Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 cc airsal mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41346 - 50 cc airsal mt
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 3449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timb 20-2-2007 20:29 Print topicpost
Posts: 118
ik ga binnekort bij de bromshop een nieuwe cilinder laten monteren want ben dat getrut met die orgineel zat

aangezien hun aleen 50 imi of airsal hebben komt er een 50 cc airsal op zijn deze goed

en hoe hard zou het lopen met deze setup

6 bak
hd kop
12 mil keihin orgineel
proma uitlaatje
luchtfilterbak met bredere slangen

ik hoor bijna niemand over deze 50 cc en aangezien ik aleen ervaaring heb met 70 cc wil ik jullie mening weten goed of slecht

het hoeft geen extreeme race cilinder te zijn maar 80 moet haalbaar zijn maar geen extreeme snelheden want ik heb nog wat zaken lopen met de sterke arm der wet
 

Sypie_Honda 20-2-2007 20:34 Print reply

Posts: 13830
reken maar op ong 75 kmh

Heb ooit ergens gelezen, dat die 50cc airsals voor MT de zelfde uitlaat poort hadden als de 70cc airsal.
die was dus veels te groot, wat leide tot grotere slijtage van je zuiger(veer)

mja ik heb het ooit ergens gelezen in algemeen tuining topic, dus je kunt die er nog eens op nalezen wat er nou precies aan de hand was.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-2-2007 om 20:34 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
timb 20-2-2007 20:36 Print reply
Posts: 118
mijn mt haalde met orgineel met iets uitgevijlde uitlaatpoort de 70 met deze setup dus er moet toch wel meer te halen zijn met een 50

een imi liep ruim 80 met deze setup
 
Sypie_Honda 20-2-2007 20:39 Print reply

Posts: 13830
oke dan loopt 'ie 110

wat wil je nou dat ik zeg, hoe snel dat ding in het echt gaat, of hoe snel jij hem graag wilt hebben?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
timb 20-2-2007 20:41 Print reply
Posts: 118
dat zeg ik niet

maar lijkt me sterk dat een imi harder gaat als een airsail
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2007 20:41 Print reply

Posts: 10560
airsal is geen snel spul 50 en 70 allebij niet.
70 schijnt gewoon de opbeboorde 50 versie te zijn.

mijn met ging met 70 airsail 16 mm carb en tecno ongveer 75/80
top lag ongeveer gelijk met een 50 import (zelfde brommer , verder zelfde setup)
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
driver004 20-2-2007 20:42 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timb
dat zeg ik niet

maar lijkt me sterk dat een imi harder gaat als een airsail


raar maar waar die immi zijn ff snel
daarna niet meer
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2007 20:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


raar maar waar die immi zijn ff snel
daarna niet meer


bullshit .
het is wel zo dat als je er niet mee om kunt gaan , ze snel versleten zijn . en versleten spul gaat nooit hard
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
geert-nsr 20-2-2007 20:44 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
reken maar op ong 75 kmh

Heb ooit ergens gelezen, dat die 50cc airsals voor MT de zelfde uitlaat poort hadden als de 70cc airsal.
die was dus veels te groot, wat leide tot grotere slijtage van je zuiger(veer)

mja ik heb het ooit ergens gelezen in algemeen tuining topic, dus je kunt die er nog eens op nalezen wat er nou precies aan de hand was.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-2-2007 om 20:34 uur.

klopt is goedkoper voor hun om te produceren he zelfde maat uitlaat poort..
 
timb 20-2-2007 20:45 Print reply
Posts: 118
77 met airsail 70 daar reed ik 90 mee geklokt door politie

en toen naar de roller en toen werd me brom inbeslag genomen

toen heb ik orgineel gemaakt

maar met 6 bak loopt den ook wat harder als 4 bak
 
Sypie_Honda 20-2-2007 20:46 Print reply

Posts: 13830
nja die immi's zijn opzich niet sloom.
en met een beetje zuiger der in (athena ofzo) valt de slijtage ook nog wel een beetje mee.

miss zijn die immi's nog wel wat rapper als die airsals, maar dat verschilt heel erg per brommer.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2007 20:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timb
77 met airsail 70 daar reed ik 90 mee geklokt door politie

en toen naar de roller en toen werd me brom inbeslag genomen

toen heb ik orgineel gemaakt

maar met 6 bak loopt den ook wat harder als 4 bak


heb je beelden oid gezien ?

ze hebben mij ook wel eens verteld dat ik 80 reed terwijl ik in de 3 zat , met een brommer die top mischien net 80 haalde .

ze overdrijven snel om je bang te maken .


6 bak loopt niet per defenitie harder als 4 bak , ik kreeg hem met met 4 bak ook in de 4 in de powerband maar er net niet door .


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-2-2007 om 20:47 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
timb 20-2-2007 20:48 Print reply
Posts: 118
hoe zit het eigenlijk met de trekkracht van die dingen toch wel beter als orgineel of imi

en de slijtage die gasten hebben mijn wijsgemaakt dat er een nicasilwandt in zit en een w poort als ik dat moet gelove
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2007 20:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timb
hoe zit het eigenlijk met de trekkracht van die dingen toch wel beter als orgineel of imi

en de slijtage die gasten hebben mijn wijsgemaakt dat er een nicasilwandt in zit en een w poort als ik dat moet gelove


w poort is onzin .

trekkracht valt tegen maar hij had bij mij wel redelijk brede powerband . waardoor je dus vroeg of laat kon schakelen en hij het wel doortrekt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
timb 20-2-2007 20:49 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


heb je beelden oid gezien ?

ze hebben mij ook wel eens verteld dat ik 80 reed terwijl ik in de 3 zat , met een brommer die top mischien net 80 haalde .

ze overdrijven snel om je bang te maken .


6 bak loopt niet per defenitie harder als 4 bak , ik kreeg hem met met 4 bak ook in de 4 in de powerband maar er net niet door .


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-2-2007 om 20:47 uur.

nou hij werdt in zn 5 halfgas in beslag genomen meer als 2 kw

 
Sypie_Honda 20-2-2007 20:49 Print reply

Posts: 13830
haha een W-poort in een simpele airsal
niet geloven hoor, is gewoon ovale uitlaat poort.

zit wel een nicasil wand in
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 3449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved