Maximilliano |
1-3-2007 18:28 |
Posts: 666 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
Ibuz, misschien moet je edit knop s leren beruiken
andere uitlaat zal niet echt schelen, ik zou toch maar voor n andere cilinder gaan en er anders maar gewoon afblijven omdat je toch niet echt verschil merkt.
prop uit uitlaat tsx halen schiet je niks tot bijna niks mee op, soms ga je er zelfs op achteruit in snelheid
Hier hoorde het eens van een ander :P , ik zou sowieso voor een iets grotere carburateur kiezen, aangezien je (begrijpelijk) niks aan je cilinder wilt doen.
|
|
|
|
Ibuz |
1-3-2007 18:28 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
[...]
16mm is gewoon de lekkerste caburateur voor 50snel en 70cc vind ik
door 12 word hij idd veel geknepen (zelf heb ik tijdje met 70cc en 12mm gereden )
Ik heb een gewoon 50cc geen snel.. maakt dat uit? en wat moet ik verwachten van de snelheid/kracht?
|
|
|
|
2takt Gangster |
1-3-2007 18:30 |
Posts: 1147 |
met alleen een andere uitlaat op je verder standaart tsx schiet je niks op
hij heeft wss minder trekkracht en de topsnelheid gaat er bijna tot niks vn omhoog
|
|
|
|
Henk-88 |
1-3-2007 19:16 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
[...]
Ik heb een gewoon 50cc geen snel.. maakt dat uit? en wat moet ik verwachten van de snelheid/kracht?
Als je de 'gewone' cilinder hebt dan heb je dus de cilinder zonder membraan?
Daar moet je niet meer van verwachten dan ongeveer 60 km/h.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Ibuz |
1-3-2007 19:26 |
Posts: 55 |
Wat moet ik verwachte van een 16 mm carb op een ori 50cc?
|
|
|
|
Henk-88 |
1-3-2007 19:29 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Wat moet ik verwachte van een 16 mm carb op een ori 50cc?
Ietsje meer kracht maar weinig meer aan snelheid.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Harm |
1-3-2007 19:46 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
70cc eurokit zou ik persoonlijk weer nemen
rijd gewoon eht lekkerste want is gewoon n echte koppelcilinder
kwa top tussen 50snel en 70cc zit weinig verschi
bij mij ging 70cc zelfs slomer als de 50snel
Eurokit is geen koppelcilinder. Als je een koppelcilinder wil moet je aan een 70cc Charmo zien te komen.
Ik denk toch dat je al een membraancilinder hebt omdat je de 60 haalt. Met ori cilinder mag je in je handjes wrijven als je de 50 raakt, en ik spreek uit ervaring. Maar die membraancilinder loopt wel lekker met een ander uitlaatje. Eigenlijk moet je dus ff zeker weten dat je die cilinder hebt.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Ibuz |
1-3-2007 19:59 |
Posts: 55 |
Ik rijd nu +/- 60 zou dit 70 kunnen worden met een 16 mm? en hoe komt ik er achter dat ik een membraancilinder heb?
|
|
|
|
Toon |
1-3-2007 20:00 |
Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Ik rijd nu +/- 60 zou dit 70 kunnen worden met een 16 mm? en hoe komt ik er achter dat ik een membraancilinder heb?
nee 70 gaat niet met gewone ori cilinder, een grotere carb zal niet zorgen voor een hogere top mss 5 km maja,.. wel iets beter optrekken maar is denk ik ook niet echt voelbaar met zo een slome cilinder. Membraan kan je zien door je cilinder eraf te nemen en dan zie je er klepjes zitten aan je luchtinlaat
|
|
|
|
Harm |
1-3-2007 20:01 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Ik rijd nu +/- 60 zou dit 70 kunnen worden met een 16 mm? en hoe komt ik er achter dat ik een membraancilinder heb?
Beter regel je een andere uitlaat. De makkelijkste manier om te kijken of je de snelle cilinder hebt is om de cilinderkop ff los te draaien. Dit is bijna geen werk en de tank ed. hoeven er ook niet af. Dan moet je ff tellen hoeveel poorten je ziet.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Henk-88 |
1-3-2007 20:03 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Ik rijd nu +/- 60 zou dit 70 kunnen worden met een 16 mm? en hoe komt ik er achter dat ik een membraancilinder heb?
Het is aan de buitenkant mss wel zichtbaar of anders aan de inlaatdoorsnede.
Je kunt ook de cilinderkop eraf halen en als de zuiger onderin staat en je ziet méér dan de twee grote spoelpoorten van de ori-cilinder, dan heb je een snelle.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Ibuz |
1-3-2007 20:06 |
Posts: 55 |
En als ik membraancilinder heb maakt een ander carb/uitlaat wel verschil? Of ben ik gewoon hopeloos gedoemt met deze 50 cc
|
|
|
|
Toon |
1-3-2007 20:10 |
Posts: 1679 |
Nee dan maakt die carb denk ik wel een mooi verschil, maar je kan mss ook je uitlaat eraf halen en een foto'tje van je uitlaatpoort maken. Ik denk dat de bezitters van een slome cil hem wel zullen herkennen dan hoef je niks los te halen buiten je uitlaat
|
|
|
|
Harm |
1-3-2007 20:12 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Nee dan maakt die carb denk ik wel een mooi verschil, maar je kan mss ook je uitlaat eraf halen en een foto'tje van je uitlaatpoort maken. Ik denk dat de bezitters van een slome cil hem wel zullen herkennen dan hoef je niks los te halen buiten je uitlaat
Cilinderkop is veeeel sneller los dan de uitlaat. En als je zon cilinder hebt dan loopt ie met een snelle uitlaat al 75
Dit bericht is gewijzigd door Harm op 1-3-2007 om 20:12 uur.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Toon |
1-3-2007 20:13 |
Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]
Cilinderkop is veeeel sneller los dan de uitlaat. En als je zon cilinder hebt dan loopt ie met een snelle uitlaat al 75
Dit bericht is gewijzigd door Harm op 1-3-2007 om 20:12 uur.
maar je hebt weer een pakking nodig, ik heb 50snel ori belgisch (ben belg) dus met 16mm mikuni en proma uitlaat en die liep 83 digi ik denk dat meer ooknogwel haalbaar is met iets zwaardere vertanding
Dit bericht is gewijzigd door toon op 1-3-2007 om 20:14 uur.
|
|
|
|