Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR achterbrug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41385 - NSR achterbrug
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorismb 22-2-2007 19:06 Print topicpost

Posts: 360
Oorspronkelijk gepost door: jorismb in het snelle vragen topic
Ik krijg de achterbrug van mijn NSR er niet helemaal uit.

Ik heb de bout al los die de veer aan het frame vastzet
En de bout die dat subframepje tussen veer en brug vasthoudt, ook al los.

Nu moet ik nog die derde dikke achterbrug as.

Zit hier draad in? (in het frame) Of moet ik die er zo uit kunnen slaan? Ik heb namelijk al met een moker geslagen, maar geen beweging. Toen ik er een dop op heb gezet op de andere kant (de kop van die lange bout) toen kon ik hem ook nauwelijks bewegen en wat ik bewoog had geen zin, dan ging de brug ook gewoon mee.

Een user vertelde me dat ik hem er gewoon uit kon slaan, dus ik ben even verder gegaan met de moker. Geen beweging, alleen de kop is nu zelfs zo mishandeld dat ik de moer er ook niet meer op krijg. Ik heb er GRUWELIJK hard op geslagen, geen beweging, wat doe ik fout
 

Pistash 22-2-2007 19:09 Print reply

Posts: 715
Eruit laten persen bij autobedrijf ofzo. Heb wel vaker van dit probleem gehoord.

Ik zou nog even wachten totdat iemand het zegt die zelf een nsr heeft, ter bevesteging.

Dit bericht is gewijzigd door Pistash op 22-2-2007 om 19:10 uur.
 
jorismb 22-2-2007 19:16 Print reply

Posts: 360
Ja dat zoek ik nou niet echt.

Probleem is gewoon dat ik niet snap dat die zo belachelijk goed vast kan zitten
 
Valid 22-2-2007 19:17 Print reply

Posts: 658
Zit geen draad in je frame. Hard rammen (desnoods met een moer nog een stukje op het draad omdat je anders je as aan tering slaat) en dan zou het moeten lukken. Zo niet dan laten persen.

heb meerdere nsr's
 
timoty-dt 22-2-2007 19:19 Print reply

Posts: 1802
Een of andere fout tijdens het ontwerpen van de nsr oid, heb er idd wel van gehoord. Ik kan ook niks anders bedenken dan persen bij een of ander metaal bedrijf, maar igg bij een echte motoren enz krijg je ze er nog wel uit
 
kut voetbal
jorismb 22-2-2007 19:22 Print reply

Posts: 360
Ja het is echt niet meer normaal.
Ik heb een beetje zitten vogelen daarnet.

Maar het subframepje draait WEL om de bout
De bout draait ook WEL in het frame, dus er zit inderdaad geen draad in (maar dat was al gezegd)

De bout moet dus zo vast zitten in de busjes. Maar ook kruip-olie heeft geen zin, dus het is verdomd lastig. Ik wil eigenlijk wel door gaan nu, maar ik ben bang dat ik dalijk die bout helemaal kapot sla. Anderzijds, is het ook klote om de brug er niet uit te halen

En trouwens, als ik mijn ratel op de bout zet (dus op de kop van die bout) dan krijg ik hem niet gedraaid. Zelfs niet als ik er een stalen buis van een meter op zet. Dat ding zit echt, ECHT heel erg vast!

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 22-2-2007 om 19:24 uur.
 
Valid 22-2-2007 19:27 Print reply

Posts: 658
Ligt niet echt aan Honda. Vriend van mij heeft precies hetzelfde gehad met een Gilera Zulu. Hij heeft hem ook laten persen... kosten: 80 euro
 
Henk-88 22-2-2007 19:29 Print reply

Posts: 26703
Heb je idd kruipolie of heb je van die WD40-shit?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
nix 22-2-2007 19:41 Print reply
Posts: 253
Foutje wat veel mensen doen, ik inclusief. Als je een as ergens uit wilt slaan, draai je er de moer het beste op zodat je daarop slaat en niet op de kop van je draad.

Nu je probleem:
Waarschijnlijk zitten je bussen van je achterbrug vastgeroest aan je as door slechte smering. Je kan er idd het beste wat kruipolie op doen, een nachtje wachten en dan toch grove krachtgebruiken met een hamer op de moer (zoals hierboven beschreven).

Veel suc6
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
jorismb 22-2-2007 20:39 Print reply

Posts: 360
Ik heb het maar opgegeven. Dan maar wat moeilijker schuren etc. Het is niet zozeer dat de achterbrug of wat aan vervanging toe is, of de bussen. Maar ik wou hem spuiten, en dat gaat gewoon verdomd moeilijk als hij er nog in zit. Nouja, dan maar zo!

Iig allemaal bedankt voor jullie antwoorden, nu weet ik tenminste dat het niet aan mij lag.
 
BlackHonda 22-2-2007 20:40 Print reply

Posts: 1115
Maar hoe ga je je brug vastzetten dan? Je hebt die kop van die moer toch kapot geslagen?
 
jorismb 22-2-2007 21:08 Print reply

Posts: 360
Ow ja, dat wil ik ff toelichten.
5minuutjes met de flex bezig geweest. Goed licht en een vaste hand doen wonderen. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat de kop weer exact vlak was. Vervolgens beetje gekloot met de moer, toen zat hij er recht op. Sleutel erop gezet en een begin getapt (in de gaten houden of de moer recht blijft lopen) En toen de ratel erop en klaar. Ging perfect!
 
mtx-motard 22-2-2007 21:25 Print reply

Posts: 14947
is idd standaard probleem nsr, maat van me heeft dat ook. niks werkt behalve die as kapot maken/door zagen, als je erbij kunt. en dan nieuwe halen. voor die 80 euro pers kosten kan je 8 assen kopen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 22-2-2007 21:34 Print reply

Posts: 13830
de (bzs) achterbrug mijn MT zat ook gruwelijk vast, ook met mokers op gemept en alles geprobeerd. wou er bij mij ook niet uitkomen.

toen heb ik met een ijzer zaagje tussen het frame en de brug door de as doorgezaagt. het duurt ff, maar dan heb je hem ook los

die achterbrug licht btw nu bij het oud ijzer, met de as er nog muurvast in

enne niet weer vegeten, een echte beunhaas weet niet van opgeven

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 22-2-2007 om 21:36 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-2-2007 21:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
de (bzs) achterbrug mijn MT zat ook gruwelijk vast, ook met mokers op gemept en alles geprobeerd. wou er bij mij ook niet uitkomen.

toen heb ik met een ijzer zaagje tussen het frame en de brug door de as doorgezaagt. het duurt ff, maar dan heb je hem ook los

die achterbrug licht btw nu bij het oud ijzer, met de as er nog muurvast in

enne niet weer vegeten, een echte beunhaas weet niet van opgeven

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 22-2-2007 om 21:36 uur.


als je de brug toch weggooit pak dan snijbrander/slijptol?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx-motard 22-2-2007 21:44 Print reply

Posts: 14947
idd, kep mijn prolink etc ook alemaal doorgezaagt van mtx af. zelfde verhaal
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved