KaWaReZ |
1-3-2007 15:39 |
Posts: 20582 |
volgende keer salestaferelen gewoon over de inbox?
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
- Han - |
1-3-2007 15:48 |
Posts: 9667 |
okee, maar hij heeft me wel geholpen
iemand nog meer tips/ervaringen?
|
|
<10.000 posts |
|
Dikke Dennes |
1-3-2007 15:51 |
Posts: 4337 |
Je moet zorgen dat hij motorisch identiek is aan een NSR50 met NL typegoedkeur.
Als dat zo is, en verder hij helemaal goed is, dan keurt de RDW hem gewoon van motor om naar brommer.
Ze controleren dan:
Motorblok nummer
Carbutaur type
Uitlaat type
Vertanding.
Dat moet dus identiek zijn aan de Hollandse NSR.
Geloof me, dit kan.
Ik heb dit zelf gedaan met een Zwitserse Zundapp uit '81.
(Mijn Zundapp had dus ook geen Europees typegoedkeur, en is nooit in NL geleverd geweest.)
Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 1-3-2007 om 15:52 uur.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
- Han - |
1-3-2007 15:53 |
Posts: 9667 |
maar mijn bedoeling was om dan gewoon een compleet origineel nsr50 blokje eronder te leggen. Maar was dat met de keur of met de schouwing dennis?
|
|
<10.000 posts |
|
christianos |
1-3-2007 15:55 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Je moet zorgen dat hij motorisch identiek is aan een NSR50 met NL typegoedkeur.
Als dat zo is, en verder hij helemaal goed is, dan keurt de RDW hem gewoon van motor om naar brommer.
Ze controleren dan:
Motorblok nummer
Carbutaur type
Uitlaat type
Vertanding.
Dat moet dus identiek zijn aan de Hollandse NSR.
Geloof me, dit kan.
Ik heb dit zelf gedaan met een Zwitserse Zundapp uit '81.
(Mijn Zundapp had dus ook geen Europees typegoedkeur, en is nooit in NL geleverd geweest.)
Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 1-3-2007 om 15:52 uur.
dan kan je dus ook een hayabusa keuren?
|
|
|
|
Dikke Dennes |
1-3-2007 15:56 |
Posts: 4337 |
Ik heb hem moeten invoeren bij een RDW keuringstation.
Als je maar zorgt dat hij technisch oké is, en technisch identiek is, en niet harder dan 50 loop, dan is er niks aan't handje.
Ik adviseer je de RDW lijn te bellen, en te vragen doorverbonden te worden met het dichtsbijzijnde RDW station.
Vraag dan naar een keurmeester en bespreek het even
Op zundappforum.tk staat bij FAQ een hele beschrijving van mijn ervaring ermee
Je moet je niet zo gek laten maken door allerlei mensen, het valt allemaal best mee
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Dikke Dennes |
1-3-2007 15:57 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
dan kan je dus ook een hayabusa keuren?
Nee, want er is nooit een gelijke machine met NL typegoedkeur geweest, als de 'busa
Een NSR en NS1 lijken veel op elkaar.
Kleinkraftraders zijn zo altijd te koppelen aan een 'bromfiets variant'.
Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 1-3-2007 om 15:58 uur.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
- Han - |
1-3-2007 15:58 |
Posts: 9667 |
ik ga het denk ik proberen. MT dus ff in mekaar en verpatsen.
Maar denk je dat een 50 frame niet nodig is? Want als ik 2x zon keuring moet doen dan ben ik echt veel kwijt
|
|
<10.000 posts |
|
christianos |
1-3-2007 15:58 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]
Nee, want er is nooit een gelijke machine met NL typegoedkeur geweest, als de 'busa
NSR en NS1 linken ze gewoon aan elkaar.
waarom? er is nooit een NSR geweest die legaal is geweest die hier in de verste verte op leek
|
|
|
|
Dikke Dennes |
1-3-2007 15:59 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik ga het denk ik proberen. MT dus ff in mekaar en verpatsen.
Maar denk je dat een 50 frame niet nodig is? Want als ik 2x zon keuring moet doen dan ben ik echt veel kwijt
Ik had zelf ook een frame van een 'kleinkraftrader/motorfiets.'
Daarom zeg ik al: Bel een keurmeester, en leg de situatie uit!
|
|
Drive it like you stole it. |
|
2takt Gangster |
1-3-2007 16:00 |
Posts: 1147 |
|
|
|
|
- Han - |
1-3-2007 16:00 |
Posts: 9667 |
keuringsstation is redelijk dicht in de buurt. Misschien dat men vader mee wil rijden. En dan zal ik het eens vragen.
@ tsx rider, ik denk dat die er veelste veel voor moet hebben.
Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 1-3-2007 om 16:01 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
Dikke Dennes |
1-3-2007 16:01 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
waarom? er is nooit een NSR geweest die legaal is geweest die hier in de verste verte op leek
Hoe de modellen historie van Honda precies is weet ik natuurlijk niet
Ik kan je alleen vertellen dat ik een soortgelijke machine maar dan van Zundapp gewoon gekeurt heb.
Als bewijs heb ik daarvan een geschreven FAQ en kentekenplaat
Wees slim, en vertrouw op ervaring bij mensen.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
christianos |
1-3-2007 16:03 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]
Hoe de modellen historie van Honda precies is weet ik natuurlijk niet
Ik kan je alleen vertellen dat ik een soortgelijke machine maar dan van Zundapp gewoon gekeurt heb.
Als bewijs heb ik daarvan een geschreven FAQ en kentekenplaat
Wees slim, en vertrouw op ervaring bij mensen.
naja dat is dus het grote probleem, het is op een zichzelf staand model dat vroegââh illegaal als brommer is bereden maar nooit een brommer is geweest.
Behalve de 'NSR50RX', die in spanje (?) is ingevoerd, maar anagezien daar de eisen voor een brommer heel anders zijn is hier moeilijk een touw aan vast te knopen (ask Sjoerd aka Splendid)
|
|
|
|
geert-nsr |
1-3-2007 16:04 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
de ex ns1 vn stefanb staat op mp
met kenteken ben je meteen klaar
http://motor-brommer...oll_to_image=1#photo
wss zijn daar de nummertjes van een nsr frame ook overgetikt naar ns1 frame en dat wou ts niet
|
|
|
|