Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - rammelin kawasaki ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41366 - rammelin kawasaki ar50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kawasaki racer 21-2-2007 20:02 Print topicpost
Posts: 242
Ik heb pas mijn ar terug in elkaar gestoken er zit gloednieuwe cilinder piston en kop op (50cc). En een volledig nieuwe koppeling ook zit er nieuwe olie in het blok. Nu start ik deze brommer voor het eerst en alles gaat goed maar als ik veel gas begin te geven is het net alssof er een stukje tussen mijn cilinder zit of dat mijn piston tegen mijn cilinderkop komt ik heb nu al 3 maal cilinder afgehaald en kop om te kijken maar er is niets te zien van beschadiging weet iemand hoe het komt dat wanneer ik veel gas geef en laat mijn gashendel teruglopen dat ik dit tik gevoel overal voel ????? HELP


 

mulder 21-2-2007 20:52 Print reply

Posts: 13701
zitten je zuigerveren er goed op en je zuiger er goed in?
 
Gertjan 21-2-2007 21:00 Print reply

Posts: 1505
En dat getik heb ik dus ook sinds een tijdje bij mijn Kawasaki.
Het is maar bij sommige toerentallen, en het is alleen als je gas terug neemt he?
Ik heb al de ontsteking/vliegwiel nagekeken, en de koppeling en het hele zooitje waar aan verbonden is.
Ik zou dus denken aan de krukas ofzo, maar dat lijkt me sterk want ik heb er dus een andere in gezet. (vanwege het getik)
Misschien je naaldlager?
 
kawasaki racer 21-2-2007 21:12 Print reply
Posts: 242
zuiger zit zeker goed zuigerveren ook mesch naaldalger maar is gloednieuw ik denk dat het meschien in het blok is een lagerdie kapot is maar ik heb er geen flauw benul van. Als je tips hebt om te weten te komen wat het is laat het me dan AUB weten
 
KawaRob 21-2-2007 21:15 Print reply

Posts: 286
heb hetzelfde probleem.. heb der ook ooit eens een topic over gemaakt
http://www.brommerforum.nl/showtopic/32552 heb ut blokje niet meer open gehad, maar ik heb er voor de revisatie ook een hele tijd mee gereden.. in dat topic staat dat het aan de bak kan ligger maar ik heb er nix meer aan gedaan.. ding staat alweer een jaar ofzo te staan
 
kawasaki racer 21-2-2007 21:15 Print reply
Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
En dat getik heb ik dus ook sinds een tijdje bij mijn Kawasaki.
Het is maar bij sommige toerentallen, en het is alleen als je gas terug neemt he?
Ik heb al de ontsteking/vliegwiel nagekeken, en de koppeling en het hele zooitje waar aan verbonden is.
Ik zou dus denken aan de krukas ofzo, maar dat lijkt me sterk want ik heb er dus een andere in gezet. (vanwege het getik)
Misschien je naaldlager?



Ik dacht eerst dat de piston tegen de cilinderkop kwam maar dat kan ook niet want alles is gloednieuw en origineel en volgens jouw kan het oook niet aan de krukas liggen dus wat schiet er dan nog over eigenlijk niets en het gebeurt bij mij alleen als ik vol gas geef en dan pas terug laat lopen dan hoor je het heel goe en voel je het ook een klein beetje aan je stuur. Nog suggesties ?
 
Kawasaa 21-2-2007 21:26 Print reply

Posts: 778
sluit je uitlaat wel goed aan op de cilinder? Ik had dit probleem namelijk eerst ook, het was over nadat ik de uitlaat helemaal luchtdicht had aangesloten op de cilinder...
 
kawasaki racer 22-2-2007 12:32 Print reply
Posts: 242
ja dit zou mesch wel kunne kloppen ik zal het als ik tijd heb deze week nog eens bekijken. Ik laat wel iets weten. Alvast bedankt
 
kawasaki racer 22-2-2007 12:34 Print reply
Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
sluit je uitlaat wel goed aan op de cilinder? Ik had dit probleem namelijk eerst ook, het was over nadat ik de uitlaat helemaal luchtdicht had aangesloten op de cilinder...



En hoe heb je dan precies je uitlaat luchtdicht op je cilinder aangesloten alles vernieuwd ?
 
KaWaReZ 22-2-2007 13:56 Print reply

Posts: 20582
gungum en/of pakking

(niet je naaldlager naar zn grootje?)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
kawasaki racer 22-2-2007 18:14 Print reply
Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
gungum en/of pakking

(niet je naaldlager naar zn grootje?)



En wat mag gungum dan wel wezen heb ik nog nooit van gehoord.
En ben je zeker dat het de uitlaat is die tikt het is net alsof er iets tussen mijn piston en kop blijft happeren
 
Scozzisa 22-2-2007 18:45 Print reply

Posts: 2077
bougie er wel goed ingedraait? anders heb je ook getik.. waarvan ik eerst dacht dat het me kruklagers waren
vroeger..
 
Kawasaa 22-2-2007 19:09 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki racer
[...]



En hoe heb je dan precies je uitlaat luchtdicht op je cilinder aangesloten alles vernieuwd ?


-twee uitlaatpakkingen ertussen
-koperen ring(en)
-extra plaatje ijzer
-enz...
 
kawasaki racer 22-2-2007 20:48 Print reply
Posts: 242
heb je daar soms geen foto van want hoe jij dat daar tussenkrijgt versta ik wel niet
 
kawasaki racer 23-2-2007 18:32 Print reply
Posts: 242
Aan de uitlaat ligt het zeker niet heb al alle dichtingen geprobeeerd ertussen en heb hem er zelf al afgehaald maar nog steeds hoor ik dat getik heeft er iemand nog tips want dit getik houd niet op
 
Gertjan 23-2-2007 18:35 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki racer
[...]



Ik dacht eerst dat de piston tegen de cilinderkop kwam maar dat kan ook niet want alles is gloednieuw en origineel en volgens jouw kan het oook niet aan de krukas liggen dus wat schiet er dan nog over eigenlijk niets en het gebeurt bij mij alleen als ik vol gas geef en dan pas terug laat lopen dan hoor je het heel goe en voel je het ook een klein beetje aan je stuur. Nog suggesties ?

Klopt, precies hetzelfde als bij mij.
Maar ik heb m'n blok dus helemaal gereviseerd.
Wat ik me trouwens bedenk, is dat het misschien oliepomp zou kunnen zijn.
Misschien zit daar iets niet goed, want bij mij werkte ie niet helemaal gezond meer.



 

Dit topic is 1777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved