Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mengsmering of oliepomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41558 - mengsmering of oliepomp
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Christian-tsx 4-3-2007 23:49 Print reply
Posts: 856
opzich maakt het niet veel uit, maar je moet wel euro 98 tanken en goede kwaliteit mengolie gebruiken,
 
fietsie 4-3-2007 23:49 Print reply

Posts: 1438
ik tank euro 95 gewoon
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Henk-88 4-3-2007 23:58 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
opzich maakt het niet veel uit, maar je moet wel euro 98 tanken en goede kwaliteit mengolie gebruiken,



Euro 98?

Euro is toch 95 in NL?

Ik sluit 't pompje altijd af btw; ik houd niet van dingen waar je niks aan hebt en die stuk kunnen gaan of slecht kunnen gaan functioneren.

Ik houd ook niet van vastlopers btw
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
fietsie 5-3-2007 0:00 Print reply

Posts: 1438
ik heb wel gehad dat me olie pompje bleef staan dus als ik vol gas gaf dat hij volop olie stond te pompen zelfs mij stationar...en me nsr liep hoge toeren 6000 lager wilde hij nie en toen zag ik dat me pompje bleef hangen beetje wd40 ertussen en het was over
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
mr200r 5-3-2007 0:06 Print reply
Posts: 5122
Een oliepompje gaat bijna niet stuk.
Meestal ligt het aan de spliter op je gas kabel gewoon doen wat jou het beste lijkt.
 
mr200r
Jelmer MX 5-3-2007 0:21 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Een oliepompje gaat bijna niet stuk.
Meestal ligt het aan de spliter op je gas kabel gewoon doen wat jou het beste lijkt.

ja gaskabel met splitter is echt pp.. ik had x nieuwe, binnen 5 minuten was die weer geknapt :
 
bart de scootergek 5-3-2007 6:47 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

ja gaskabel met splitter is echt pp.. ik had x nieuwe, binnen 5 minuten was die weer geknapt :



Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk aan jou liggen, zo'n kabel gaat echt niet binnen 5 minuten weer doormidden.

Ik heb altijd met oliepomp gereden, zowel op mijn mb als mijn typhoon en nergens last van gehad. Geen gezeul met olie als je ergens heen gaat en toch fatsoenlijke olie in je mengsel.
 
Honda RC-33
Jelmer MX 5-3-2007 7:04 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk aan jou liggen, zo'n kabel gaat echt niet binnen 5 minuten weer doormidden.

Ik heb altijd met oliepomp gereden, zowel op mijn mb als mijn typhoon en nergens last van gehad. Geen gezeul met olie als je ergens heen gaat en toch fatsoenlijke olie in je mengsel.

zal niet weten hoe dat aan mij ligt, reed gewoon rustig.. ineens.. kut ik geef geen gas meer..

was die in het midden geknapt
 
crosser10040 5-3-2007 7:31 Print reply

Posts: 515
naja de mijne is vastgelopen en dat wil ik nu verkomen dus meng ik zelf maar dan weet ik zeker dat het goed zit.
 
Royal Club 5-3-2007 8:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Een oliepompje gaat bijna niet stuk.
Meestal ligt het aan de spliter op je gas kabel gewoon doen wat jou het beste lijkt.


ja ik heb dr 3 gemold
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bunji 5-3-2007 9:03 Print reply

Posts: 1861
als je zelf wilt gaan mengen, en je oliepompje is nog wel gewoon intact, moet je deze dan wel afsluiten? of kan je hem gewoon laten zitten zeg maar zonder er iets aan te doen?

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 5-3-2007 om 9:04 uur.
 
Kawasaki ZXR 400
mblover 5-3-2007 9:25 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
als je zelf wilt gaan mengen, en je oliepompje is nog wel gewoon intact, moet je deze dan wel afsluiten? of kan je hem gewoon laten zitten zeg maar zonder er iets aan te doen?

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 5-3-2007 om 9:04 uur.


Beter eraf halen,
Anders zijn ze droog aan het pompen en dan draai je ze ook in puin.
 
ploe 5-3-2007 19:07 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
hoeveel liter benzine gaat er bij jou in de tank dan? want 100cc is dat niet erg veel? zeker wanneer je ook nog je oliepomp hebt aangesloten


bij mn rapidotje ongeveer 5 ltr en oliepomp rijker gezet
 
www.placeonearth.nl
ploe 5-3-2007 19:12 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
opzich maakt het niet veel uit, maar je moet wel euro 98 tanken en goede kwaliteit mengolie gebruiken,



bij euro 98 is alleen het octaangetal hoger
dit heeft niets met smering te maken
wel dat het ietsiepietsie (niet merkbaar) eerder ontbrand maar daar merk je als brommer rijder echt helemaal niets van
dat zelfde verhaal voor dat shell V-power
heb het wel eens geprobeerd maar loopt niets harder en ook niet zuiniger
met de auto merk ik wel duidelijk het verschil dan rij ik zo.n 50 km meer op een tank

probeer het maar eens
tanken bij een witte pomp
en dan tanken shell V-power
 
www.placeonearth.nl
ploe 5-3-2007 19:15 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Beter eraf halen,
Anders zijn ze droog aan het pompen en dan draai je ze ook in puin.



die pompjes zijn toch uitgevoerd met wormwieltje die draaien niet zomaar in de puin

maar zo'n spliter op je gaskabel is IDD helemaal K.U.T.
ik heb zon vaste instelling hoe meer toeren hoe meer olie
ik vind het zelf wel ideaal
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 4472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved