Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - W-poort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 793 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41617 - W-poort
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx_driver 7-3-2007 14:44 Print topicpost
Posts: 103
Jepz kan iemand mij uitleggen hoe een W-poort werkt en wat de voordelen zijn. Of heeft iemand een goede site waar ik dat kan vinden? grts
 

mblover 7-3-2007 14:49 Print reply

Posts: 5391
Op www.2stroke-tuning.nl staat het volgende artikel,
misschien heb je er iets aan:

http://www.2stroke-t...ba00febe9460de49a041
 
MT70-nolimit 7-3-2007 16:06 Print reply

Posts: 4322
W-poort zie je niet zo vaak, de meesten zweren bij vlinderpoortje, en als het nog breder moet vlinder+fluiters.
 
gaat lang goed
- Han - 7-3-2007 16:12 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
W-poort zie je niet zo vaak, de meesten zweren bij vlinderpoortje, en als het nog breder moet vlinder+fluiters.


polini heeft toch de W poort ontwikkeld?
 
<10.000 posts
MT70-nolimit 7-3-2007 16:15 Print reply

Posts: 4322
uhm ja maar de 80cc gilardoni van nsr is er ook mee uitgerust
 
gaat lang goed
christianos 7-3-2007 17:02 Print reply

Posts: 20445
slightly offtopic:


heeft iemand in hemelsnaam, eindelijk eens een foto van die uitlaatpoort...???

(die 80cc voor nsr/mbx enz.)
 
Hardstyle 7-3-2007 17:39 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


polini heeft toch de W poort ontwikkeld?


Ja, de enigste cilinder die ik ken met een W-poort is polini


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
slightly offtopic:


heeft iemand in hemelsnaam, eindelijk eens een foto van die uitlaatpoort...???

(die 80cc voor nsr/mbx enz.)


Nee, wel een poortmapje:


Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 7-3-2007 om 17:43 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Tombrom 7-3-2007 17:59 Print reply

Posts: 15925

 
driver004 7-3-2007 18:00 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
afbeelding

is dit die mbx80 ?
zooja waar heb je die foto vandaan?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-3-2007 18:01 Print reply

Posts: 17929
w was toch de inlaat of niet?

voordeel ervan is dat je een hele brede poort kunt maken, tis een beetje als een spijltje
 
Tombrom 7-3-2007 18:01 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]

is dit die mbx80 ?
zooja waar heb je die foto vandaan?


http://www.aprilia-f...563106cbdbecd698740a
 
- Han - 7-3-2007 19:22 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
w was toch de inlaat of niet?

voordeel ervan is dat je een hele brede poort kunt maken, tis een beetje als een spijltje


ziet er meer uit als een uitlaatpoort
 
<10.000 posts
mblover 7-3-2007 19:25 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
w was toch de inlaat of niet?

voordeel ervan is dat je een hele brede poort kunt maken, tis een beetje als een spijltje


Nee is de uitlaatpoort
 
MT70-nolimit 7-3-2007 20:59 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
De W-poort heeft gewoon het nadeel dat er drie weerstanden in de poort zitten. De spijl van een vlinder moet 3mm zijn en de 'spijltjes' van een W-poort mogen imho al niet veel dunner zijn, niet bevordelijk voor de doorstroming dus.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
afbeelding

Volgens mij is die niet van een NSR
 
gaat lang goed
jd boer 7-3-2007 21:22 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]



[...]

Volgens mij is die niet van een NSR


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


http://www.aprilia-f...563106cbdbecd698740a



is die ook niet

voordeel van de w poort is , je kan extreem breed met je poort , ik had de polini w poorter op me rsje , vond hem echt heerlijk rijden goed veel koppel onderin , en een lekkere top
 
rs1sprintuhr
PraatPaal 7-3-2007 21:43 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]


[...]



is die ook niet

voordeel van de w poort is , je kan extreem breed met je poort , ik had de polini w poorter op me rsje , vond hem echt heerlijk rijden goed veel koppel onderin , en een lekkere top


Tis achterhaald, want vlinderpoort met fluiters (zie je op crossmotoren en grote 2t als RS250) kan minstens net zo breed met minder weerstand van maar 1 spijl.


En als inlaat lijkt me niet, want op die poortmap zie je em boven de spoelers enzo liggen xD. Als grote inlaat doen ze vaak gewoon chapionvormpje.

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 7-3-2007 om 21:44 uur.
 

Dit topic is 1873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved