Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe setup derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41384 - nieuwe setup derbi
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

J-master 22-2-2007 18:51 Print topicpost

Posts: 1158
Me derbi is vorige week lekker vastgelopen dus ik moet wat anders hebben. Hij was orgineel met gianelli conti uitlaat.

Het moet een cilinder voor dagelijks gebruik zijn, ik ga er meestal mee naar busstation. 20/25 km per dag.

Het liefst hou ik mijn conti omdat hij nog niet zo oud is.
Ik zat tedenken aan een metrakit 70, of een 50 snel. Of toch mischien een mhr 80, omdat ze zeggen dat dat een stuk rustiger rijd en minder slijt dan een hoogtoerige 50 of 70.
Wat raden jullie mij aan? En is het mogelijk om de ori carb tehouden? Of is dat totaal niet aftestellen?

Ik wil er niet teveel voor uit tegeven, dus ws word het 2dehands rond de 100/150e
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen

Jarco 22-2-2007 18:54 Print reply

Posts: 4520
heb je al een andere krukas..? en hoeveel km heeft je blok gedraaid?

 
J-master 22-2-2007 18:59 Print reply

Posts: 1158
Ori krukas, Km stand weet ik niet. Ik schat zon 20k?. Hij is half jaar geleden gereviceert. c3 krukaslagers
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
agent orange 22-2-2007 19:04 Print reply

Posts: 1180
haal een 80mhr, is niet super snel, maar is wel betrouwbaar en heeft veel koppel onderin, zal nog wel redelijk presteren op je conti uitlaat
 
Valid 22-2-2007 19:05 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
Ori krukas, Km stand weet ik niet. Ik schat zon 20k?. Hij is half jaar geleden gereviceert. c3 krukaslagers



20k na de revisie?
 
J-master 22-2-2007 19:09 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: agent orange
haal een 80mhr, is niet super snel, maar is wel betrouwbaar en heeft veel koppel onderin, zal nog wel redelijk presteren op je conti uitlaat


Houd die krukas dat lang vol? Ori carb zal denk niet gaan op 80 ofwel?

En is de conti niet tehoogtoerig voor die cilinder denk je?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]



20k na de revisie?


nee tuurlijk niet, ik denk zon 2k naar revisie

Dit bericht is gewijzigd door J-master op 22-2-2007 om 19:10 uur.
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
teamdoko 22-2-2007 19:11 Print reply
Posts: 420
die derbi krukdassen kunnen best nog wel wat hebben
een laagtoerige 70 of 80 kan ie wel aan

verders zijn
mhr 80
airsal 70
dr 80
mk gietijzer

wel leuke cillinders voor dagelijks gebruik
 
-simon- 22-2-2007 19:16 Print reply

Posts: 8211
als je gebruikt wil kun je ook een ori snelle cilinder halen. zijn ook wel leuke cilinders als ik het zo hoor. k heb er nou ook een 2 de hands gekocht.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
J-master 22-2-2007 19:20 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
als je gebruikt wil kun je ook een ori snelle cilinder halen. zijn ook wel leuke cilinders als ik het zo hoor. k heb er nou ook een 2 de hands gekocht.


Ja die had ik, dus hoef ik niet meer.

Maar gaat ori carb goed met mhr 80? Of is dat echt niet tedoen
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
Bullet 22-2-2007 19:23 Print reply

Posts: 12150
als je meer dan 50cc wil moet je bijna je hele setup updaten
 
**My BungHole Will Speak Now**
J-master 22-2-2007 19:30 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
als je meer dan 50cc wil moet je bijna je hele setup updaten


Wat voor carb? Hoef niet optimaal te presteren, Is voor dagelijks gebruik. Een 19mm ofso? En de conti, gaat die daar goed op lopen?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
J-master 23-2-2007 9:33 Print reply

Posts: 1158
Het wordt ws de MHR 80cc. Nog paar vraagjes.

Welke carb is het beste? Hoef niet optimaal te presteren, hij moet ook nog een beetje zuinig zijn.

Loopt de cilinder een beetje op een gianelli conti?

Gaat de krukas het lang volhouden?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
Ice Ap rs50 23-2-2007 9:53 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
Het wordt ws de MHR 80cc. Nog paar vraagjes.

Welke carb is het beste? Hoef niet optimaal te presteren, hij moet ook nog een beetje zuinig zijn.

Loopt de cilinder een beetje op een gianelli conti?

Gaat de krukas het lang volhouden?


je krukas kan dat wel ff volhouden, maar een sterkere is toch altijd beter. een doppler,rito krukas is iets sterkers natuurlijk.

carb zou ik 19/21mm nemen als je niet teveel wil verbruiken

alles loopt op alles, kwestie van afstellen je zal gewoon veel koppel hebben en niet zeer hoog topvermogen maja als je voor dagelijksgebruik wil gaan is die mhr80 wel een goede keuze
 
GTI - GTD - BMW
Roedi 23-2-2007 15:11 Print reply

Posts: 208
volgens mij is een conti uitlaat enkel voor 50cc?
 
De naam is haas, blaashaas. -Metrakit uitlaat te koop-
Royal Club 23-2-2007 15:13 Print reply

Posts: 60390
19/21mm met ori filter

das fijn en laag verbruik
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
J-master 25-2-2007 17:15 Print reply

Posts: 1158
oke
het word

metrakit 70 gietijzer
dellorto 19mm
doppler filter
gia conti

Zal wel leuk lopen denk ik??
Wat voor tandwielverhouding is het beste?
En rond welke sproeiermaat moet ik zitten?
kan ik gewoon ori spruitstuk gebruiken?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen

Dit topic is 3200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved