Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 cc airsal mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41346 - 50 cc airsal mt
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 20-2-2007 20:50 Print reply

Posts: 6438
immi met luhao uitlaat en een 18mm carburateur loopt bij een vriend van mij tegen de 70 aan en trekt redelijk goed op. alleen in zn 5 trekt ie niet meer goed door
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2007 20:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
immi met luhao uitlaat en een 18mm carburateur loopt bij een vriend van mij tegen de 70 aan en trekt redelijk goed op. alleen in zn 5 trekt ie niet meer goed door


effe kijken of de afstelling goed is . de compressie voldoende is .
de cilinder/zuiger niet versleten

70 immi moet stuk harder kunnen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
timb 20-2-2007 20:53 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


w poort is onzin .

trekkracht valt tegen maar hij had bij mij wel redelijk brede powerband . waardoor je dus vroeg of laat kon schakelen en hij het wel doortrekt


heb jij em gehad zoja rijdt hij een beetje redlijk en trek hij harder als een gemiddelde imi het gaat mij voornamelijk om de trekkracht want dat misde ik met me orgineel
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2007 20:56 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timb
[...]


heb jij em gehad zoja rijdt hij een beetje redlijk en trek hij harder als een gemiddelde imi het gaat mij voornamelijk om de trekkracht want dat misde ik met me orgineel




een immi moet je zelf echt wegbranden , op de koppeling volgas en slippen , dan ben je sneller weg als met een airsal .

maar als je gewoon normaal weg rijdt ben je met een airsal sneller . omdat die direct van onderuit al trekt.

heb beide cilinders gehad .
vond zeta's fijner btw

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-2-2007 om 20:56 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
timb 20-2-2007 21:00 Print reply
Posts: 118
dit wou ik weten een beetje trekkracht dat moet ik hebben

me orgineel trok net zohard op als me citta terwijl hij toch kon burnen en wheelies maar trok zeer sloom en ik hoop dat ik met me arsail dit probleem heb verholpen
 
timb 20-2-2007 21:05 Print reply
Posts: 118
enne nog bedankt voor alle antwoorden ik weet wat ik weten wou
 
Fabio 21-2-2007 19:49 Print reply

Posts: 1737
waarom ga je niet op zoek naar een zeta/parmakit? als zij 'm niet kunnen leveren bestel je 'm toch zelf? En betaal je ze om de cilinder te monteren. De 50cc airsal was bij mijn brommerzaak 110€, terwijl hij op internet voor ong. 84€ staat, kan je meteen wat kleine dingen mee bestellen mocht je iets nodig hebben.
 
Sypie_Honda 21-2-2007 19:52 Print reply

Posts: 13830
parmakit vind ik dik overpriced, vind het niet een super cilinder. kan er mee door om zo maar te zeggen.

beter koop je dan een 50cc athena, is beter, en ook nog 30€ goedkoper

mja het allerbeste is natuurlijk een HM167 kopen @ 50cc.nl, dan betaal je wat, maar dan heb je ook wat is bij parmakit juist andersom.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
bereheer 21-2-2007 19:53 Print reply

Posts: 1901
50 airsal liep op mijn mt met verder ori setup (allen van die dikke slangen) ongeveer 70, ging wel best lang mee. Zo'n gekke goedkope immi liep al zo tegen de 80, ze slijten als de tering maar zo traag zijn ze nog niet, echter naar een paar honder km's worden ze al trager

Wat je inderdaad beter kunt kopen is een parmakit 50cc. Zeer fijn cilinder, iets meer koppel dan de immi en liep bijna even hard. Deze ging wel lekker lang mee. Ik zou wel een andere carburateur aanraden, 16 of 18.. maar 12 gaat best
 
bloaze manne, meej diene woage!
renoeius 21-2-2007 20:00 Print reply

Posts: 6409
ik heb nu een 70 athena met een 18mm keihin erachter en een luhao uitlaatje. hij is wel wat licht vertand, waardoor hij niet echt heel hard gaat. denk dat mijn immi 50 nog harder ging. maar de athena trekt wel als een gek. heeft ook aardig wat koppel.
met een Metrakit uitlaat van een Senda ging ie 80, maar niet lekker afgesteld.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2007 20:03 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
parmakit vind ik dik overpriced, vind het niet een super cilinder. kan er mee door om zo maar te zeggen.

beter koop je dan een 50cc athena, is beter, en ook nog 30€ goedkoper

mja het allerbeste is natuurlijk een HM167 kopen @ 50cc.nl, dan betaal je wat, maar dan heb je ook wat is bij parmakit juist andersom.


vind zeta's stukken fijner rijden als de athena's .

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Fabio 21-2-2007 20:19 Print reply

Posts: 1737
Geen discussie over mogelijk, de hm167 is de beste cilinder voor een mb/mt, alleen erg duur. Voordeel is wel dat je m kan honen, wat met een zeta of iets dergelijks niet kan(behalver poetsen). Krijg je warmloper of vastloper dan valt de schade te overzien.

Met zeta heb ik eigenlijk geen problemen gehad, alleen het probleem dat de zuigers niet gemakkelijk aan te komen zijn, tenminste, niet bij mij in de buurt. Ze moeten altijd besteld worden en dan zijn het echt woekerprijzen.

Mijn advies, koop geen eurokit maar een hm167 met een goede prox zuiger. Kost je 200€ maar dan heb je 10.000km geen onderhoud aan je cilinder.
 
teamdoko 21-2-2007 20:21 Print reply
Posts: 420
koop een 50cc imi
steek er een fatsoenlijke zuiger in vetex bv
dan valt de slijtage echt wel mee



 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2007 20:21 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Geen discussie over mogelijk, de hm167 is de beste cilinder voor een mb/mt, alleen erg duur. Voordeel is wel dat je m kan honen, wat met een zeta of iets dergelijks niet kan(behalver poetsen). Krijg je warmloper of vastloper dan valt de schade te overzien.

Met zeta heb ik eigenlijk geen problemen gehad, alleen het probleem dat de zuigers niet gemakkelijk aan te komen zijn, tenminste, niet bij mij in de buurt. Ze moeten altijd besteld worden en dan zijn het echt woekerprijzen.

Mijn advies, koop geen eurokit maar een hm167 met een goede prox zuiger. Kost je 200€ maar dan heb je 10.000km geen onderhoud aan je cilinder.


10 k doe je met een impert/zeta/eurokit/athena/malossi en polini ook fluitend
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Fabio 21-2-2007 20:24 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


10 k doe je met een impert/zeta/eurokit/athena/malossi en polini ook fluitend


met een imi?

Om de 10.000km zuigertje vervangen is geen overbodige luxe, met elke cilinder. Maarja, dat houd ik altijd aan
 

Dit topic is 3472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved