Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wallaroo vario veranderen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41465 - Wallaroo vario veranderen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PowerofDreams 27-2-2007 21:38 Print topicpost
Posts: 12
Hey, heb dus een Honda Wallaroo, rijd nu ong. 40, warm mss paar km's harder maar niet vet. Zou deze graag naar de 50 zoiets krijgen. Niet meer want mag niet opvallen anders maakt mn pa me af . Heb altijd te horen gekregen dat dan de rolletjes van Vario te veranderen of de Varioring gwn weg te halen.

Heb toch enkele vraagjes hierbij,

-wat is eigenlijk het beste voor de brommer, want die ring zit er toch om een reden, is weghalen niet slecht dan?

-hoeveel km/u gaat dit bij beiden dan schelen en hoe zit het dan met optrekken? (wat ik toch ook wel graag heb )

-Kan ik dit makkelijk zelf doen? (note: ik heb nog niet eens ooit men brommer iets opengedaan ofzo, ken NIKS van motors als dit simpel is graag wat help :P)

Thx voor het lezen en hopelijk wat antwoorden.

PoD
 

- Han - 27-2-2007 21:42 Print reply

Posts: 9667
ring zit ervoor dat die niet zo hard loopt. Maar dan wel wat lichtere rolletjes en strakkere trekveren, en uitlaat ontgrenzen.

Bij ons mocht ik de fox (zelfde blok) ook niet opvoeren. Toen heb ik er een technigas uitlaat ondergelegd en verder alles origineel en nou loopt die makkelijk 70. Maar ze ware niet echt boos, een beetje vervelend meer niet
 
<10.000 posts
PowerofDreams 27-2-2007 21:45 Print reply
Posts: 12
Kan een B klasse uitlaat van een wallaroo wel ontgrenst worden?? dacht het niet
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-2-2007 21:52 Print reply

Posts: 10835
nee, maar er zijn wel andere uitlaten voor te krijgen, maar dat zie je meteen.
Die varioring is alleen maar voor te begrenzen, ik kan me alleen nie herinneren dat een wallaroo die eentje heeft.
Sommige zeggen dat het slecht is voor een brommer als je hem begrenst met een ring, maar ik geloof daar niet zo in.
Zonder ring is het iig niet slecht, want zo horen ze te zijn
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Han - 27-2-2007 22:04 Print reply

Posts: 9667
wat wil B klasse zeggen? Me ori fox uitlaat is duidelijk begrenst
 
<10.000 posts
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-2-2007 22:06 Print reply

Posts: 10835
B klasse is bels voor bromfiets
A klasse is snorfiets

Als ik het goed heb tenminste

Ori walaroo uitlaat is niet begrenst in de zin dat je er een ring oid uit kan halen.
Dat hij met een andere uitlaat sneller gaat is een ander verhaal...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Han - 27-2-2007 22:09 Print reply

Posts: 9667
ik heb hier zon uitlaat liggen, der zit vooraan een gaat waar nog geen pink in past. Hij is dus zeker begrenst
 
<10.000 posts
PowerofDreams 28-2-2007 13:14 Print reply
Posts: 12
Ja idd, B = brom a = snor

Weet ik ook weer dat jullie dat in Nederland anders noemen
 
vroX 28-2-2007 13:37 Print reply

Posts: 88
De ori uitlaat is wel te ontgrenzen, maar dat dan moet je de uitlaat gaan openslijpen.
Beter aan te raden is dan mss een sito+ uitlaat, deze ziet er net hetzeflde als een gewone uitlaat uit, maar is dan niet zo fel begrensd.
 
PowerofDreams 1-3-2007 18:34 Print reply
Posts: 12
Mja wat zal dan het beste zijn? Sito+ of racevario?

qua prijs en prestaties, zou graag zo'n 10/uur winnen en liefst geen optrek verliezen ofc
 

Dit topic is 2308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved