Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch 70cc die trekt als een 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41610 - puch 70cc die trekt als een 50cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommergast 6-3-2007 21:51 Print topicpost
Posts: 103
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn puch maxi 70cc ligt een goede 70cc k-star cilinder onder 70cc kop 20 mm halve dellorto carberateur proma uitlaat. Hij trekt heel slecht op eenmaal op gang trekt hij in een x super hard. Iemand die een idee heeft hoet je dit kunt verhelpen?


 

crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2007 21:51 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommergast
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn puch maxi 70cc ligt een goede 70cc k-star cilinder onder 70cc kop 20 mm halve dellorto carberateur proma uitlaat. Hij trekt heel slecht op eenmaal op gang trekt hij in een x super hard. Iemand die een idee heeft hoet je dit kunt verhelpen?




koppeling afstellen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ARWIN_honda 6-3-2007 21:52 Print reply

Posts: 3534
kleiner tandwiel voor
 
Suzuki GSX-R600 K4
T-J Tha Brom Master 6-3-2007 21:56 Print reply

Posts: 213
20mm carb is overkill vooral in lage toeren
 
ARWIN_honda 6-3-2007 21:57 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-J Tha Brom Master
20mm carb is overkill vooral in lage toeren

ja, daarom zou een kleiner tandwiel wel meehelpen
 
Suzuki GSX-R600 K4
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2007 21:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

ja, daarom zou een kleiner tandwiel wel meehelpen


bulshit
dan moet je nog met lage toeren weg


als je de koppeling afsteld kun je ook wegrijden in je powerband en dat scheeld wel

en als hij bovenin toeren goed loopt is andere carb ook niet nodig als je koppeling goed afsteld

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-3-2007 om 21:59 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ARWIN_honda 6-3-2007 22:07 Print reply

Posts: 3534
ja,maar hij komt wel sneller op gang,
 
Suzuki GSX-R600 K4
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2007 22:09 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ja,maar hij komt wel sneller op gang,


als hij een gilardoni of polini koopt is hij ook sneller op gang

maar nog steeds niet zoals het hoort .
als hij bij weinig snelheid slecht trekt en bij meer snelheid goed heeft dat toch niet met je vertanding te maken .


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
derbi-tuner 6-3-2007 22:10 Print reply

Posts: 2605
gasnaald goed afgesteld?

 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
timoty-dt 7-3-2007 13:38 Print reply

Posts: 1802
Het zit ook een beetje in de cilinder hoor, maar vooral denk ik in de twv.

verder zal het niet veel zijn
 
kut voetbal
LEGOMAN 7-3-2007 13:41 Print reply

Posts: 1428
als ik jou was zou ik er gewoon al een 15mm op gooien dat loopt best lekker op zo'n cilinder (19mm bing ook trouwens) wss heb je een proma gp dat is sowieso al geen trek uitlaat.. je koppelingveertjes helemaal indraaien en 2 slagen uit ne dan nog twv 14-45 ofzo dan gaat ie wel lekker..
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
Jarco 7-3-2007 14:39 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bulshit
dan moet je nog met lage toeren weg


als je de koppeling afsteld kun je ook wegrijden in je powerband en dat scheeld wel

en als hij bovenin toeren goed loopt is andere carb ook niet nodig als je koppeling goed afsteld

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-3-2007 om 21:59 uur.


Gast, met een grotere carb heb je onderintoeren gewoon veel minder vermogen dan bovenin toeren. Met een grotere carb krijg je bovenin toeren meer vermogen dan onderin toeren.
En je koppeling zo verlichten dat je in je powerband wegrijdt? Wat voor tandwielverhouding wil je dan gaan gebruiken?

 
puffelen 7-3-2007 16:21 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommergast
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn puch maxi 70cc ligt een goede 70cc k-star cilinder onder 70cc kop 20 mm halve dellorto carberateur proma uitlaat. Hij trekt heel slecht op eenmaal op gang trekt hij in een x super hard. Iemand die een idee heeft hoet je dit kunt verhelpen?




hi kerel,

Ga eerst eens kleinere sproeiers uitproberen, en lucht.

Lukt dat niet, dan je koppelingsveertjes indraaien, zodat hij vanaf hogere toeren aanpakt en daardoor meer power vanwege het feit dat het hoogste koppel bij maxi's nu eenmaal niet onderin de toerentallen zit.

succes heh!


Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 7-3-2007 om 16:24 uur.
 
-alex_m- 7-3-2007 20:17 Print reply
Posts: 146
koppeling goed afstellen, dan trekt hij als een beest. En heb je je inlaat wel vergroot ? want op een untuned k-star kan max. een 17,5 mm carb.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-3-2007 20:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Gast, met een grotere carb heb je onderintoeren gewoon veel minder vermogen dan bovenin toeren. Met een grotere carb krijg je bovenin toeren meer vermogen dan onderin toeren.
En je koppeling zo verlichten dat je in je powerband wegrijdt? Wat voor tandwielverhouding wil je dan gaan gebruiken?



toeren waarmee je wegrijdt heeft niks met tandwielverhouding te maken .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved