Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - help crossmotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41496 - help crossmotor
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

beemsterbier 1-3-2007 15:28 Print topicpost

Posts: 265
hey,

ben op het moment bezig met me crosser maar snap er niets meer van en hoop dat jullie me kunnen helpen.
het probleem:
De crosser start wel gewoon maar wanneer ik hem in ze 1 zet en wil rijden blijft hij gewoon stil staan.
Wanneer ik de koppeling los laat valt hij ook niet uit hij blijft gewoon rustig doorlopen.
Ik dacht zelf aan de koppeling en heb van alles geprobeerd maar kan er niet uit komen. Waar kan het wel aan liggen misschien dat iemand van jullie mij kan helpen alvast bedankt

gr nick
 

spoorlijncrosser 1-3-2007 15:32 Print reply

Posts: 2687
kopelingskabel naar de knoppen ofzo?
in ieder geval zal je deze anders strakker moeten zetten.
dit kan je bij je kopelingshendel afstellen maar ook onder je vliegwielkapje

Als de crosmotor nog nooit zo heeft gekopelt zou het kunnen dat er een lager mist onder je vliegwielkapje, zelf heb ik dit ook wel eens gehad
 
beemsterbier 1-3-2007 15:42 Print reply

Posts: 265
nee zit net nieuwe kabel op en het is gebeurd van het een op het andere moment hij reed gewoon goed en zoineens stonden we stil.
koppelingskabel ook al proberen te stellen maar maakt geen verschil.
maar ik ga meteen maar eens dat lager nakijken alvast bedankt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
kopelingskabel naar de knoppen ofzo?
in ieder geval zal je deze anders strakker moeten zetten.
dit kan je bij je kopelingshendel afstellen maar ook onder je vliegwielkapje

Als de crosmotor nog nooit zo heeft gekopelt zou het kunnen dat er een lager mist onder je vliegwielkapje, zelf heb ik dit ook wel eens gehad


 
Dikke Dennes 1-3-2007 15:45 Print reply

Posts: 4337
Geef is wat meer informatie man, wat kunnen we hiermee

Merk?
Type?
Bouwjaar?

Maakt hij verder gekke geluiden?

Heeft hij 't altijd goed gedaan voorheen?
 
Drive it like you stole it.
beemsterbier 1-3-2007 15:47 Print reply

Posts: 265
het is een kawasaki kx 250
bj 94

hij maakt voor de rest geen rare geluiden start gewoon zonder problemen en voorheen altijd goed gedaan en ook gewoon goed onderhouden. heb carter kap er al afgehaald alles nagekeken en zag er gewoon netjes uit. koppelingskabel was wel gaar zit nu een nieuwe op maar heb echt geen idee wat het probleem kan zijn ga nu eens kijken naar dat lager.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Geef is wat meer informatie man, wat kunnen we hiermee

Merk?
Type?
Bouwjaar?

Maakt hij verder gekke geluiden?

Heeft hij 't altijd goed gedaan voorheen?


 
Dikke Dennes 1-3-2007 15:48 Print reply

Posts: 4337
Vaag man.
Gewoon een natte koppeling neem ik aan?
 
Drive it like you stole it.
spoorlijncrosser 1-3-2007 15:51 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beemsterbier
het is een kawasaki kx 250
bj 94

hij maakt voor de rest geen rare geluiden start gewoon zonder problemen en voorheen altijd goed gedaan en ook gewoon goed onderhouden. heb carter kap er al afgehaald alles nagekeken en zag er gewoon netjes uit. koppelingskabel was wel gaar zit nu een nieuwe op maar heb echt geen idee wat het probleem kan zijn ga nu eens kijken naar dat lager.
[...]




is carterkap er afgehaald, toen er weer op gezet en toen deed hij het niet meer?
Dan is het waarschijnlijk de lager namelijk
ik heb deze op de een of andere rare manier ook wle eens in 2e kunnen krijgen:s
Ik bedoel dat kleine lagerballetje wat nog voor de drukstift zit zegmaar
 
beemsterbier 1-3-2007 15:51 Print reply

Posts: 265
ja het enige wat me opviel is dat de platen aan de ene kant verder uitgedrukt worden tijdens het koppelen dan de andere kant.Maar dit moet niet uitmaken
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Vaag man.
Gewoon een natte koppeling neem ik aan?


 
beemsterbier 1-3-2007 16:05 Print reply

Posts: 265
Ik weet precies wat je bedoeld alleen het is tijdens rijden gebeurd en daarna carterkap eraf gehaald. Maar heb een poos geleden blok gereviceerd en toen viel het mij al op dat dit lagerballetje er niet in zat von het al raar maar omdat hij er niet inzat gewoon weer zo in elkaar gezet en hij reed ook gewoon weer goed dus volgens mij kan het dit niet zijn
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
[...]


is carterkap er afgehaald, toen er weer op gezet en toen deed hij het niet meer?
Dan is het waarschijnlijk de lager namelijk
ik heb deze op de een of andere rare manier ook wle eens in 2e kunnen krijgen:s
Ik bedoel dat kleine lagerballetje wat nog voor de drukstift zit zegmaar


 
beemsterbier 1-3-2007 17:11 Print reply

Posts: 265
net weer bezig geweest en wat me ook opvalt is dat wanneer hij in ze 1 staat je de crosser gewoon vooruit kan rollen wel met moeite maar hij blokkeert zeker niet zoals hij eerst wel altijd deed. weet niet of jullie hier wat aan hebben ik zit zelf toch nog steeds aan de koppeling te denken maar heb geen idee wat hier fout aan kan zijn
 
christianos 1-3-2007 17:11 Print reply

Posts: 20445
he kijk een edit knop

topics schoppen is heel stout!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 1-3-2007 om 17:12 uur.
 
KTM250 1-3-2007 17:23 Print reply
Posts: 10
als je koppelt moet het niet uitmaken dat er verschillende afstanden tussen je koppelingsplaten zit, ik heb een 250cc ktm daar heb ik een half jaar geleden nieuwe koppelingsplaten in gezet en bij mij zit in de carter helft een asje dat je kan verstellen als dat bij jouw ook zo is moet je ff kijken of dat asje helemaal naar beneden zit

 
Terror 1-3-2007 17:24 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
he kijk een edit knop

topics schoppen is heel stout!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 1-3-2007 om 17:12 uur.



ey kijk een meldmod knop


 
beemsterbier 1-3-2007 18:30 Print reply

Posts: 265
hey zou zo niet weten welk asje je bedoeld als ik mijn carterhelft eraf haal, dan heb ik me koppelingshuis en daarachter gewoon de stift. In de carterhelft zit voor de rest niets volgens mijn maar toch bedankt had gekunt
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KTM250
als je koppelt moet het niet uitmaken dat er verschillende afstanden tussen je koppelingsplaten zit, ik heb een 250cc ktm daar heb ik een half jaar geleden nieuwe koppelingsplaten in gezet en bij mij zit in de carter helft een asje dat je kan verstellen als dat bij jouw ook zo is moet je ff kijken of dat asje helemaal naar beneden zit



 
chineesboer 1-3-2007 18:31 Print reply

Posts: 3676
voortandwiel as doorgesleten??
 
BlackHonda 1-3-2007 18:32 Print reply

Posts: 1115
Zit je ketting er wel omheen?
 

Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved