Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - cdi op puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #41403 - cdi op puch
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9331 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ploe 23-2-2007 22:08 Print topicpost

Posts: 635
ben al een tijde aan de beun maar krijg het niet voor elkaar ik heb zelf al een ontsteking gemaakt maar het wil maar niet werken steeds brand mn transistor uit
nu wil ik het proberen met een cdi heb er nog wel een paar liggen en dacht dat het wel zo werken maar ik stuit op een probleem de kontactpunten zijn natuurlijk gesloten gedruren de tijd van de slag en gaan open op bdp dit is echter een probleem het zo juist andersom moeten zijn wie heeft het wel eens geprobeerd? en zou mij het geheim willen verklappen
ik heb een leuke setup staan
maxi met 78CC membraam 24 carb met een spageti leo pijp
rijd al +- 100 kmh maar ik wil die achterbrug krom hebben en nog harder optrekken
ik weet het is gevaarlijk maar het is wel leuk

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 23-2-2007 om 22:10 uur.
 
www.placeonearth.nl

THOMASJEUHHH 23-2-2007 22:15 Print reply

Posts: 4159
koop een hpi oid
of maak dr zelf 1 van het nokje van het vliegwiel en een auto bobine en een 12v accutje,, heel simpel maar werkt wel
 
bwoaahhppp,,..
ploe 23-2-2007 22:18 Print reply

Posts: 635
kijk en dat wil ik dus juist niet hpi veel geld bla bla bla jada jada jada
ik wil eigenlijk een vervanger voor de picup
vleigwiel is al erg veel afgedraaid



Dit bericht is gewijzigd door ploe op 23-2-2007 om 22:20 uur.
 
www.placeonearth.nl
fietsie 24-2-2007 8:25 Print reply

Posts: 1438
dan buig je de achterbrug zelf krom:P


zou een ontsteking van een mt5 ofzo niet passen? dus alles geheel overzetten
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Frysk 24-2-2007 10:02 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
dan buig je de achterbrug zelf krom:P


zou een ontsteking van een mt5 ofzo niet passen? dus alles geheel overzetten



nooit en te nimmer krijg jij een MT ontsteking op puch


ik zou toch voor 2e hands HPI zoeken... kost max 70,- voor gebruikt ding voor puch oid. en je gasreactie is machtig mooi
 
giggitybyte
Wuisman 24-2-2007 14:09 Print reply

Posts: 408
Er zijn electronische onstekingen van puch zelf. Ze zaten origineel op een z one geloof ik.

Er zijn er maar weinig in omloop maar er is geloof ik wel aan te komen.

Op puchforum staat een hele FAQ over ontstekingen misschien heb je daar meer aan.
 
Held
ploe 25-2-2007 21:08 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



nooit en te nimmer krijg jij een MT ontsteking op puch


ik zou toch voor 2e hands HPI zoeken... kost max 70,- voor gebruikt ding voor puch oid. en je gasreactie is machtig mooi



nee past IDD niet heb ik al geprobeerd
er zit denk niets anders op dan een hpi
TIMAC op een Zone zeg jij? heb nog nooit gezien maar eens moet de eerste keer zijn
gaat wel ff snuffelen op het puch forum
als nog iemand tips heeft graag
 
www.placeonearth.nl
PraatPaal 25-2-2007 21:39 Print reply

Posts: 7977
Je verhaal rammelt me ietwat maar toch, sowiso, een puch cilinder zogenaamd 80cc is 74cc trouwes.

maar probeer je nou rossi te spelen met een standaart koppeling?

Wat ik zou doen is gewoon eerst even die leovince vervangen voor een fatsoelijke uitlaat. (lees simoini of homoet)
Een goede koppeling regelen of een 3klauws tunen ofzo.


En gewoon een HPI zoeken als je een echte gasreactie wilt, met een contactpuntloze onsteking (die vrij zeldzaam zijn) heb je een aantal opties:

Puch ontsteking met cdi kopen (Puch Ztwo)
Tomos ontsteking (lastig afstellen)
Of een gewoon een HPI zoeken. En die zijn echt geen 70euro 2ehands, maak daar gewoon maar 170euro van


 
slimpiej 25-2-2007 23:27 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timac
Er zijn electronische onstekingen van puch zelf. Ze zaten origineel op een z one geloof ik.

Er zijn er maar weinig in omloop maar er is geloof ik wel aan te komen.

Op puchforum staat een hele FAQ over ontstekingen misschien heb je daar meer aan.


onder een z-one zit het zelfde blokje als maxi
 
PraatPaal 26-2-2007 11:53 Print reply

Posts: 7977
Ja maar wel een andere ontsteking, namelijk met een bobine, maar niet met CDI. Doe maar niet alsof je er verstand van hebt als je dat maar half hebt.

Er zijn maar 2 soortjen maxi 1speed blokjes
Z50 kickstart
en E50 aanloop.

Dan zijn er nog verschillen in soort koppeling enzo en blokken van voor '78 hebben geen koppelingskapje maar die moet je helemaal splitsen.

2 speed heb CDI onsteking met bijbehorende bobine:


kontaktpunloze ontsteking, kost ong 120 euro. Merk Bosch (Dit is naar mijn weten de enige die op 1spd blokjes kan


Bobine met CDI, van tomos, die moet je ook op puch gebruiken als je bovenstaande onsteking hebt.

Tevens heb je dan 12v enzo, dus je moet dan ook je lampjes veranderen.

Kosten liggen gewoon net zo hoog als een binnerotor ontsteking en dat is waarmee je echt veeeeel meer resultaat zult boeken als met een binnerotor onsteking.

Neem dan gewoon een Selletra, HPI of MVT rotor.
 
ploe 26-2-2007 18:07 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Je verhaal rammelt me ietwat maar toch, sowiso, een puch cilinder zogenaamd 80cc is 74cc trouwes.

maar probeer je nou rossi te spelen met een standaart koppeling?

Wat ik zou doen is gewoon eerst even die leovince vervangen voor een fatsoelijke uitlaat. (lees simoini of homoet)
Een goede koppeling regelen of een 3klauws tunen ofzo.





hoezo rammelt maar wat het is een 78cc
en die leo vind ik personlijk een goede uitlaat
en wie zegt dat het een standaard koppeling is
niet altijd maar gelijk een conclusie trekken

en ik had enkel een vraag over een cdi op een maxi
en ik denk dat ik het al voorelkaar heb met een cdi
en een halgever uit een videorecorder
een beetje soldeer hier en eeen beetje weerstand daar dan nog een timer IC en klaar
die cdi moet en zal gaan werken
1 nadeel er zal ook een spanningsregelaar op moeten

de kosten die ik dan maar zal niet hoger liggen dan €6

 
www.placeonearth.nl
Vuile Beunkoe 26-2-2007 18:14 Print reply

Posts: 6114
ander uitlaatje is het best, en dan gewoon 2e hands tomos cdi ontsteking pakken. Is kwestie van monteren en ff goed zetten. En dan rijd je goed door

en wijsneus, reken maar eerst na hoeveel zeezee je hebt ipv loos te blaten.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
PraatPaal 26-2-2007 19:14 Print reply

Posts: 7977
38mm = 50cc
43.5mm = 65cc
45mm = 70cc
46mm = 72cc
47mm = 74cc (staat ookwel bekend als zogenaamd 80cc)

Maar dat terzijde, jij vind leovince een goede uitlaat, ik ook maar op 80cc is het gewoon niet optimaal.

Neem beter homoet, simoini ofzo Kost wat meer maar presteert stukken beter. Over de koppeling is een vraag, maar dan alsnog, watvoor koppeling heb je dan?

En wat betreft optrekken kan je een hele hoop met je vertanding doen.

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 26-2-2007 om 19:15 uur.
 
Vuile Beunkoe 26-2-2007 19:20 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
38mm = 50cc
43.5mm = 65cc
45mm = 70cc
46mm = 72cc
47mm = 74cc (staat ookwel bekend als zogenaamd 80cc)

Maar dat terzijde, jij vind leovince een goede uitlaat, ik ook maar op 80cc is het gewoon niet optimaal.

Neem beter homoet, simoini ofzo Kost wat meer maar presteert stukken beter. Over de koppeling is een vraag, maar dan alsnog, watvoor koppeling heb je dan?

En wat betreft optrekken kan je een hele hoop met je vertanding doen.

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 26-2-2007 om 19:15 uur.


Ik had et over narekenen...

V = Pi x r x 2 x h
V = Volume, inhoud
Pi= 3.14159
r = Straal, ofwel boring : 2
h = Slag, 43mm.

Vul dit in en je komt op kubieke millimeters uit, delen door : 1000 en je zit op cc's.

Ja doe ik ff lekker belangrijk h¨¦, schrik je vast van

edit ik zie dat hij het pi teken @ BF niet pakt,

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 26-2-2007 om 19:21 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-2-2007 19:24 Print reply

Posts: 10835
waarom zitten jullie allemaal zo te zeveren over het aantal cc en de koppeling en weet ik wat allemaal.

Er wordt een vraag gesteld over een ontsteking, dat heeft niks met de koppeling te maken.

@TS: als je het werkend hebt met je videorecorderonderdelen, ga je dan ook vertellen hoe je het precies hebt gedaan?

Trouwens, ik meen mij te herinneren dat er voor puch (en zundapp) contactpuntvervangers te krijgen zijn voor €60 ofzo. Weet alleen niet of dat beetje werkt...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Vuile Beunkoe 26-2-2007 19:27 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
ik heb een leuke setup staan
maxi met 78CC membraam 24 carb met een spageti leo pijp
rijd al +- 100 kmh maar ik wil die achterbrug krom hebben en nog harder optrekken
ik weet het is gevaarlijk maar het is wel leuk

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 23-2-2007 om 22:10 uur.


Lijkt me duidelijk? Als jij gaat opvoeren dan neem je er een goede uitlaat bij, en stel je dingen af zoals jij het resultaat ernaar wilt hebben.

En voor die Sparcon puntvervangers heb je 3 tomos CDI ontstekingen thuisbezorgd...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 9331 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved