Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Speedfight valt weg richting top

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1286 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41563 - Speedfight valt weg richting top
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Speedfight-gast 4-3-2007 21:38 Print topicpost
Posts: 9
Hallo,

Ik heb deze week een Gianelli extra gekocht, en op mn scooter (Speedfight 1 LC) gemonteerd (gelijk de prop verwijderd), de bijgeleverde 6,5gr rollen erin gedaan, en nu moet ik dus opnieuw afstellen.

Mn afstelling was al niet perfect: hij liep ongeveer 68 (teller) en stotterde als ik zo'n 500m gereden had bij ongeveer 35km/h. 200m later werkte het dan weer goed. Ik weet niet of de oude rollen origineel waren, maar toen ik woog waren ze 8gr. Sproeier was maatje 68 (bougie kleur weet ik niet ). Standaard carburateur. (m'n v-snaar was trouwens helemaal op. bijna 0,5cm dunner dan de nieuwe).

Nu ik mn uitlaat erop heb, en de rollen erin en nieuwe v-snaar erop, probeerde ik de eerstvolgende grotere sproeier die ik in huis had (80), en ging een eindje rijden. Ik merkte dat de scooter wegviel wanneer ik bij ongeveer 55, 60km/h kwam. Als ik rustig beetje bij beetje gas bijgaf kwam ik wel verder, richting de 70, maar meer niet. Het is niet echt Buaaap ofzo, maar gewoon ineens minder toeren. Het rare was, dat wanneer ik sproeier 68 er weer in deed, ik ongeveer hetzelfde effect kreeg, en maatje 75 ook. Mn vaccuumpomp werkt. De kleur van mn (nieuwe) bougie is nu wel aardig mooi met sproeier 72, maar ik kan m'n scooter hier niet echt volgas rijdend uitzetten. Kan het ook volgas stilstaand?


Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

M'n setup:

Standaard (49,9cc?) cilinder LC
Standaard vario, 6.5 gram rollen, variobegrenzing verwijderd
Standaard koppeling, gele trekveren. op de drukveer valt eigenlijk geen kleur meer te zien )
Standaard carburateur
Gianelli Extra uitlaat, zonder prop

Alvast bedankt.
 

SmeeTz 4-3-2007 22:17 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speedfight-gast
Hallo,

Ik heb deze week een Gianelli extra gekocht, en op mn scooter (Speedfight 1 LC) gemonteerd (gelijk de prop verwijderd), de bijgeleverde 6,5gr rollen erin gedaan, en nu moet ik dus opnieuw afstellen.

Mn afstelling was al niet perfect: hij liep ongeveer 68 (teller) en stotterde als ik zo'n 500m gereden had bij ongeveer 35km/h. 200m later werkte het dan weer goed. Ik weet niet of de oude rollen origineel waren, maar toen ik woog waren ze 8gr. Sproeier was maatje 68 (bougie kleur weet ik niet ). Standaard carburateur. (m'n v-snaar was trouwens helemaal op. bijna 0,5cm dunner dan de nieuwe).

Nu ik mn uitlaat erop heb, en de rollen erin en nieuwe v-snaar erop, probeerde ik de eerstvolgende grotere sproeier die ik in huis had (80), en ging een eindje rijden. Ik merkte dat de scooter wegviel wanneer ik bij ongeveer 55, 60km/h kwam. Als ik rustig beetje bij beetje gas bijgaf kwam ik wel verder, richting de 70, maar meer niet. Het is niet echt Buaaap ofzo, maar gewoon ineens minder toeren. Het rare was, dat wanneer ik sproeier 68 er weer in deed, ik ongeveer hetzelfde effect kreeg, en maatje 75 ook. Mn vaccuumpomp werkt. De kleur van mn (nieuwe) bougie is nu wel aardig mooi met sproeier 72, maar ik kan m'n scooter hier niet echt volgas rijdend uitzetten. Kan het ook volgas stilstaand?


Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

M'n setup:

Standaard (49,9cc?) cilinder LC
Standaard vario, 6.5 gram rollen, variobegrenzing verwijderd
Standaard koppeling, gele trekveren. op de drukveer valt eigenlijk geen kleur meer te zien )
Standaard carburateur
Gianelli Extra uitlaat, zonder prop

Alvast bedankt.



Duidelijk te kleine sproeier
Hoe gek het ook klinkt maar bij dat Buaaap geluid krijgt hij teweinig naft terweil er veel denken juist teveel maar dit is NIET zo
als hij teveel naft krijgt stottert hij heel fel en gaat hij heel onregelmatig optrekken maar komt toch op zijn top

"Het is niet echt Buaaap ofzo,"
srry had het verkeerd gelezen... Mss kan het toch zijn grotere sproeier en mss moet je eens naar je ontstekeing gaan kijken of alle kabels nog tegoei zitten. Heb het ook aan de hand gehad en de kabel waar de bougie kop opzat stak niet tegoei in een een soort "stekkertje"



Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 4-3-2007 om 22:21 uur.
 
Say Hello to My Little Friend
dt-gast 4-3-2007 22:26 Print reply

Posts: 492
kan dit niet aan de rolletjes liggen?



 
smile and wave boys, just smile and wave
Speedfight-gast 5-3-2007 19:39 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]



Duidelijk te kleine sproeier
Hoe gek het ook klinkt maar bij dat Buaaap geluid krijgt hij teweinig naft terweil er veel denken juist teveel maar dit is NIET zo
als hij teveel naft krijgt stottert hij heel fel en gaat hij heel onregelmatig optrekken maar komt toch op zijn top

"Het is niet echt Buaaap ofzo,"
srry had het verkeerd gelezen... Mss kan het toch zijn grotere sproeier en mss moet je eens naar je ontstekeing gaan kijken of alle kabels nog tegoei zitten. Heb het ook aan de hand gehad en de kabel waar de bougie kop opzat stak niet tegoei in een een soort "stekkertje"


Bedankt, ik zal eens kijken Bij sproeier 80 had ik hetzelfde probleem, en bij sproeier 90 was de bougie gewoon nat. Kzal naar de ontsteking eens kijken.

 
Speedfight-gast 5-3-2007 19:40 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt-gast
kan dit niet aan de rolletjes liggen?




Dat lijkt me niet, want dan zou ie gewoon op een punt niet harder willen, en niet wegvallen. Lijkt me..

Dit bericht is gewijzigd door Speedfight-gast op 5-3-2007 om 19:41 uur.
 
dt-gast 5-3-2007 22:11 Print reply

Posts: 492
kan het zijn dat je je ontsteking anders moet afstellen door andere uitlaat?

 
smile and wave boys, just smile and wave
Speedfight-gast 6-3-2007 15:33 Print reply
Posts: 9
Of kan het zijn dat het iets met het membraan te maken heeft?
 
Speedfight-gast 7-3-2007 19:38 Print reply
Posts: 9
Membraan stond wat open, die heb ik nu vervangen. Maar het heeft niet/nauwelijks geholpen. Toen ik er de eerste keer weer volgas op reed, kwam ik bij 70 km/h, toen viel ie weg. Daarna viel hij steeds weg bij 50 km/h. Ik snap er niets van..
 
Riddick89 7-3-2007 22:04 Print reply

Posts: 306
licht er natuurlijk aan welk membraam !
2klep of 4 kleps ?

 
burn rubber, not your soul!!
Speedfight-gast 7-3-2007 22:31 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
licht er natuurlijk aan welk membraam !
2klep of 4 kleps ?



Ik had 3 klep erop, 1 klepje stond wat open. Nu heb ik van de dealer een 1 klep gekregen en die erop gezet.
 
dt-gast 8-3-2007 8:24 Print reply

Posts: 492
waar ligt de probleem waarschijnlijk?

carb?

ontsteking?


 
smile and wave boys, just smile and wave
Speedfight-gast 8-3-2007 19:34 Print reply
Posts: 9
Als ik langzaam gas geef, en niet volgas, dan wil het wel, tot 70, dan valt ie weer weg. Daarom denk ik dat het ligt aan de benzinetoevoer, dat de vlotterkamer leeg raakt ofzo. Maar bij 70 is ie nog niet op volle toeren.

 
Speedfight-gast 11-3-2007 10:55 Print reply
Posts: 9
Probleem opgelost: Zuigerveer doormidden; compressie.
 
SmeeTz 11-3-2007 19:24 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speedfight-gast
Probleem opgelost: Zuigerveer doormidden; compressie.


wtf dan hoor je de cillinder normaal gezien toch kei hard fiepen ofniet maarja
 
Say Hello to My Little Friend
Harm 11-3-2007 19:25 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


wtf dan hoor je de cillinder normaal gezien toch kei hard fiepen ofniet maarja

Hoeft niet, ik heb ook een hele tijd met een gebroken zuigerveer gereden.
 
http://www.durtikkers.tk
dt-gast 11-3-2007 19:26 Print reply

Posts: 492
hij maakte wel een wat ratelend geluid... maar aangezien hij dat altijd al dee...
 
smile and wave boys, just smile and wave

Dit topic is 3871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved