Pistash |
22-2-2007 19:09 |
Posts: 715 |
Eruit laten persen bij autobedrijf ofzo. Heb wel vaker van dit probleem gehoord.
Ik zou nog even wachten totdat iemand het zegt die zelf een nsr heeft, ter bevesteging.
Dit bericht is gewijzigd door Pistash op 22-2-2007 om 19:10 uur.
|
|
|
|
jorismb |
22-2-2007 19:16 |
Posts: 360 |
Ja dat zoek ik nou niet echt.
Probleem is gewoon dat ik niet snap dat die zo belachelijk goed vast kan zitten
|
|
|
|
Valid |
22-2-2007 19:17 |
Posts: 658 |
Zit geen draad in je frame. Hard rammen (desnoods met een moer nog een stukje op het draad omdat je anders je as aan tering slaat) en dan zou het moeten lukken. Zo niet dan laten persen.
heb meerdere nsr's
|
|
|
|
timoty-dt |
22-2-2007 19:19 |
Posts: 1802 |
Een of andere fout tijdens het ontwerpen van de nsr oid, heb er idd wel van gehoord. Ik kan ook niks anders bedenken dan persen bij een of ander metaal bedrijf, maar igg bij een echte motoren enz krijg je ze er nog wel uit
|
|
kut voetbal |
|
jorismb |
22-2-2007 19:22 |
Posts: 360 |
Ja het is echt niet meer normaal.
Ik heb een beetje zitten vogelen daarnet.
Maar het subframepje draait WEL om de bout
De bout draait ook WEL in het frame, dus er zit inderdaad geen draad in (maar dat was al gezegd)
De bout moet dus zo vast zitten in de busjes. Maar ook kruip-olie heeft geen zin, dus het is verdomd lastig. Ik wil eigenlijk wel door gaan nu, maar ik ben bang dat ik dalijk die bout helemaal kapot sla. Anderzijds, is het ook klote om de brug er niet uit te halen
En trouwens, als ik mijn ratel op de bout zet (dus op de kop van die bout) dan krijg ik hem niet gedraaid. Zelfs niet als ik er een stalen buis van een meter op zet. Dat ding zit echt, ECHT heel erg vast!
Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 22-2-2007 om 19:24 uur.
|
|
|
|
Valid |
22-2-2007 19:27 |
Posts: 658 |
Ligt niet echt aan Honda. Vriend van mij heeft precies hetzelfde gehad met een Gilera Zulu. Hij heeft hem ook laten persen... kosten: 80 euro
|
|
|
|
Henk-88 |
22-2-2007 19:29 |
Posts: 26703 |
Heb je idd kruipolie of heb je van die WD40-shit?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
nix |
22-2-2007 19:41 |
Posts: 253 |
Foutje wat veel mensen doen, ik inclusief. Als je een as ergens uit wilt slaan, draai je er de moer het beste op zodat je daarop slaat en niet op de kop van je draad.
Nu je probleem:
Waarschijnlijk zitten je bussen van je achterbrug vastgeroest aan je as door slechte smering. Je kan er idd het beste wat kruipolie op doen, een nachtje wachten en dan toch grove krachtgebruiken met een hamer op de moer (zoals hierboven beschreven).
Veel suc6
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
jorismb |
22-2-2007 20:39 |
Posts: 360 |
Ik heb het maar opgegeven. Dan maar wat moeilijker schuren etc. Het is niet zozeer dat de achterbrug of wat aan vervanging toe is, of de bussen. Maar ik wou hem spuiten, en dat gaat gewoon verdomd moeilijk als hij er nog in zit. Nouja, dan maar zo!
Iig allemaal bedankt voor jullie antwoorden, nu weet ik tenminste dat het niet aan mij lag.
|
|
|
|
BlackHonda |
22-2-2007 20:40 |
Posts: 1115 |
Maar hoe ga je je brug vastzetten dan? Je hebt die kop van die moer toch kapot geslagen?
|
|
|
|
jorismb |
22-2-2007 21:08 |
Posts: 360 |
Ow ja, dat wil ik ff toelichten.
5minuutjes met de flex bezig geweest. Goed licht en een vaste hand doen wonderen. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat de kop weer exact vlak was. Vervolgens beetje gekloot met de moer, toen zat hij er recht op. Sleutel erop gezet en een begin getapt (in de gaten houden of de moer recht blijft lopen) En toen de ratel erop en klaar. Ging perfect!
|
|
|
|
mtx-motard |
22-2-2007 21:25 |
Posts: 14947 |
is idd standaard probleem nsr, maat van me heeft dat ook. niks werkt behalve die as kapot maken/door zagen, als je erbij kunt. en dan nieuwe halen. voor die 80 euro pers kosten kan je 8 assen kopen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Sypie_Honda |
22-2-2007 21:34 |
Posts: 13830 |
de (bzs) achterbrug mijn MT zat ook gruwelijk vast, ook met mokers op gemept en alles geprobeerd. wou er bij mij ook niet uitkomen.
toen heb ik met een ijzer zaagje tussen het frame en de brug door de as doorgezaagt. het duurt ff, maar dan heb je hem ook los
die achterbrug licht btw nu bij het oud ijzer, met de as er nog muurvast in
enne niet weer vegeten, een echte beunhaas weet niet van opgeven
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 22-2-2007 om 21:36 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-2-2007 21:40 |
Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mtx-motard |
22-2-2007 21:44 |
Posts: 14947 |
idd, kep mijn prolink etc ook alemaal doorgezaagt van mtx af. zelfde verhaal
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|