Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hogedruk kop 50cc op dt50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41451 - hogedruk kop 50cc op dt50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Red-dragon 27-2-2007 19:20 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
hij zuipt toch ook meer met een hd kop verbeter me als dat niet zo is

Hij zal misschien íetjes meer gaan verbruiken maar niet ineens gaan zuipen.. Je moet 'm wel even netjes opnieuw afstellen.
 
Fly like an Eagle...
Salamander 27-2-2007 20:08 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
hij zuipt toch ook meer met een hd kop verbeter me als dat niet zo is

Oke ik verbeter je.
Met een hogedrukkop, verhoog je het rendement van een verbrandingsmotor, je verhoogt dus iets het vermogen.
Maar de tempr. ook en dit kan dus na een tijdje rijden weer ervoor zorgen dat dit gewonnen vermogen ietwat gaat dalen.
Door een fellere verbranding zal je meer kracht krijgen op je drijfwerk, dit zorgt ook voor een ietsjes groter kantelmoment van de zuiger.
Verder maakt meer compressie een hoger toerental mogelijk, maar dit heb je voor het inrijden niet nodig.
Je kunt dus beter zonder hogedruk-pet in gaan rijden.
Maar ik zou hem na die tijd zeker gebruiken.
Als je petje een squisrand heeft probeer die dan op 0,8 a 1mm afstand te houden van je zuiger in BDP, dus rekening houden met de dikte van je pakkingen.
Het mag zeker niet minder zijn.


 
timoty-dt 27-2-2007 20:52 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
[...]

Oke ik verbeter je.
Met een hogedrukkop, verhoog je het rendement van een verbrandingsmotor, je verhoogt dus iets het vermogen.
Maar de tempr. ook en dit kan dus na een tijdje rijden weer ervoor zorgen dat dit gewonnen vermogen ietwat gaat dalen.
Door een fellere verbranding zal je meer kracht krijgen op je drijfwerk, dit zorgt ook voor een ietsjes groter kantelmoment van de zuiger.
Verder maakt meer compressie een hoger toerental mogelijk, maar dit heb je voor het inrijden niet nodig.
Je kunt dus beter zonder hogedruk-pet in gaan rijden.
Maar ik zou hem na die tijd zeker gebruiken.
Als je petje een squisrand heeft probeer die dan op 0,8 a 1mm afstand te houden van je zuiger in BDP, dus rekening houden met de dikte van je pakkingen.
Het mag zeker niet minder zijn.




bedankt, op een post als dit zat ik te wachten, ik zet de std kop er morgen wel op. Dan rijd ik hem eerst in en dan zie ik wel of ik de hd kop er op doe, en moet een dt met een tandwielverhouding van 12-47 straks een beetje trekken? deze tandwielverhouding heb ik nu besteld om hem rustiger in de 4 te laten rijden halfgas, want nu moet ie daar veel te veel trekken als ik uit me drie kom.

 
kut voetbal

Dit topic is 1955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved