Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt cilinder op ar50?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41470 - mt cilinder op ar50?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Matthijsar50 28-2-2007 13:44 Print topicpost

Posts: 1029
hej,

ik ben van plan een 70 cc cilinder van een mt op mn ar50 te bouwen..
- mijn eerste vraag: heeft iemand dit al is geprobeerd? en hoe pakte het uit?

- ik heb ook gekeken wat de slag is van mt tov ar50, bij de mt is de slag 0,2 mm kleiner dan die van ar50, dit valt denk ik op te lossen door 0,2 mm van de onderkant van de cil. af te draaien, heb ik gelijk?

- zie ik nog iets over het hoofd??

de carburateur enzo komt allemaal wel goed, het gaat me nu specifiek om de cilinder.

- zie ik nog iets over het hoofd??

greetz
 
Peugeot 106 rallye ph2!

timoty-dt 28-2-2007 14:07 Print reply

Posts: 1802
het slag probleem kun je idd zo oplossen. De zuiger moet ook wel passen denk ik zo. Maar ik snap niet waarom je een mt cilinder pakt?
Kun je dan niet meteen een snelle pakken?
 
kut voetbal
Matthijsar50 28-2-2007 14:11 Print reply

Posts: 1029
kan ook.. maar ik heb nog een mt cilinder liggen, 70 cc.. met zuiger en kop enzo dus scheelt weer in de kosten..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Tombrom 28-2-2007 14:33 Print reply

Posts: 15925
uhm de tapeinden

staan die wel gelijk zoals bij mt cylinder?

kijk daar ook es naar
 
MT70-nolimit 28-2-2007 14:34 Print reply

Posts: 4322
Je moet ook even kijken naar de small-end pendikte, passing in het carter, en de aansluiting op de spoelkanalen
 
gaat lang goed
Matthijsar50 28-2-2007 14:34 Print reply

Posts: 1029
kan iemand dit ff voor me opmeten? heb cilinder hier nu niet liggen.. gewoon van tapeind tot tapeind..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
- Han - 28-2-2007 15:48 Print reply

Posts: 9667
tapeind is de afstand 60mm (of 70 weet ik niet helemaal zeker, maar ik dacht 60)
 
<10.000 posts
MT70-nolimit 28-2-2007 16:31 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
tapeind is de afstand 60mm (of 70 weet ik niet helemaal zeker, maar ik dacht 60)

Die afstanden verschillen onderling per draadeind, naabje
 
gaat lang goed
- Han - 28-2-2007 17:02 Print reply

Posts: 9667
toch niet veel
 
<10.000 posts
MT70-nolimit 28-2-2007 17:06 Print reply

Posts: 4322
Je mag het van mij proberen...
 
gaat lang goed
christianos 28-2-2007 17:15 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
toch niet veel



nou wat denk je, maakt het uit dat ze iets verschillen
 
cmtheman 28-2-2007 17:38 Print reply

Posts: 2710
als de slag van mt kleiner is en je wil die cilinder op kawa gooien dan moet je de cilinder toch juist 0,2 ophogen, anders heb je toch een kopneuker of zie ik het verkeerd. (extra pakking ofzo dan he)
 
ZAC #802, KNMV #82
juukle rj 28-2-2007 17:44 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
als de slag van mt kleiner is en je wil die cilinder op kawa gooien dan moet je de cilinder toch juist 0,2 ophogen, anders heb je toch een kopneuker of zie ik het verkeerd. (extra pakking ofzo dan he)


idd..teken het maar eens op papier, dan is het duidelijker

*editklik op de afbeelding, dan zijn de getallen te lezen



als de slag van de ar50 5,2 is
en die van de MT is 0,2 kleiner (dus 5,0), en je draait er nog een 0,2 vanaf(heb je dus 4,8).
dan maakt de ar50 nog een slag van 5,2 en dat in een cilinder van 4,8

dat gaat dus niet!, dus je moet idd ophogen ipv afdraaien.

toch?

Dit bericht is gewijzigd door juukle rj op 28-2-2007 om 17:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door juukle rj op 28-2-2007 om 17:56 uur.
 
MT70-nolimit 28-2-2007 18:17 Print reply

Posts: 4322
Dat word idd ophogen, als je gaat afdraaien komt het niet goed
 
gaat lang goed
Matthijsar50 1-3-2007 10:25 Print reply

Posts: 1029
Kawa

Bore and stroke: 39.0 x 41.6 mm

Honda
Boring x slag: 39.0mm x 41.4mm

hier kan je zien dat de slag van een honda 0,2 mm KLEINER is.. dus er moet 0,2 mm van de cilinder afgedraaid worden..


 
Peugeot 106 rallye ph2!
fietsie 1-3-2007 10:30 Print reply

Posts: 1438
dan moet er toch 2MM bij
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM

Dit topic is 1263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved