mulder |
21-2-2007 20:52 |
Posts: 13701 |
zitten je zuigerveren er goed op en je zuiger er goed in?
|
|
|
|
Gertjan |
21-2-2007 21:00 |
Posts: 1505 |
En dat getik heb ik dus ook sinds een tijdje bij mijn Kawasaki.
Het is maar bij sommige toerentallen, en het is alleen als je gas terug neemt he?
Ik heb al de ontsteking/vliegwiel nagekeken, en de koppeling en het hele zooitje waar aan verbonden is.
Ik zou dus denken aan de krukas ofzo, maar dat lijkt me sterk want ik heb er dus een andere in gezet. (vanwege het getik)
Misschien je naaldlager?
|
|
|
|
kawasaki racer |
21-2-2007 21:12 |
Posts: 242 |
zuiger zit zeker goed zuigerveren ook mesch naaldalger maar is gloednieuw ik denk dat het meschien in het blok is een lagerdie kapot is maar ik heb er geen flauw benul van. Als je tips hebt om te weten te komen wat het is laat het me dan AUB weten
|
|
|
|
KawaRob |
21-2-2007 21:15 |
Posts: 286 |
heb hetzelfde probleem.. heb der ook ooit eens een topic over gemaakt
http://www.brommerforum.nl/showtopic/32552 heb ut blokje niet meer open gehad, maar ik heb er voor de revisatie ook een hele tijd mee gereden.. in dat topic staat dat het aan de bak kan ligger maar ik heb er nix meer aan gedaan.. ding staat alweer een jaar ofzo te staan
|
|
|
|
kawasaki racer |
21-2-2007 21:15 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
En dat getik heb ik dus ook sinds een tijdje bij mijn Kawasaki.
Het is maar bij sommige toerentallen, en het is alleen als je gas terug neemt he?
Ik heb al de ontsteking/vliegwiel nagekeken, en de koppeling en het hele zooitje waar aan verbonden is.
Ik zou dus denken aan de krukas ofzo, maar dat lijkt me sterk want ik heb er dus een andere in gezet. (vanwege het getik)
Misschien je naaldlager?
Ik dacht eerst dat de piston tegen de cilinderkop kwam maar dat kan ook niet want alles is gloednieuw en origineel en volgens jouw kan het oook niet aan de krukas liggen dus wat schiet er dan nog over eigenlijk niets en het gebeurt bij mij alleen als ik vol gas geef en dan pas terug laat lopen dan hoor je het heel goe en voel je het ook een klein beetje aan je stuur. Nog suggesties ?
|
|
|
|
Kawasaa |
21-2-2007 21:26 |
Posts: 778 |
sluit je uitlaat wel goed aan op de cilinder? Ik had dit probleem namelijk eerst ook, het was over nadat ik de uitlaat helemaal luchtdicht had aangesloten op de cilinder...
|
|
|
|
kawasaki racer |
22-2-2007 12:32 |
Posts: 242 |
ja dit zou mesch wel kunne kloppen ik zal het als ik tijd heb deze week nog eens bekijken. Ik laat wel iets weten. Alvast bedankt
|
|
|
|
kawasaki racer |
22-2-2007 12:34 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
sluit je uitlaat wel goed aan op de cilinder? Ik had dit probleem namelijk eerst ook, het was over nadat ik de uitlaat helemaal luchtdicht had aangesloten op de cilinder...
En hoe heb je dan precies je uitlaat luchtdicht op je cilinder aangesloten alles vernieuwd ?
|
|
|
|
KaWaReZ |
22-2-2007 13:56 |
Posts: 20582 |
gungum en/of pakking
(niet je naaldlager naar zn grootje?)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
kawasaki racer |
22-2-2007 18:14 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
gungum en/of pakking
(niet je naaldlager naar zn grootje?)
En wat mag gungum dan wel wezen heb ik nog nooit van gehoord.
En ben je zeker dat het de uitlaat is die tikt het is net alsof er iets tussen mijn piston en kop blijft happeren
|
|
|
|
Scozzisa |
22-2-2007 18:45 |
Posts: 2077 |
bougie er wel goed ingedraait? anders heb je ook getik.. waarvan ik eerst dacht dat het me kruklagers waren
vroeger..
|
|
|
|
Kawasaa |
22-2-2007 19:09 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kawasaki racer
[...]
En hoe heb je dan precies je uitlaat luchtdicht op je cilinder aangesloten alles vernieuwd ?
-twee uitlaatpakkingen ertussen
-koperen ring(en)
-extra plaatje ijzer
-enz...
|
|
|
|
kawasaki racer |
22-2-2007 20:48 |
Posts: 242 |
heb je daar soms geen foto van want hoe jij dat daar tussenkrijgt versta ik wel niet
|
|
|
|
kawasaki racer |
23-2-2007 18:32 |
|
Gertjan |
23-2-2007 18:35 |
Posts: 1505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kawasaki racer
[...]
Ik dacht eerst dat de piston tegen de cilinderkop kwam maar dat kan ook niet want alles is gloednieuw en origineel en volgens jouw kan het oook niet aan de krukas liggen dus wat schiet er dan nog over eigenlijk niets en het gebeurt bij mij alleen als ik vol gas geef en dan pas terug laat lopen dan hoor je het heel goe en voel je het ook een klein beetje aan je stuur. Nog suggesties ?
Klopt, precies hetzelfde als bij mij.
Maar ik heb m'n blok dus helemaal gereviseerd.
Wat ik me trouwens bedenk, is dat het misschien oliepomp zou kunnen zijn.
Misschien zit daar iets niet goed, want bij mij werkte ie niet helemaal gezond meer.
|
|
|
|