Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - zandbak maxi blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41479 - zandbak maxi blok
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 28-2-2007 19:47 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
[...]


ehm tot het randje
jij zou een auto ook zeker afvullen tot t randje

gaat maar 900ml in zo'n blokje he
en in een gereviceerd blok een liter
als je er meer in doet gaat het gegarandeerd kapot



randje van het kleppendeksel :P
 
crosser10040 28-2-2007 20:12 Print reply

Posts: 515
geen valse lucht die je hoort wegsissen?

 
puffelen 28-2-2007 21:01 Print reply
Posts: 49

Nounou heren? gaattie lekker?

In de war met Honda...
Ratelende zuigerveren...
Sissende valse lucht...

Als ik zo'n dombo was kon ik beter gaan fietsen. lol

Het euvel is simpelweg veelvoorkomend bij puch maxi blokjes, dus ik hoop dat er eindelijk een puchkenner reageerd die er werkelijk van op de hoogte is.

Het betreft een overstemmend schurend (sissend) geluid zodra e motor in werking treed, en bij alle toerentallen.
Verder heeft het kickstartblokje geen problemen, maar het is zo jammer dat dit geluid vrij ernstig hoorbaar is .
 
psychopatje 28-2-2007 21:19 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puffelen

Nounou heren? gaattie lekker?

In de war met Honda...
Ratelende zuigerveren...
Sissende valse lucht...

Als ik zo'n dombo was kon ik beter gaan fietsen. lol

Het euvel is simpelweg veelvoorkomend bij puch maxi blokjes, dus ik hoop dat er eindelijk een puchkenner reageerd die er werkelijk van op de hoogte is.

Het betreft een overstemmend schurend (sissend) geluid zodra e motor in werking treed, en bij alle toerentallen.
Verder heeft het kickstartblokje geen problemen, maar het is zo jammer dat dit geluid vrij ernstig hoorbaar is .

tjek anders puchforum ff hier zitten alleen betweters...
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
mtx-motard 28-2-2007 21:24 Print reply

Posts: 14947
puch doet het ook zonder olie, benk achter gekomen toen we em gingen reviceren. 2 druppeltjes uit gekregen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Neluhz 28-2-2007 21:37 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
[...]

tjek anders puchforum ff hier zitten alleen betweters...


nee, op puchforum stikt het van de intellectuelen.

anyway, controleer gewoon even of er niks aanloopt enzo..
 
Frysk 28-2-2007 21:48 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puffelen

Nounou heren? gaattie lekker?

In de war met Honda...
Ratelende zuigerveren...
Sissende valse lucht...

Als ik zo'n dombo was kon ik beter gaan fietsen. lol

Het euvel is simpelweg veelvoorkomend bij puch maxi blokjes, dus ik hoop dat er eindelijk een puchkenner reageerd die er werkelijk van op de hoogte is.

Het betreft een overstemmend schurend (sissend) geluid zodra e motor in werking treed, en bij alle toerentallen.
Verder heeft het kickstartblokje geen problemen, maar het is zo jammer dat dit geluid vrij ernstig hoorbaar is .



waarom zou dat met valse lucht en zuigerveren dom zijn ?.. dat is onzin he wat je nu zegt

zuigerveren ratelen soms ook als ze wat versleten zijn
en valse lucht bij de kop sist/piept ook wat..
 
giggitybyte
mblover 28-2-2007 21:49 Print reply

Posts: 5391
Compressie is wel goed?
Anders kan het misschien ook nog je koppakking zijn waar hij mengsel doorheen blaast?
edit:
die Fries is me weer es voor

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-2-2007 om 21:49 uur.
 
puffelen 28-2-2007 22:47 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



waarom zou dat met valse lucht en zuigerveren dom zijn ?.. dat is onzin he wat je nu zegt

zuigerveren ratelen soms ook als ze wat versleten zijn
en valse lucht bij de kop sist/piept ook wat..


Iedereen die zich een beeetje serieus met brums bezighoud weet mi dat:

a. valse lucht meerdere problemen geeft dan alleen een zand-schuur (of harde) sis geluid.

b. zuigerveren "pingelen" en compressieverlies geven.

c. een lekkende koppakking hooguit een (soms) hoorbare lichte sis.
compressieverlies en vaak knettertjes indien koude start

geven.

Jammer dat jullie reageren op reacties, ipv aandachtig de probleemstelling te lezen.
Daarin staat duidelijk omschreven wat het probleem is, dat het blokje verder goed rijdt, wat geen raakvlak met bovenstaande genoemde mogelijke oorzaken heeft.

Maargoed toch "bedankt"

Het lijkt me verstandig dat ik alleen nog reageer op serieuze replays.

massol
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-2-2007 22:53 Print reply

Posts: 10560

je doet alsof je gruwelijk verstand er van hebt terwijl je met ze vraag zit waarom je blok een bijgeluid maakt

er zijn 1000000 redenen waarom een blok een bijgeluid maakt en omdat je zegt dat het een sis is kunnen we er ongever 290239 wegstrepen .

wss loopt er gewoon wat aan bv een lager/een kapje tegen vliegwiel / een draadje langs vliegwiel zoiets.

iemand met normaal technisch inzicht luisterd gewoon naar wat hij hoort en kijkt waar het vandaan komt , en gaat niet luisteren hoe het geluid ongeveer klinkt en dan op internet vragen wat het kan zijn


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-2-2007 om 22:54 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
maxisport 28-2-2007 23:00 Print reply

Posts: 4206
jah als je het zelf zo goed weet, waarom fix je t zelf dan niet.
zal waarschijnlijk gewoon een gaar lager zijn
of het koppelingshuis glij lager dat stroef loopt
schroef da ding gewoon open, zo'n blok reviceer ik nog wel in een uur
dus zoveel werk is het niet
 
puffelen 1-3-2007 10:39 Print reply
Posts: 49
Natuurlijk kan ik lagers vervangen, zoals in de thread aangegeven wordt, en is dat niet zoveel werk.

Had gehoopt dat iemand met meer puch ervaring gewoon direct begreep wat ik bedoelde immers, ik hoor het schuurgeluid vaker uit een puch maxi.

Versleten krukaslager opperde ik zelf al, of wieweet is uitsluitend vervanging van het koppelingshuis-glijlager voldoende...

Ik vind suggesties als valse lucht, ratelende zuigerveren, aanlopend vliegwieldeksel en draadjes langs het vliegwiel (.....) gewoon bijzonder kort door de bocht, in verhouding tot de probleemstelling, die schijnbaar niet gelezen wordt.

Maare ik vis zodra ik geld heb voor lagers en keerringen binnenkort zelf wel uit waardoor dit veelvoorkomende probleem veroorzaakt wordt.

Sluiten maar deze post, denk niet dat men nieuwsgierig is naar de oorzaak en de oplossing.
 
fietsie 1-3-2007 10:53 Print reply

Posts: 1438
ik zou gewoon olie eri gooien en lekker mee rijden...een schuurend geluid kan alles zijn
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
christianos 1-3-2007 11:14 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
jah als je het zelf zo goed weet, waarom fix je t zelf dan niet.
zal waarschijnlijk gewoon een gaar lager zijn
of het koppelingshuis glij lager dat stroef loopt
schroef da ding gewoon open, zo'n blok reviceer ik nog wel in een uur
dus zoveel werk is het niet

mwoah, hij heeft wel gelijk over het niveau van de oplossingen die aangedragen worden

sissende valse lucht


Ontopic: Een schurend geluid, kan van alles zijn, hetgeen wat ik altijd doe is proberen het zo goed mogelijk te traceren en dan de lagers daar vervangen.

Een lekke koppakking kan trouwens ook zo'n vreemd geluid veroorzaken of een gaatje in de uitlaat.

Gewoon uit elkaar schroeven en alles even nalopen, dan is het probleem waarschijnlijk snel opgelost en anders weet je dat het niks ernstigs is,

Zo heb ik zelf al me blok 3 keer uit elkaar gehad voor een tik/ klop geluid wat niet te vinden is.. maar ik weet nu tenminste zelf dat het waarschijnlijk niet ernstig is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
ik zou gewoon olie eri gooien en lekker mee rijden...een schuurend geluid kan alles zijn



Ja en als hij dat had gewild dan hij hij dit topic waarschijnlijk niet geopend, he slimbo


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



waarom zou dat met valse lucht en zuigerveren dom zijn ?.. dat is onzin he wat je nu zegt

zuigerveren ratelen soms ook als ze wat versleten zijn
en valse lucht bij de kop sist/piept ook wat..



Ja alsof valse lucht bij de kop bestaat

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 1-3-2007 om 11:15 uur.
 
..Kevin.. 1-3-2007 13:56 Print reply
Posts: 163
Waar hoor je die sis vandaan? is het een koppijn krijgend geluid? Tandwielen, lagers sissen niet die gaan ratelen of rammelen.

Als het echt een sis is misschien even je pakkingen na kijken, zijn de cilinder tapeinden goed aangedraaid? Is dat nou het geval komt er lucht tussen de cilinder en kop of cilinder en carter vandaan en daar verklaart het sissen.

En over de olie. Puch op zn kant leggen (linker kant is wel verstandig) olie erin gooien en af en toe je puch langzaam weer overeind halen. Als de net overstroomt als je puch rechtop staat zit er genoeg in.

editje: Ik heb zelf pas met me puch een lekke koppakking gehad, dat geeft niet zomaar een geluidje dat is me een klere geluid waar je naar van wordt.

Dit bericht is gewijzigd door ..Kevin.. op 1-3-2007 om 13:58 uur.
 
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?p=553894#553894

Dit topic is 3943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved