Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ongelukje met nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1237 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41621 - ongelukje met nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 7-3-2007 16:44 Print topicpost

Posts: 5198
een vriend van mij die even op mijn nsr mocht rijden heeft em een beetje gesloopt,
hij had de veronderstelling dat da ding met 80 de berm in door een x aantal kuilen wel aan kon.
NIET DUS
hij zwabberde stuurde slecht en als je em in een bocht legde trok de brommer zich zelf weer rechtop zeg maar
de voorvork keerringen zijn lek gesprongen
wat is raadzaam te vervangen ?

1 voorwiel lagers
2 balhoofd lagers
3 maak zelf even het lijstje met je eigen aanvullingen af
dank U !

 
op naar de grote brommers

timoty-dt 7-3-2007 16:47 Print reply

Posts: 1802
Uhm, ik denk alleen je keeringen van je voorvork, want je lagers enzo zouden dan al wel slecht moeten zijn als ze dat niet aan zouden kunnen. Dus dat kan daar bijna niet aan liggen. Verder je kappen goed controleren enz.
 
kut voetbal
Vuile Beunkoe 7-3-2007 16:50 Print reply

Posts: 6114
Miss is het handiger om eerst te kijken wat er kapot is?

edit

Richard, mij zou serieus noooit zoiets overkomen. Ik bedoel, wie rijd zen brommer nou tegen zoiets duidelijks kapot :S

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 7-3-2007 om 16:55 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
MrOi 7-3-2007 16:52 Print reply

Posts: 3110
1. vriend in mekaar meppen

2. keerringen vervangen

3. kijken of er niks krom is, en ff aan de lagers voelen

4. check je wiel voor scheefheid
 
XT Supermotard For Sale!
juukle rj 7-3-2007 16:53 Print reply

Posts: 1244
is alles nog wel recht?

van je vrienden moet je het hebben

Dit bericht is gewijzigd door juukle rj op 7-3-2007 om 16:53 uur.
 
richard3 7-3-2007 16:56 Print reply

Posts: 5198
mja
tis een beetje kut ja
lucas kom je helpen dan zondag ?:P
enne lagers van voorwiel waren zo slecht echt niet :S
balhoofd weet ik niet
leken me goed

 
op naar de grote brommers
mblover 7-3-2007 17:00 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
mja
tis een beetje kut ja
lucas kom je helpen dan zondag ?:P
enne lagers van voorwiel waren zo slecht echt niet :S
balhoofd weet ik niet
leken me goed



Volgens mij was dat goed,
met Nijmegen meeting heb ik er nog op gereden, toen was t volgens mij gewoon goed.

Alleen dat die mafkees daar in de berm kan komen is al een raadsel opzich. Verder alles vervangen waar speling op zit natuurlijk.

Heb je de voorpoten al uit elkaar gehaald? hoe is dat er aan toe?
 
richard3 7-3-2007 23:35 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Volgens mij was dat goed,
met Nijmegen meeting heb ik er nog op gereden, toen was t volgens mij gewoon goed.

Alleen dat die mafkees daar in de berm kan komen is al een raadsel opzich. Verder alles vervangen waar speling op zit natuurlijk.

Heb je de voorpoten al uit elkaar gehaald? hoe is dat er aan toe?

neej poten nog niet uit elkaar gehad
weet iemandt de maten van voorwiel lagers?
en de maten van de voorpoot keerringen ?

 
op naar de grote brommers
khpoppema 7-3-2007 23:45 Print reply

Posts: 3199
ik zou meer bang zijn voor dingen die krom zijn dan voor keerringen of lagers. das simpel vervang werk.

kromme poten kromme kroonplaten en of krom frame lijkt me boeiender
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
woodmen 8-3-2007 11:30 Print reply
Posts: 235
Krom frame zal wel mee vallen, kroonplaat en voorpoten zou ik ook geen geld op inzetten dat ze krom zijn. Maar keringen en lagers heb je veel sneller gesloopt. Maar als je toch bezig bent, zou ik het wel ff nakijken als ik jou was.

Richard, heb je die (vriend) van je nog geen 2e kromme duim bezorgd, daar zou ik is mee beginnen

Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 8-3-2007 om 11:32 uur.
 
chineesboer 8-3-2007 11:46 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
ik zou meer bang zijn voor dingen die krom zijn dan voor keerringen of lagers. das simpel vervang werk.

kromme poten kromme kroonplaten en of krom frame lijkt me boeiender



lul geen onzin
 
Vuile Beunkoe 8-3-2007 12:40 Print reply

Posts: 6114
Nouja k heb een beter idee, kom zondag wel ff langs om te kijken wat er nou écht aan de hand is
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
PraatPaal 8-3-2007 13:48 Print reply

Posts: 7977
Trekt je brommer hem in bochten naar beide kanten weer rechtop of niet?
Ik raad je als eerste aan om even te kijken of je voorvork of stabilisator niet uit zen verband is getrokken. Dat veroorzaakt nammelijk vaak het zwabberen en rechtop trekken ik bochten.

Zwabberen kan ooknog komen door een kromme voorvork(dus een klap verkeerd opgevangen) en even kijken/meten of je wiel nog recht is.

Kan je verder je wiel in je voorvork heen en weer halen? Wiellagers verrot, of wiellas krom.

[doe eerst je voorvork keerringen en check dan dit: ]


En als je op zegmaar met je benen allebei aan een kant van de brommer staat, boven het zadel met je handen aan het stuur. Haal de brommer van de standaart af en kan je dan je stuur van je af of naar je toe heen drukken? Balhoofdlagers verrot.

En als je tijdens het rijden je handen van het stuur loslaat en hij gaat zwabberen moet je je wiellagers en slag in je wiel ZEKER checken.



Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 8-3-2007 om 14:01 uur.
 
richard3 8-3-2007 16:12 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Trekt je brommer hem in bochten naar beide kanten weer rechtop of niet?
Ik raad je als eerste aan om even te kijken of je voorvork of stabilisator niet uit zen verband is getrokken. Dat veroorzaakt nammelijk vaak het zwabberen en rechtop trekken ik bochten.

Zwabberen kan ooknog komen door een kromme voorvork(dus een klap verkeerd opgevangen) en even kijken/meten of je wiel nog recht is.

Kan je verder je wiel in je voorvork heen en weer halen? Wiellagers verrot, of wiellas krom.

[doe eerst je voorvork keerringen en check dan dit: ]


En als je op zegmaar met je benen allebei aan een kant van de brommer staat, boven het zadel met je handen aan het stuur. Haal de brommer van de standaart af en kan je dan je stuur van je af of naar je toe heen drukken? Balhoofdlagers verrot.

En als je tijdens het rijden je handen van het stuur loslaat en hij gaat zwabberen moet je je wiellagers en slag in je wiel ZEKER checken.



Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 8-3-2007 om 14:01 uur.
die speling op het balhoofd zat er :(
dat viel me meteen op
als ik de rem inhield en de voork indrukte dat je dat had
maar de lagers zien er goed uit ? heb ze los gehaald
geen stukken af of slijt plekken
recht op trekken merkte ik voor het eerst in een bocht naar links naar recht doet ie dat idd niet


 
op naar de grote brommers

Dit topic is 738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved