Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Rollerbank versnelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41600 - Rollerbank versnelling
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 6-3-2007 19:23 Print reply

Posts: 2464
mijn brommer heeft in zun 5e versnelling minder vermogen dan in zun 4 dus ik zeg altijd dat de mijne 5 versnellingen heeft..

het kan ook aan mun brommer liggen mja vind het wel fijn
 
Niek de Wildt 6-3-2007 19:37 Print reply
Posts: 7168
wat je nou zei was volgens mij een beetju bull cittaracer (of ik heb het verkeerd begrepen)
de rol weerstand blijft namelijk altijd gelijk
all1 de luchtweerstand neemt to naarmate je sneller gaat, totdat moedernatuur het wint en je je topsnelheid bereikt.

OOh btw ALMER ij snapt wel wat ik bedoel, ik denk trouwns wat ij bedoeld met het aantal omwentelingen van het wiel per/ tijd, hep je misgien niet mee gerekend dat een scooter wiel eigenlijk altijd kleiner is dan die van een brommer (dus kleinere omtrek)
maar idd zo denk ik ook maar dan zou het dus beter voor me zijn als ik op de rollerbank in ze 6 wordt gemeten ipv in ze 4,
en ieder1 zegt weer wat anders

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-3-2007 om 19:38 uur.
 
bart de scootergek 6-3-2007 20:12 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
wat je nou zei was volgens mij een beetju bull cittaracer (of ik heb het verkeerd begrepen)
de rol weerstand blijft namelijk altijd gelijk
all1 de luchtweerstand neemt to naarmate je sneller gaat, totdat moedernatuur het wint en je je topsnelheid bereikt.

OOh btw ALMER ij snapt wel wat ik bedoel, ik denk trouwns wat ij bedoeld met het aantal omwentelingen van het wiel per/ tijd, hep je misgien niet mee gerekend dat een scooter wiel eigenlijk altijd kleiner is dan die van een brommer (dus kleinere omtrek)
maar idd zo denk ik ook maar dan zou het dus beter voor me zijn als ik op de rollerbank in ze 6 wordt gemeten ipv in ze 4,
en ieder1 zegt weer wat anders

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-3-2007 om 19:38 uur.


Rolweerstand blijft niet altijd gelijk, je vergeet dat een band vervormd tijdens rijden.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
[...]


ik kan je wel vertellen da het vermogen op het achterwiel minder word naarmate je hoger versnelt.

dat komt omdat de vertanding steeds zwaarder word.




Wordt een beetje bullshit verteld hier, het vermogen blijft gelijk ongeacht in welke versnelling je zit. Als je x pk hebt bij y toeren heb je dat gewoon in iedere versnellig hoor. Hier en daar wat afwijkingen met bakrendementen etc.

Koppel is daarentegen in iedere versnelling anders, heeft alleen te maken dat vermogen gelijk is aan koppel maal toerental. Als het toerental stijgt, dan zakt het koppel.




Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 6-3-2007 om 20:15 uur.
 
Honda RC-33
mblover 6-3-2007 21:27 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlmerEchter blijven je echte pk's altijd gelijk, en meet een rollerbank gewoon het aantal omwentelingen van het achterwiel. Hier komt dan bij dat ik het zowiezo vaag vindt, want een scootertje maakt meer omwentelingen dan een brommerwiel bij dezelfde snelheid, waardoor een scooter dus automatisch meer vermogen zou geven dan een brommer.

FOUT
De rollerbank meet geen omwentelingen.
Hij weet immers niet wanneer het wiel 1 keer rond geweest is. Hij weet ook geen diameter.
De rollerbank meet de baansnelheid van het wiel, dus kan je eigenlijk voorstellen als een soort lopend wegdek, of loopband oid.


Verder, leuke vermogens verhalen,
maar even een antwoord op wat volgens mij de vraag was:

Ze meten beide snelheid.
Bij de oude waren alleen de kw meters in de aanbieding oid, en hebben ze die erop geschroeft, en reken ze dat om met een tabel naar snelheid.

De nieuwe geeft meteen snelheid aan.

Dat verklaart waarom ze beide in een hogere versnelling meer aangeven. Als de oude vermogen zou meten dan zouden de versnellingen onderling nauwelijks afwijken. Bovendien zou een scooter dan altijd hetzelfde vermogen aangeven (als hij eenmaal op z'n toeren is) terwijl het achterwiel wel harder gaat draaien.
 

Dit topic is 2617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved