Bromvlieg |
21-2-2007 11:19 |
Posts: 782 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lange elst
zou je een ac cilinder lc kunnen maken door bijv.
in de alle koelribben behalve de bovenste en onderste allemaal gaten te boren zodat er kvs doorheen kan stromen en om de koelribben een stuk aluminium te lassen(of gewoon ijzer) zodat het mooi afsluit en dan op de bovenste en onderste 1 gat te boren waar de kvs in en uit stroomt en daar de gewoon de waterpomp op aansluiten
lijkt me wel vet idee
maar is het mogelijk?
Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 21-2-2007 om 11:17 uur.
Zak mss wel gaan werken, maar het is meer werk dan gewoon een lc cilinder te halen.
|
|
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen |
|
50cc crosser |
21-2-2007 11:22 |
Posts: 1866 |
voor wat van brommer is het
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
Harm |
21-2-2007 11:23 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]
Zak mss wel gaan werken, maar het is meer werk dan gewoon een lc cilinder te halen.
En als die er nou niet zijn...passende iig
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
lange elst |
21-2-2007 11:24 |
Posts: 441 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
voor wat van brommer is het
is niet speciaal voor een brommer maar zat er gewoon aan te denken
|
|
|
|
Bromvlieg |
21-2-2007 11:26 |
Posts: 782 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]
En als die er nou niet zijn...passende iig
dan heb je een probleem
Maar dan moet je alles goed dicht maken dat er niks lekt.
Je moet ook rekening houden of er een goeie doorstroming is v.d koelvloeistof, als het zo'n grote alu bak wordt
|
|
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen |
|
Harm |
21-2-2007 11:39 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]
dan heb je een probleem
Maar dan moet je alles goed dicht maken dat er niks lekt.
Je moet ook rekening houden of er een goeie doorstroming is v.d koelvloeistof, als het zo'n grote alu bak wordt
Jah dichtmaken gaat wel lukken enzo, maar het is gewoon problemen zoeken. Ook best kut met je uitlaat.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
rik hulkenberg |
21-2-2007 11:50 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lange elst
zou je een ac cilinder lc kunnen maken door bijv.
in de alle koelribben behalve de bovenste en onderste allemaal gaten te boren zodat er kvs doorheen kan stromen en om de koelribben een stuk aluminium te lassen(of gewoon ijzer) zodat het mooi afsluit en dan op de bovenste en onderste 1 gat te boren waar de kvs in en uit stroomt en daar de gewoon de waterpomp op aansluiten
lijkt me wel vet idee
maar is het mogelijk?
Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 21-2-2007 om 11:17 uur.
je kan beter alle koelribben er af slaan behalve de onderste
|
|
|
|
erwinko |
21-2-2007 12:05 |
Posts: 1012 |
en de bovenste, tenzij je een passende kop hebt
|
|
|
|
Jarco |
21-2-2007 12:42 |
Posts: 4520 |
je wilt kvs door je cilinder heen laten lopen. Ok.
Maar je kvs gaat naar beneden, dus er zal ook plek in je carter gemaakt moeten worden of je kvs moet je er via de zijkant van de cilinder eruit laten lopen, en daarna weer omhoog laten pompen.
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 21-2-2007 om 12:55 uur.
|
|
|
|
erwin fs1 |
21-2-2007 18:17 |
Posts: 897 |
kijk eens naar de zundapp waterkoelers, die werken zonder pomp, die maken gebruik van dat warm opstijgt en koud daalt.......
|
|
vake bej te bange.... |
|
_3s_ |
21-2-2007 18:22 |
Posts: 899 |
zal hij dan wel aan alle kanten van de cil even veel koelen. ik bedoel als de koude kvs bv bovenaan rechts erin gaat en onderaan links eruit komt koelt de linkerkant dan niet minder doordat de kvs al opgewarmt is voordat ie aan de linkerkant is?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
MT70-nolimit |
21-2-2007 18:23 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
kijk eens naar de zundapp waterkoelers, die werken zonder pomp, die maken gebruik van dat warm opstijgt en koud daalt.......
ja dat werkt vaak alleen bij std meuk, zodra je 12k gaat draaien ram je het spul vast zonder pomp
@ts: met je idee heb je de cilinder mss gekoelt, maar het belangrijkste, de kop, hoe wil je dat doen?
|
|
gaat lang goed |
|
erwin fs1 |
21-2-2007 18:27 |
Posts: 897 |
kun je daar niet twee lossen systemen van maken? zodat de kop zegmaar niet meteen in verbinding staat met de cilinder..
|
|
vake bej te bange.... |
|
zundappchef |
21-2-2007 18:40 |
Posts: 4082 |
effe uit de droom helpe
da gaat nie
probeer maar is je brommer te starten en de tuinslang er op zetten
slaat ie af
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 21-2-2007 om 18:40 uur.
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
slimpiej |
21-2-2007 18:42 |
Posts: 174 |
als je het doet zou ik de ingang van de vloeistof beneden doen en dan richting boven pompen (zelfde idee als het koelen bij een destileer apperaat om van wijn rum of port te maken ofzo) daar heb je een buis die moet koelen, en het water gaat er onderin in en aan de bovenkat eruit..
|
|
|
|