Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41493 - Opvoeren TSX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ibuz 1-3-2007 11:43 Print topicpost

Posts: 55
Nou ik heb dus een TSX helemaal origineel en loopt nu +/- 60. Hoe kan ik deze het beste opvoeren? en wat moet ik hier allemaal voor doen?

Mzzl Toon
 

geert-nsr 1-3-2007 11:57 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Nou ik heb dus een TSX helemaal origineel en loopt nu +/- 60. Hoe kan ik deze het beste opvoeren? en wat moet ik hier allemaal voor doen?

Mzzl Toon

hoe hard wil je gaan? 80, over de 100?
je kan een belgische 50cc zoeken of als je nog sneller wilt een 70cc.
je kan deze cilinder ook laten bewerken. of je koopt een snellere uitlaat.

er zijn zoveel mogelijkheden om je tsx op te voeren.

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 1-3-2007 om 11:58 uur.
 
Harm 1-3-2007 11:59 Print reply

Posts: 3032
Je kan het beste een 70cc cilinder halen, Eurokit ofzo. Deze is best snel te krijgen als je hem tuned en heeft 20mm inlaatkanaal. Als je een 20mm Mikuni haalt heb je ook een ander luchtfilter nodig of een grotere aanzuigslang. Ook zou ik dan een andere uitlaat halen, Proma 80 ofzo.

Omdat je brommer nu 60 loopt heb je wss een membraancilinder. Een andere uitlaat maakt al veel verschil. Proma of Gianelli uitlaat, wss haal je dan de 75 wel. Misschien kun je ook een grotere carb aankomen.
 
http://www.durtikkers.tk
mblover 1-3-2007 13:25 Print reply

Posts: 5391
80cc watergekoeld blok eronder bouwen wil ook wel lopen.
Cilinder daarvan laten bijwerken, leuke carb, leuke uitlaat, en gaan met die banaan.

edit:
als je in een regio rijd waar je wat last van politie kan hebben dan zou ik persoonlijk niet meer als 50cc willen. 70cc hoor je wel een klein beetje, en gaat bij een roller ook flink tekeer (niet dat 50cc dat niet kan, maar dat is toch wat minder erg).


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 1-3-2007 om 13:27 uur.
 
Maxx 1-3-2007 14:14 Print reply

Posts: 1367
een (getunede) 50snel met 16mm Mikuni en een andere uitlaat loopt al aardig om mee te beginnen en maakt niet teveel herrie.


 
Suzuki TS80X for live
spoorlijncrosser 1-3-2007 15:02 Print reply

Posts: 2687
70cc eurokit zou ik persoonlijk weer nemen
rijd gewoon eht lekkerste want is gewoon n echte koppelcilinder
kwa top tussen 50snel en 70cc zit weinig verschi
bij mij ging 70cc zelfs slomer als de 50snel
 
OmafietS 1-3-2007 15:03 Print reply

Posts: 7472
andere cilinder
andere carburateur (met grotere sproeier uiteraard)
andere uitlaat
 
spoorlijncrosser 1-3-2007 15:06 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
andere cilinder
andere carburateur (met grotere sproeier uiteraard)
andere uitlaat


uitlaat maakt heel wienig verschil bij tsx, ik zou zowiezo n 16mm mikuni caburateur regelen
dat is voor 50snel en 70cc gewoon de lekkerse caburateur vind ik zelf
 
Henk-88 1-3-2007 15:13 Print reply

Posts: 26703
Neem iig een Suzuki x1361x-uitlaat als je in de 5 op top wilt komen. Met een 6-bak kunnen andere uitlaten dat ook wel.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Maximilliano 1-3-2007 16:20 Print reply
Posts: 666
Toon jonge, idd :P dat ding is me toch sloom. je kan mij nog nie eens bijhouden met je tsM

jij hebt 1 versnelling meer, 2 mm carburateur meer, minder gewicht, gehoonde cilinder, en heeft minder gelopen. tsss. honda kwaliteit
 
Ibuz 1-3-2007 16:25 Print reply

Posts: 55
Het moet een beetje low budjet zijn dus een andere cil zit er niet in denk ik. En aangezien ik deze heb laten uithonen + nieuwe zuiger zooi vind ik dat weggegooid geld (Bekraste cilinder)

Maar is dit dan bijv. een goede uitlaat http://www.opvoeren....tl&Srtn=Uitlaten (de Giannelli)?

Mzzl Toon



 
Ibuz 1-3-2007 17:52 Print reply

Posts: 55
Ik rij je der uit jonge! en hij is maar 1 mm groter, gewicht dat weet ik zo net nog niet en wss zit de prop er nog in! Niks honda kwaliteit. Suzuki TSX!
 
spoorlijncrosser 1-3-2007 17:59 Print reply

Posts: 2687
Ibuz, misschien moet je edit knop s leren beruiken

andere uitlaat zal niet echt schelen, ik zou toch maar voor n andere cilinder gaan en er anders maar gewoon afblijven omdat je toch niet echt verschil merkt.

prop uit uitlaat tsx halen schiet je niks tot bijna niks mee op, soms ga je er zelfs op achteruit in snelheid
 
Ibuz 1-3-2007 18:10 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
Ibuz, misschien moet je edit knop s leren beruiken

andere uitlaat zal niet echt schelen, ik zou toch maar voor n andere cilinder gaan en er anders maar gewoon afblijven omdat je toch niet echt verschil merkt.

prop uit uitlaat tsx halen schiet je niks tot bijna niks mee op, soms ga je er zelfs op achteruit in snelheid


En grotere Carb? Veel/weinig verschil?
 
Toon 1-3-2007 18:11 Print reply

Posts: 1679
Je cilinder laten tunen bij een van dit forum (neonlampje, bullet, pro tuning,..) Dit is niet zo duur als een nieuwe cilinder en je kan er veel vermogen door winnen
 
spoorlijncrosser 1-3-2007 18:12 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
[...]


En grotere Carb? Veel/weinig verschil?


16mm is gewoon de lekkerste caburateur voor 50snel en 70cc vind ik
door 12 word hij idd veel geknepen (zelf heb ik tijdje met 70cc en 12mm gereden )
 

Dit topic is 2363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved