Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Snellere cilinder als de 70cc Mk Sp @ am6???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1308 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41473 - Snellere cilinder als de 70cc Mk Sp...
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 10649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smalkieker 28-2-2007 15:46 Print topicpost
Posts: 95
Hoi,

Ik heb nu een 47.6mm Mk sp cilinder 70cc op mijn rieju spike ligen. maar ik wil een snelle cilinder.. ik rij er ongeveer 250 km mee in de week. de sp heb ik nu 5000 km mee gereden en hij is nog perfect dus ik zoek iets van ongeveer de zelfde kwaliteid en wat ook zo lang mee gaat.
maar wel sneller is.

zelf zat ik te denken aan de:
Mk pro race II 70cc
Hebo mastons II 70cc
of de Hebo Revolution 70cc

heeft iemand ervaring met deze cilinders want ik heb gehoort dat hebo warmloopgevoelig is.
mijn setup van nu is:
70cc Metrakit Sp
21mm Vlakschuif oko
carbon membraam kleppen
Doppler racing krukas + C3
Gianelli conti ( maakt te weinig touren en komt nu een Metrakit pro race Ben ik mee bezig )
en Polini binnenrotor.

mvg roy
 

Ice Ap rs50 28-2-2007 15:49 Print reply

Posts: 7149
pata negra is ook wel leuk. beter neem je een grotere carb als je zo'n snelle cilinder neemt, dan ga je pas echt verschil merken. 24 mikini vlak ofzo.
 
GTI - GTD - BMW
smalkieker 28-2-2007 16:07 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
pata negra is ook wel leuk. beter neem je een grotere carb als je zo'n snelle cilinder neemt, dan ga je pas echt verschil merken. 24 mikini vlak ofzo.



nee dat vind ik te duur zo rond de 300 euro mag maar geen 430 of wat die pata negra ook kost. gaat me om een leuke cilinder die sneller is als de Sp maar moet wel betrouwbaar zijn. mijn voorkaar is het liefst de Metrakit pro race maar er is niet veel over te vinden.

Ps. 21 is max. voor de Sp cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door smalkieker op 28-2-2007 om 16:08 uur.
 
teamdoko 28-2-2007 16:08 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smalkieker
Hoi,

Ik heb nu een 47.6mm Mk sp cilinder 70cc op mijn rieju spike ligen. maar ik wil een snelle cilinder.. ik rij er ongeveer 250 km mee in de week. de sp heb ik nu 5000 km mee gereden en hij is nog perfect dus ik zoek iets van ongeveer de zelfde kwaliteid en wat ook zo lang mee gaat.
maar wel sneller is.

zelf zat ik te denken aan de:
Mk pro race II 70cc
Hebo mastons II 70cc
of de Hebo Revolution 70cc

heeft iemand ervaring met deze cilinders want ik heb gehoort dat hebo warmloopgevoelig is.
mijn setup van nu is:
70cc Metrakit Sp
21mm Vlakschuif oko
carbon membraam kleppen
Doppler racing krukas + C3
Gianelli conti ( maakt te weinig touren en komt nu een Metrakit pro race Ben ik mee bezig )
en Polini binnenrotor.

mvg roy


de cillinders wie je hier noemt zou k geen 250 km in de week mee rijden zijn allemaal erg hoogtoerig en valt niet lekker mee te rijden ook slijten ze wel heel erg als je er 250 km perweek mee rijd

mhr of mhr team lijkt me veel geschikter


Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 28-2-2007 om 16:10 uur.
 
Mad Scientist 28-2-2007 16:10 Print reply

Posts: 450
prorace is een en al toeren die cilinder ik denk dat niet echt lekker rijd en dat je blok dat ook niet super leuk vind waarom niet gewoon een laagtourige 80cc..??
 
smalkieker 28-2-2007 16:10 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]


de cillinders wie je hier noemt zou k geen 250 km in de week mee rijden zijn allemaal erg hoogtoerig en valt nie mee lekker ook slijten ze wel heel erg als jer 250 km perweek mee rijd

mhr of mhr team lijkt me veel geschikter



ja ik ben zelf nie zo fan van mallosi maar, wat voor prestatie's staan er tegen over de mhr of de mhr team Pk's en koppel? en moet sneller zijn als de SP!!!!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
prorace is een en al toeren die cilinder ik denk dat niet echt lekker rijd en dat je blok dat ook niet super leuk vind waarom niet gewoon een laagtourige 80cc..??


ja ik weet nie of die sneller zijn als de Mk sp.. en het belangrijkste is dat die echt hard optrekt. en een top van rond de 120 want nu heb ik 125 top snelheid. 13 pk en 8.6 Nm maar hij houd nu 2000 rpm in op de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door smalkieker op 28-2-2007 om 16:13 uur.
 
laurent 28-2-2007 17:29 Print reply
Posts: 14
kzou denk eerst maar is ff wagten tog je die pr uitlaat hebt hoor dat zal egt al heel veel versgil maken denkik

 
smalkieker 28-2-2007 17:32 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurent
kzou denk eerst maar is ff wagten tog je die pr uitlaat hebt hoor dat zal egt al heel veel versgil maken denkik




Ja dat zal wel is kunnen kloppen ja maar ik wil dadelijk tog sneller weet ik nu al dus ben al weer beetje aant kijken voor andere cilinder kan deze cilinder namelijk nu verkopen aan een jongen hier in de buurt.
 
Jarco 28-2-2007 17:32 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurent
kzou denk eerst maar is ff wagten tog je die pr uitlaat hebt hoor dat zal egt al heel veel versgil maken denkik



De mk pr heeft standaard een vrij slechte wand.
 
smalkieker 28-2-2007 17:38 Print reply
Posts: 95
Zijn er meer mensen hier die hierover mee kunnen praten?


Mijn SP heeft een erg nette wand, hij gaat nu al erg lang mee, zonder ook maar een beetje speling op de zuiger en/of compressieverlies.

Ook mensen hier met ervaringen met een Hebo Manston Revolution cilinder?

Bvd.
 
teamdoko 28-2-2007 18:14 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smalkieker
[...]


ja ik ben zelf nie zo fan van mallosi maar, wat voor prestatie's staan er tegen over de mhr of de mhr team Pk's en koppel? en moet sneller zijn als de SP!!!!

[...]


ja ik weet nie of die sneller zijn als de Mk sp.. en het belangrijkste is dat die echt hard optrekt. en een top van rond de 120 want nu heb ik 125 top snelheid. 13 pk en 8.6 Nm maar hij houd nu 2000 rpm in op de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door smalkieker op 28-2-2007 om 16:13 uur.



mht team is zobiezo sneller als mk sp is zo'n beetje de snelste cillinder wie verkrijgbaar is veel koppel zo ronde 18 pk met een groter carb. pro race moet er wel aardig op presteren maar volgens zeggen is de yasuni spr 3 een betere keus
goeie wand
en los verbrandingskamer

maar gewone mhr heeft mhr koppel erg mooie straat cillinder en is denk k ook wel sneller als een sp

Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 28-2-2007 om 18:17 uur.
 
Bullet 28-2-2007 18:21 Print reply

Posts: 12150
laat je cilinder afdraaien + bewerken en je hebt een cil wat sneller kan zijn dan een Metrakit Pro Race
 
**My BungHole Will Speak Now**
Ice Ap rs50 28-2-2007 18:33 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smalkieker
[...]



nee dat vind ik te duur zo rond de 300 euro mag maar geen 430 of wat die pata negra ook kost. gaat me om een leuke cilinder die sneller is als de Sp maar moet wel betrouwbaar zijn. mijn voorkaar is het liefst de Metrakit pro race maar er is niet veel over te vinden.

Ps. 21 is max. voor de Sp cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door smalkieker op 28-2-2007 om 16:08 uur.


de pro race is wel een snelle cilinder zekers met de PR uitlaat die je gaat eronderleggen maar 21 is niet de max op pr zoals ik bedoelde
 
GTI - GTD - BMW
Stienzemanrobinson 28-2-2007 19:04 Print reply

Posts: 518
hebo manston zou ik niet aanraden als je zoveel rijd, ze zijn niet echt betrouwbaar. Ik had er zelf 3000 km mee gereden en erg veel vertrouwen in, maar toch naaide hij opeens vast
 
Royal Club 28-2-2007 19:06 Print reply

Posts: 60390
de max voor een cilinder, slaat op poep, ik heb op me gietijzer een 28mm

en het is geen snelle gietijzer
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 28-2-2007 19:12 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
de max voor een cilinder, slaat op poep, ik heb op me gietijzer een 28mm

en het is geen snelle gietijzer


gevolg het valt niet af te stellen
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 10649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved