SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE CUP
Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .
SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.
+10 PK Klasse
Framekeuze is vrij, mits deugdelijk (beoordeling HOOFD TC)
SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 125 cc viertakt zijn
SPK 3 KRUKAS/NOKKENAS
De nokkenas dient origineel te zijn.
+10 PK Klasse
De nokkenas is vrij.
SPK 4 INLAATSYSTEEM en CARTERS
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
SPK 5 UITLAAT
De uitlaat is vrij, mits wordt voldaan aan de geluidseisen.
SPK 6 CARBURATEUR
De carburateur is vrij, mits voldaan wordt aan lekkage opvang
SPK 7 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.
SPK 8 KOPPELING en TRANSMISSIE
De regeling van koppeling moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 9 VOORVORK
De voorvork mag vervangen worden.
Dit ter goedkeuring van de technische commissie.
SPK 10 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 11 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van een gehomologeerd model zijn.
SPK 12 VELGEN
De minimale velgmaat moet 10 inch zijn en mag maximaal 14 bedragen (alleen voorkant) achter maximaal 12 inch.
SPK 13 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
SPK 14 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.
Algemene reglementen:
http://scootertuning.net/sbo_TR_race.php