ben op het moment bezig met me crosser maar snap er niets meer van en hoop dat jullie me kunnen helpen.
het probleem:
De crosser start wel gewoon maar wanneer ik hem in ze 1 zet en wil rijden blijft hij gewoon stil staan.
Wanneer ik de koppeling los laat valt hij ook niet uit hij blijft gewoon rustig doorlopen.
Ik dacht zelf aan de koppeling en heb van alles geprobeerd maar kan er niet uit komen. Waar kan het wel aan liggen misschien dat iemand van jullie mij kan helpen alvast bedankt
kopelingskabel naar de knoppen ofzo?
in ieder geval zal je deze anders strakker moeten zetten.
dit kan je bij je kopelingshendel afstellen maar ook onder je vliegwielkapje
Als de crosmotor nog nooit zo heeft gekopelt zou het kunnen dat er een lager mist onder je vliegwielkapje, zelf heb ik dit ook wel eens gehad
nee zit net nieuwe kabel op en het is gebeurd van het een op het andere moment hij reed gewoon goed en zoineens stonden we stil.
koppelingskabel ook al proberen te stellen maar maakt geen verschil.
maar ik ga meteen maar eens dat lager nakijken alvast bedankt
Quote:Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
kopelingskabel naar de knoppen ofzo?
in ieder geval zal je deze anders strakker moeten zetten.
dit kan je bij je kopelingshendel afstellen maar ook onder je vliegwielkapje
Als de crosmotor nog nooit zo heeft gekopelt zou het kunnen dat er een lager mist onder je vliegwielkapje, zelf heb ik dit ook wel eens gehad
hij maakt voor de rest geen rare geluiden start gewoon zonder problemen en voorheen altijd goed gedaan en ook gewoon goed onderhouden. heb carter kap er al afgehaald alles nagekeken en zag er gewoon netjes uit. koppelingskabel was wel gaar zit nu een nieuwe op maar heb echt geen idee wat het probleem kan zijn ga nu eens kijken naar dat lager.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Geef is wat meer informatie man, wat kunnen we hiermee
Quote:Oorspronkelijk gepost door: beemsterbier
het is een kawasaki kx 250
bj 94
hij maakt voor de rest geen rare geluiden start gewoon zonder problemen en voorheen altijd goed gedaan en ook gewoon goed onderhouden. heb carter kap er al afgehaald alles nagekeken en zag er gewoon netjes uit. koppelingskabel was wel gaar zit nu een nieuwe op maar heb echt geen idee wat het probleem kan zijn ga nu eens kijken naar dat lager.
[...]
is carterkap er afgehaald, toen er weer op gezet en toen deed hij het niet meer?
Dan is het waarschijnlijk de lager namelijk
ik heb deze op de een of andere rare manier ook wle eens in 2e kunnen krijgen:s
Ik bedoel dat kleine lagerballetje wat nog voor de drukstift zit zegmaar
ja het enige wat me opviel is dat de platen aan de ene kant verder uitgedrukt worden tijdens het koppelen dan de andere kant.Maar dit moet niet uitmaken
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Vaag man.
Gewoon een natte koppeling neem ik aan?
Ik weet precies wat je bedoeld alleen het is tijdens rijden gebeurd en daarna carterkap eraf gehaald. Maar heb een poos geleden blok gereviceerd en toen viel het mij al op dat dit lagerballetje er niet in zat von het al raar maar omdat hij er niet inzat gewoon weer zo in elkaar gezet en hij reed ook gewoon weer goed dus volgens mij kan het dit niet zijn
is carterkap er afgehaald, toen er weer op gezet en toen deed hij het niet meer?
Dan is het waarschijnlijk de lager namelijk
ik heb deze op de een of andere rare manier ook wle eens in 2e kunnen krijgen:s
Ik bedoel dat kleine lagerballetje wat nog voor de drukstift zit zegmaar
net weer bezig geweest en wat me ook opvalt is dat wanneer hij in ze 1 staat je de crosser gewoon vooruit kan rollen wel met moeite maar hij blokkeert zeker niet zoals hij eerst wel altijd deed. weet niet of jullie hier wat aan hebben ik zit zelf toch nog steeds aan de koppeling te denken maar heb geen idee wat hier fout aan kan zijn
als je koppelt moet het niet uitmaken dat er verschillende afstanden tussen je koppelingsplaten zit, ik heb een 250cc ktm daar heb ik een half jaar geleden nieuwe koppelingsplaten in gezet en bij mij zit in de carter helft een asje dat je kan verstellen als dat bij jouw ook zo is moet je ff kijken of dat asje helemaal naar beneden zit
hey zou zo niet weten welk asje je bedoeld als ik mijn carterhelft eraf haal, dan heb ik me koppelingshuis en daarachter gewoon de stift. In de carterhelft zit voor de rest niets volgens mijn maar toch bedankt had gekunt
Quote:Oorspronkelijk gepost door: KTM250
als je koppelt moet het niet uitmaken dat er verschillende afstanden tussen je koppelingsplaten zit, ik heb een 250cc ktm daar heb ik een half jaar geleden nieuwe koppelingsplaten in gezet en bij mij zit in de carter helft een asje dat je kan verstellen als dat bij jouw ook zo is moet je ff kijken of dat asje helemaal naar beneden zit