Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - radiateur en oliepomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41613 - radiateur en oliepomp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 6-3-2007 23:06 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo, ik heb al gezocht en niet gevonden, dus wordt niet gek als ik het heb gemist

-Ik wil nog een extra radiateurtje (kleintje) zetten bij mijn 110 malossi (jajah 93cc)
en vroeg me hoe ik dit moet aansluiten, ik dacht gwn ipv een normale slang, eentje met een Y-vorm

En gaat dit goed werken ivm de verschillende inhoud van de radiateurs??
(ik was van plan gwn het standaard tankje extra ver te vullen, want de max zit normaal op de helft, dus inhoud zat)


-en mijn 2e vraagje, mijn oliepomp is afgesloten, maar wil deze er graag af hebben, ik verwacht dat als ik dat ding eraf schroef dat ik een gat in me carter zie, zijn hier stoppen/opvuldingen voor??

thnx, Niek


 

NSR2 Chauffeur 6-3-2007 23:13 Print reply

Posts: 703
normaal word volgens mij, als men de oliepomp er af haalt, gewoon een schroef je in de slag met een klemmetje er om gedaan! Bij mij tenminste wel

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 6-3-2007 om 23:14 uur.
 
Niek de Wildt 6-3-2007 23:14 Print reply
Posts: 7168
Dat is de oliepomp afsluiten (dat is al gebeurd) maar ik hep het over verwijderen (om hem vervolgens in de fik te steken met lucifers)
 
daanmtx 6-3-2007 23:16 Print reply

Posts: 3759
gaat om honda neem ik aan?

als je je pomp erafhaalt dan zul je zelf er iets voor moeten bouwen, frezen o.i.d., dit is niet los te koop en zul je zelf moeten maken. Je zult iig niet de enige zijn die dit heeft gedaan, kijk even rond op dit forum.

Dat van je radiateur, zal waarschijnlijk gewoon goed werken, niet gaan overvullen want dan krijg je wss lekkage. Zorg er wel voor dat je zeker weet dat je cilinder niet te warm wordt.
 
Honda VFR400R
Niek de Wildt 6-3-2007 23:20 Print reply
Posts: 7168
Niet gemerkt dat ik niet had gezegt van het type:
het is dus een honda mtx shtje met 80cc blok.
btw te warm????:P
maar ik had dus iets gelezen voor 2,50 euries een rubbere stop
ik hep gezocht als een gek hoor dus als jij iemand kan aanwijzen (fuck aanwijzen is onbeleefd) dan ben ik je dankbaar

 
NSR2 Chauffeur 6-3-2007 23:22 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Niet gemerkt dat ik niet had gezegt van het type:
het is dus een honda mtx shtje met 80cc blok.
btw te warm????:P
maar ik had dus iets gelezen voor 2,50 euries een rubbere stop
ik hep gezocht als een gek hoor dus als jij iemand kan aanwijzen (fuck aanwijzen is onbeleefd) dan ben ik je dankbaar


gewoon er op laten zitten:P:P heb je toch geen last van jah??
 
daanmtx 6-3-2007 23:24 Print reply

Posts: 3759
ja tuurlijk wel, vooral als je witte tandwiel er ook nog zit, = extra weerstand e.d. (a)
 
Honda VFR400R
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-3-2007 23:27 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Hallo, ik heb al gezocht en niet gevonden, dus wordt niet gek als ik het heb gemist

-Ik wil nog een extra radiateurtje (kleintje) zetten bij mijn 110 malossi (jajah 93cc)
en vroeg me hoe ik dit moet aansluiten, ik dacht gwn ipv een normale slang, eentje met een Y-vorm

En gaat dit goed werken ivm de verschillende inhoud van de radiateurs??
(ik was van plan gwn het standaard tankje extra ver te vullen, want de max zit normaal op de helft, dus inhoud zat)


-en mijn 2e vraagje, mijn oliepomp is afgesloten, maar wil deze er graag af hebben, ik verwacht dat als ik dat ding eraf schroef dat ik een gat in me carter zie, zijn hier stoppen/opvuldingen voor??

thnx, Niek






rads in serie erop, en busje laten draaien die je in gat timmert
 
Niek de Wildt 6-3-2007 23:32 Print reply
Posts: 7168
dat witte tandwiel is dat diegene die je ziet als je je kickstarter-carterdeksel er af haalt en dan beetje linksboven dat plastic ding

(op deze foto ook helemaal boven in links)
klikkerdeklit
 
Niek de Wildt 6-3-2007 23:33 Print reply
Posts: 7168
ik hep het ooit op sgool gehad in serie en paralel maar ik weet het niet meer precies
verklaar je aub nader

 
StefanB 7-3-2007 0:08 Print reply

Posts: 2591
ik snap niet waarom jullie die oliepompen erafhalen...
bedenk je wel dat als je geen gas geeft, de motor geen smering heeft! dus remmen op de motor etc is no go.
 
E24 M30b35@GT3576
mblover 7-3-2007 0:09 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik hep het ooit op sgool gehad in serie en paralel maar ik weet het niet meer precies
verklaar je aub nader




In serie is achter elkaar,
dus uitgang van rad 1 aan ingang van rad 2

paralel is splitsen voor de ingang en daarna de uitgangen weer samen laten komen.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-3-2007 3:05 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
ik snap niet waarom jullie die oliepompen erafhalen...
bedenk je wel dat als je geen gas geeft, de motor geen smering heeft! dus remmen op de motor etc is no go.



motor trekt dan ook vacuum dus smeert wel, welliswaar niet zo goed als een pompje wat smeert naarmate aantal toeren
 
Am6-rijder 7-3-2007 8:49 Print reply

Posts: 113
je kunt ipv. je oliepompje er gewoon een kurk in drukken.. gaat best goed.. of gewoon een busje vrezen..
 
John Huijben 7-3-2007 9:42 Print reply

Posts: 2433
buje moeje nie frezen, die moeje draaien.

oliepomp zou ik zowiezo eraf halen als je m afgesloten hebt.
doe ik wel altijd iig.

anders smeert de pomp niet (word gesmeerd door de olie die erdoorheen gaat), en gaat ie kapot, dus aan de pomp zelf heb je toch niets meer.
staat ook gewoon netter alsie weg is
moet je je koppelingskap eraf halen, die 2 boutjes losdraaien, en dan kun je de oliepomp en da witte tandwiel weghalen.
dan moet je wel ff 2 boutjes in de oude gaten draaien, en dan heb je n gat van 20mm over.

daar heb je doppen voor, van orgineel honda zelfs.. maar je kan ook gewoon n asje van 20mm pakken ergens vandaan, en met locktide vastzetten.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
fietsie 7-3-2007 9:56 Print reply

Posts: 1438
je kan erook een kurk in dat gat doen zodat ik dat bij me mbx 80 blok
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM

Dit topic is 2205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved