Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraam probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4151 - membraam probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 6-6-2002?23:46 Print reply
Posts: 2469
het is heel logisch wat hans zegt...
je carburateur is in feite een ronde buis met een diameter en die heb dus een doorsnee-oppervlakte... dit kun je uitrekenen (pi*sraal^2)
vervolgens neem je daar 85% van en dat is het doorvoer van je membraam als ie maximaal open staat (volgens die regel dan) en daar buig je je reed-stops (reed-valve stop: dat metalen kleppie wat voorkomt dat dat andere metalen (of carbon) kleppie tever open crasht )

ik heb trouwens wel eens een membraam met afgezaagde reed-stops gezien die stukjes metaal zater er allen nog op om de druk van het schroefje een beeje te verdelen over het kleppie...
 
- insane in the brain -
Martijn 7-6-2002?00:11 Print reply
Posts: 10000
goh die jij gezien hebt he beast...was die van woeter??? ik heb namelijk van hem ook zon verkracht ding gekocht...kwee nog nie hoe het rijdt...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
B3AST 7-6-2002?10:04 Print reply
Posts: 2469
nee was niet van hem.

Maar als die kleppen van carbon zijn of ander kunststof dan zou je het best kunnen proberen, dat breekt niet zomaar... maargoed... ik denk dat je met reed-stops idd betere prestaties haalt...
 
- insane in the brain -

Dit topic is 725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved