkt me boeiender
lul geen onzin
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
8-3-2007 12:40 |
Posts: 6114 |
Nouja k heb een beter idee, kom zondag wel ff langs om te kijken wat er nou écht aan de hand is
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
PraatPaal |
8-3-2007 13:48 |
Posts: 7977 |
Trekt je brommer hem in bochten naar beide kanten weer rechtop of niet?
Ik raad je als eerste aan om even te kijken of je voorvork of stabilisator niet uit zen verband is getrokken. Dat veroorzaakt nammelijk vaak het zwabberen en rechtop trekken ik bochten.
Zwabberen kan ooknog komen door een kromme voorvork(dus een klap verkeerd opgevangen) en even kijken/meten of je wiel nog recht is.
Kan je verder je wiel in je voorvork heen en weer halen? Wiellagers verrot, of wiellas krom.
[doe eerst je voorvork keerringen en check dan dit: ]
En als je op zegmaar met je benen allebei aan een kant van de brommer staat, boven het zadel met je handen aan het stuur. Haal de brommer van de standaart af en kan je dan je stuur van je af of naar je toe heen drukken? Balhoofdlagers verrot.
En als je tijdens het rijden je handen van het stuur loslaat en hij gaat zwabberen moet je je wiellagers en slag in je wiel ZEKER checken.
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 8-3-2007 om 14:01 uur.
|
|
|
|
richard3 |
8-3-2007 16:12 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Trekt je brommer hem in bochten naar beide kanten weer rechtop of niet?
Ik raad je als eerste aan om even te kijken of je voorvork of stabilisator niet uit zen verband is getrokken. Dat veroorzaakt nammelijk vaak het zwabberen en rechtop trekken ik bochten.
Zwabberen kan ooknog komen door een kromme voorvork(dus een klap verkeerd opgevangen) en even kijken/meten of je wiel nog recht is.
Kan je verder je wiel in je voorvork heen en weer halen? Wiellagers verrot, of wiellas krom.
[doe eerst je voorvork keerringen en check dan dit: ]
En als je op zegmaar met je benen allebei aan een kant van de brommer staat, boven het zadel met je handen aan het stuur. Haal de brommer van de standaart af en kan je dan je stuur van je af of naar je toe heen drukken? Balhoofdlagers verrot.
En als je tijdens het rijden je handen van het stuur loslaat en hij gaat zwabberen moet je je wiellagers en slag in je wiel ZEKER checken.
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 8-3-2007 om 14:01 uur.
die speling op het balhoofd zat er :(
dat viel me meteen op
als ik de rem inhield en de voork indrukte dat je dat had
maar de lagers zien er goed uit ? heb ze los gehaald
geen stukken af of slijt plekken
recht op trekken merkte ik voor het eerst in een bocht naar links naar recht doet ie dat idd niet
|
|
op naar de grote brommers |
|