Quote: Oorspronkelijk gepost door: super amica1250
bedankt crossgek en 50cc crosser voor de tips want ik ben hier al een paar dagen mee bezig en kwam er niet uit,ik had hem gekocht en toen de moter eruir gehaald om schoon te maken en toen (oeps)wist ik niet meer hoe het gas in elkaar zat en nu loopt tie ook niet stationair meer en de aandrijfsnaar slipt dus ik ben er nog niet mee klaar hihi.
als je nog meer goeie tips hebben hoor ik dat graag.
aandrijfsnaar hoort te slippen bij stationair draaien .
dit is de vorm van koppeling bij deze dingen , pas als de vario naar elkaar toegaat dan komt de v-snaar klem te liggen en heb je een aandrijving ,
stationarschroef zit op de carb en kun je heel slecht bij , moet je moet korte schroefendraaien onder gaan liggen en dan achter de carburateur langs , en dan kun je hem bijstellen .
als ik blok eruit haal haal ik vaak de hele achteras eruit , dan moet je even de remmen loshalen , de bedrading , de gas en chokekabel en benzineslang . ik gooi er dan altijd een pallet onder met 2 blokken hout erop (ivm bodykit) en til hem op als je dan 4 bouten loshaald haal je zo de achteras.versnellingsbak.motor ed eronder weg . zo kun je de afstand van de voorste en achterste poulie's mooi afstellen en blok stationair stellen en kleine prut.
ook heb ik mijn motorsteun verstevigd omdat deze nog wel eens wil breken (2x gehad)
verder moet je zorgen dat je genoeg olie op de motor en bak hebt zitten omdat dit gevoelige punten zijn
blok olie adviseer ik visco 3000 (BP)
bak olie adviseer ik limslip 90 (BP)
dat kan je echt een boel ellende besparen
|