Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - moter amica1250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41401 - moter amica1250
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

super amica1250 23-2-2007 20:38 Print topicpost
Posts: 6
hoi iedereen,
ik ben een trotse bezitter van een amica 1250,maar heb wel ff een probleempje.
wie kan mij helpen door een foto of goeie beschrijving te mailen van de moter van deze amica en dan met name hoe het geregeld is met de gashandel en de shoke.
de moter is een honda gx 160cc-5.5 pk.
ik hoop dat iemand mij kan helpen bij voorbaat dank.
ron
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 23-2-2007 20:41 Print reply

Posts: 10560
is alles nog orrigineel ? luchtfilter en toerenbegrenzer ed alles er nog op ?

shoke zit boven je vlotterbak , aan de (van achteren) rechterkant van je carb hier zitten je benzinekraan en je shoke , bovenste is shoke , en naar achteren is op de shoke , naar voren is van de shoke af


je geeft indirect gas bij zulke blokken omdat er een toerenbegrenzer tussen zit , in je carb zit een gasklep , deze zit aan een asje , dit asje zit een plastic ding bovenop(7), in de plastig ding zit een stalen stangetje(6) , dit stalen stangetje gaat naar een blikken plaatje boven je motor(5) (die ook je blok ingaat en je toerenbegrenzer is ) op dit plaatje zit ook een veertje (4), dit veertje gaat naar een heveltje waarmee je gasgeeft(2) , hier zit ook je gaskabel aan (1).

vast niet duidelijk als je het zo leest
met je blok erbij moet je eruitkomen

foto gevonden


alles wat ik heb uitgelegd zonder foto staat er precies op toevallig

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 23-2-2007 om 20:56 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
50cc crosser 23-2-2007 20:44 Print reply

Posts: 1866
je kunt ook iets vaker trekken en dan doet hij het zonder shoke. pas wel op dat hij niet in de versnelling staat ben zelf ook al keer aan gereden toen hij volgas stond en ik hem aan trokt

www.skeurijzer.tk staat er heel wat over op
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-2-2007 20:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
je kunt ook iets vaker trekken en dan doet hij het zonder shoke. pas wel op dat hij niet in de versnelling staat ben zelf ook al keer aan gereden toen hij volgas stond en ik hem aan trokt

www.skeurijzer.tk staat er heel wat over op


niet elke gx wil zonder shoke starten , mijn 1e deed dat op startmotor prima , met touw niet .
mijn 2e deed met touw en startmotor prima zonder shoke
mijn huidige moet ik shoken


vind trouwens dat hij het begrenzer uitshakel erg omslagtig heeft gedaan



als je veertje 4 vervangt voor een gebogen lasdraad ben je er ook

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 23-2-2007 om 20:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 23-2-2007 om 20:54 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
super amica1250 23-2-2007 21:13 Print reply
Posts: 6
bedankt crossgek en 50cc crosser voor de tips want ik ben hier al een paar dagen mee bezig en kwam er niet uit,ik had hem gekocht en toen de moter eruir gehaald om schoon te maken en toen (oeps)wist ik niet meer hoe het gas in elkaar zat en nu loopt tie ook niet stationair meer en de aandrijfsnaar slipt dus ik ben er nog niet mee klaar hihi.
als je nog meer goeie tips hebben hoor ik dat graag.

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-2-2007 22:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: super amica1250
bedankt crossgek en 50cc crosser voor de tips want ik ben hier al een paar dagen mee bezig en kwam er niet uit,ik had hem gekocht en toen de moter eruir gehaald om schoon te maken en toen (oeps)wist ik niet meer hoe het gas in elkaar zat en nu loopt tie ook niet stationair meer en de aandrijfsnaar slipt dus ik ben er nog niet mee klaar hihi.
als je nog meer goeie tips hebben hoor ik dat graag.



aandrijfsnaar hoort te slippen bij stationair draaien .
dit is de vorm van koppeling bij deze dingen , pas als de vario naar elkaar toegaat dan komt de v-snaar klem te liggen en heb je een aandrijving ,

stationarschroef zit op de carb en kun je heel slecht bij , moet je moet korte schroefendraaien onder gaan liggen en dan achter de carburateur langs , en dan kun je hem bijstellen .

als ik blok eruit haal haal ik vaak de hele achteras eruit , dan moet je even de remmen loshalen , de bedrading , de gas en chokekabel en benzineslang . ik gooi er dan altijd een pallet onder met 2 blokken hout erop (ivm bodykit) en til hem op als je dan 4 bouten loshaald haal je zo de achteras.versnellingsbak.motor ed eronder weg . zo kun je de afstand van de voorste en achterste poulie's mooi afstellen en blok stationair stellen en kleine prut.

ook heb ik mijn motorsteun verstevigd omdat deze nog wel eens wil breken (2x gehad)

verder moet je zorgen dat je genoeg olie op de motor en bak hebt zitten omdat dit gevoelige punten zijn

blok olie adviseer ik visco 3000 (BP)
bak olie adviseer ik limslip 90 (BP)

dat kan je echt een boel ellende besparen


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
super amica1250 23-2-2007 23:28 Print reply
Posts: 6
KIJK hier kunnen we wat mee,mooi bedankt
en die stationairschroef zit inderdaad op een moeilijke plaats
zag ik,dat is klote zeg

 
super amica1250 24-2-2007 12:10 Print reply
Posts: 6
ik heb trouwens nog een probleem,
als ik hem start als die dan al blijf lopen,hihi dan kan ik gewoon het contact uit zetten en dan blijft de motor draaien.
dan zet ik hem uit bij de contact op de motor.
weten jullie hoe dat kan?

 
Scozzisa 24-2-2007 12:20 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: super amica1250
ik heb trouwens nog een probleem,
als ik hem start als die dan al blijf lopen,hihi dan kan ik gewoon het contact uit zetten en dan blijft de motor draaien.
dan zet ik hem uit bij de contact op de motor.
weten jullie hoe dat kan?



ja, bedrading zit daar dan niet goed, kijk of het goed aangesloten zit (wss 1 los)

ik meen dit vaag ergens vroeger ook meegemaakt te hebben maar dan met een brommer
 
super amica1250 24-2-2007 13:03 Print reply
Posts: 6
dank je wel Scozzisa..
maar wat is de wss1 ?
Ron


ik heb net weer gekeken en met die foto erbij.
maar zo te zien zit alles wel goed.
maar hij doe het steeds slechter..ik weet het echt niet meer.

ik durf het haast niet te vragen maar zou ik van 1 van jullie het e-mail adres mogen dan kan ik ook fot's door sturen enzo.
misschien dat je het dan heel misschien kan zien..



Dit bericht is gewijzigd door super amica1250 op 24-2-2007 om 15:34 uur.
 
super amica1250 24-2-2007 18:59 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: super amica1250
dank je wel Scozzisa..
maar wat is de wss1 ?
Ron


ik heb net weer gekeken en met die foto erbij.
maar zo te zien zit alles wel goed.
maar hij doe het steeds slechter..ik weet het echt niet meer.

ik durf het haast niet te vragen maar zou ik van 1 van jullie het e-mail adres mogen dan kan ik ook fot's door sturen enzo.
misschien dat je het dan heel misschien kan zien..



Dit bericht is gewijzigd door super amica1250 op 24-2-2007 om 15:34 uur.


super tnx allemaal..
groetjes Ron

 

Dit topic is 2289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved