Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #41346 - 50 cc airsal mt
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 3472 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
geert-nsr |
20-2-2007 20:50 |
Posts: 6438 |
immi met luhao uitlaat en een 18mm carburateur loopt bij een vriend van mij tegen de 70 aan en trekt redelijk goed op. alleen in zn 5 trekt ie niet meer goed door
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-2-2007 20:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
immi met luhao uitlaat en een 18mm carburateur loopt bij een vriend van mij tegen de 70 aan en trekt redelijk goed op. alleen in zn 5 trekt ie niet meer goed door
effe kijken of de afstelling goed is . de compressie voldoende is .
de cilinder/zuiger niet versleten
70 immi moet stuk harder kunnen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
timb |
20-2-2007 20:53 |
Posts: 118 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
w poort is onzin .
trekkracht valt tegen maar hij had bij mij wel redelijk brede powerband . waardoor je dus vroeg of laat kon schakelen en hij het wel doortrekt
heb jij em gehad zoja rijdt hij een beetje redlijk en trek hij harder als een gemiddelde imi het gaat mij voornamelijk om de trekkracht want dat misde ik met me orgineel
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-2-2007 20:56 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: timb
[...]
heb jij em gehad zoja rijdt hij een beetje redlijk en trek hij harder als een gemiddelde imi het gaat mij voornamelijk om de trekkracht want dat misde ik met me orgineel
een immi moet je zelf echt wegbranden , op de koppeling volgas en slippen , dan ben je sneller weg als met een airsal .
maar als je gewoon normaal weg rijdt ben je met een airsal sneller . omdat die direct van onderuit al trekt.
heb beide cilinders gehad .
vond zeta's fijner btw
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-2-2007 om 20:56 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
timb |
20-2-2007 21:00 |
Posts: 118 |
dit wou ik weten een beetje trekkracht dat moet ik hebben
me orgineel trok net zohard op als me citta terwijl hij toch kon burnen en wheelies maar trok zeer sloom en ik hoop dat ik met me arsail dit probleem heb verholpen
|
|
|
|
timb |
20-2-2007 21:05 |
Posts: 118 |
enne nog bedankt voor alle antwoorden ik weet wat ik weten wou
|
|
|
|
Fabio |
21-2-2007 19:49 |
Posts: 1737 |
waarom ga je niet op zoek naar een zeta/parmakit? als zij 'm niet kunnen leveren bestel je 'm toch zelf? En betaal je ze om de cilinder te monteren. De 50cc airsal was bij mijn brommerzaak 110€, terwijl hij op internet voor ong. 84€ staat, kan je meteen wat kleine dingen mee bestellen mocht je iets nodig hebben.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
21-2-2007 19:52 |
Posts: 13830 |
parmakit vind ik dik overpriced, vind het niet een super cilinder. kan er mee door om zo maar te zeggen.
beter koop je dan een 50cc athena, is beter, en ook nog 30€ goedkoper
mja het allerbeste is natuurlijk een HM167 kopen @ 50cc.nl, dan betaal je wat, maar dan heb je ook wat is bij parmakit juist andersom.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
bereheer |
21-2-2007 19:53 |
Posts: 1901 |
50 airsal liep op mijn mt met verder ori setup (allen van die dikke slangen) ongeveer 70, ging wel best lang mee. Zo'n gekke goedkope immi liep al zo tegen de 80, ze slijten als de tering maar zo traag zijn ze nog niet, echter naar een paar honder km's worden ze al trager
Wat je inderdaad beter kunt kopen is een parmakit 50cc. Zeer fijn cilinder, iets meer koppel dan de immi en liep bijna even hard. Deze ging wel lekker lang mee. Ik zou wel een andere carburateur aanraden, 16 of 18.. maar 12 gaat best
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
renoeius |
21-2-2007 20:00 |
Posts: 6409 |
ik heb nu een 70 athena met een 18mm keihin erachter en een luhao uitlaatje. hij is wel wat licht vertand, waardoor hij niet echt heel hard gaat. denk dat mijn immi 50 nog harder ging. maar de athena trekt wel als een gek. heeft ook aardig wat koppel.
met een Metrakit uitlaat van een Senda ging ie 80, maar niet lekker afgesteld.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-2-2007 20:03 |
|
Fabio |
21-2-2007 20:19 |
Posts: 1737 |
Geen discussie over mogelijk, de hm167 is de beste cilinder voor een mb/mt, alleen erg duur. Voordeel is wel dat je m kan honen, wat met een zeta of iets dergelijks niet kan(behalver poetsen). Krijg je warmloper of vastloper dan valt de schade te overzien.
Met zeta heb ik eigenlijk geen problemen gehad, alleen het probleem dat de zuigers niet gemakkelijk aan te komen zijn, tenminste, niet bij mij in de buurt. Ze moeten altijd besteld worden en dan zijn het echt woekerprijzen.
Mijn advies, koop geen eurokit maar een hm167 met een goede prox zuiger. Kost je 200€ maar dan heb je 10.000km geen onderhoud aan je cilinder.
|
|
|
|
teamdoko |
21-2-2007 20:21 |
Posts: 420 |
koop een 50cc imi
steek er een fatsoenlijke zuiger in vetex bv
dan valt de slijtage echt wel mee
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-2-2007 20:21 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Geen discussie over mogelijk, de hm167 is de beste cilinder voor een mb/mt, alleen erg duur. Voordeel is wel dat je m kan honen, wat met een zeta of iets dergelijks niet kan(behalver poetsen). Krijg je warmloper of vastloper dan valt de schade te overzien.
Met zeta heb ik eigenlijk geen problemen gehad, alleen het probleem dat de zuigers niet gemakkelijk aan te komen zijn, tenminste, niet bij mij in de buurt. Ze moeten altijd besteld worden en dan zijn het echt woekerprijzen.
Mijn advies, koop geen eurokit maar een hm167 met een goede prox zuiger. Kost je 200€ maar dan heb je 10.000km geen onderhoud aan je cilinder.
10 k doe je met een impert/zeta/eurokit/athena/malossi en polini ook fluitend
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Fabio |
21-2-2007 20:24 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
10 k doe je met een impert/zeta/eurokit/athena/malossi en polini ook fluitend
met een imi?
Om de 10.000km zuigertje vervangen is geen overbodige luxe, met elke cilinder. Maarja, dat houd ik altijd aan
|
|
|
|
Dit topic is 3472 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|