oenoehoofd |
26-2-2007 18:19 |
Posts: 17851 |
uitboren en opnieuw tappen
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
NSR2 Chauffeur |
26-2-2007 18:26 |
Posts: 703 |
-Er iets op lassen waar je wel grip op hebt.. bijvoorbeeld een rond ding met een gat in het midden, het gaatje las je er dan aan vast!
-in de bout zelf heel fijn schroef draad tappen waar je een bout in draaid, waarmee je hem dan los draaid!
Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 26-2-2007 om 18:27 uur.
|
|
|
|
Dennis van Mook |
26-2-2007 18:27 |
Posts: 939 |
Je kunt ook proberen met iets heel erg scherps, een gaatje in de bovenkant van die schroef te slaan, en dan steeds dmv die punt in dat gaatje de schroef rond proberen te tikken/draaien..
Mss beetje beun manier, maar het werkte wel goed
|
|
|
|
chick |
26-2-2007 18:28 |
Posts: 417 |
kan ook met een stoot pennetje(zo'n dingetje met een puntje) een putje erin slaan en dan zachtjes met een boortje hem proberen terug te draaien, zo is het mij ook een aantal keer bij verschillende keren gelukt
|
|
lord of the bromfiets |
|
HONDA MTX-TREME |
26-2-2007 18:29 |
Posts: 1486 |
Met centerpuntje uit het midden van de bout tikke en dan schuin houde en linksom voorzichtig tikken.
|
|
|
|
pee |
26-2-2007 18:30 |
Posts: 648 |
ik heb bij soortgelijk probleem een gat erin geboord en daardoor werd de spanning minder. daarna kon ik hem er langzaam maar zeker uit tikken zonder nieuwe draad te hoeven tappen.
het valt te proberen...
|
|
Yamaha R1 |
|
kawasaki racer |
26-2-2007 18:36 |
Posts: 242 |
koop gewoon een setje tapverwijderaars
|
|
|
|
mtlover |
26-2-2007 18:36 |
Posts: 2372 |
Uitboren en een helicoil plaatsen, vergroot je de treksterkte ook nog eens.
|
|
|
|
mr.honda |
26-2-2007 18:39 |
Posts: 323 |
klein gaatje in boren en dan met een linkse tap eruit draaien
|
|
|
|
nix |
26-2-2007 19:33 |
Posts: 253 |
idem als mr honda, maar wel kruipolie gebruiken en een nachtje laten staan.
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
Makrolon |
26-2-2007 19:35 |
Posts: 6733 |
klen boortje gaatje boren, en dan grote boor er in zetten. en die de verkeerde kant op laten draaien. als je geluk hebt draait ie m dr dan zo uit. anders sla of slijp je er een gleufje in waar je dan een normale schroevendraaier in kan zetten
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
rik hulkenberg |
26-2-2007 19:36 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
-Er iets op lassen waar je wel grip op hebt.. bijvoorbeeld een rond ding met een gat in het midden, het gaatje las je er dan aan vast!
Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 26-2-2007 om 18:27 uur.
|
|
|
|
-simon- |
26-2-2007 19:38 |
Posts: 8211 |
als je hem goed in de midde centerd en dan ff kijken welke voor je moet hebben zodat je de draad net niet raakt. en dan uitboren en daarna ff met de tap erdoor heen om het metaal want in de draad zit weg te halen. zo heb ik het ook een keer gedaan.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Hardstyle |
26-2-2007 19:44 |
Posts: 1077 |
Uitboren is een secuur karweitje.. Zeker als het buitenste metaal zachter is (aluminium cilinder oid) dan de bout zelf (bout is meetsal wel goed hard metaal).. Als je een paar x naast de bout schiet is er zo een hap 'vlees' weg rondom de bout..
Dit is meestal het 'gevaarlijkste' van een bout uitboren, maarja hij zal wel uit moeten
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-2-2007 20:42 |
Posts: 10560 |
effe timmeren met slagschroeverdraaier
of iets erop lassen .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|