Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mijn tune gebeuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4134 - mijn tune gebeuren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 5-6-2002?00:52 Print topicpost

Posts: 2716
Ik heb es contact opgenomen met die jongen, dit heeft hij gedaan aan zijn NSR.

----------------------------
hallo Stefan,

Tunen is zeker niet iets wat je effe doet, maar ik kan je wel ongeveer vertellen wat er allemaal gewijzigd is:

* De timing van de uitlaatpoort is iets vervroegd
* De uitlaatpoort is iets verbreed
* Het model van de uitlaatpoort is enigzins gewijzigd
* De timing van de spoelpoorten en de boosterpoort zijn iets verlaat
* Het model van de spoelkanalen zijn gelijk aan elkaar gemaakt
* De afmetingen en radi van de spoelpoorten zijn gelijk aan elkaar gemaakt
* Stromingsrichting van de secundaire spoelpoorten zijn iets gewijzigd
* Stromingsrichting van de boosterpoort is gewijzigd naar 60 graden
* Gebied rondom de inlaatpoort is wat netter gemaakt (is meestal slecht afgewerkt bij Eurocilindro)
* Aux kanalen dichtgemaakt
* Spoelkanaal in zuiger is iets aangepast

Als ik jou was zou ik de cilinderkop aanpassen voor die 70cc en niet een 50cc kop gebruiken die ook nog eens afgedraaid is voor meer compressie.
Er zijn natuurlijk ook 70cc cilinderkoppen te koop voor een MT. Dit kan je een hoop narigheid besparen.

En bedankt voor je complimenten.

groetjes

Sander.
---------------------------
Dus ik denk dat die kerel niet zo1 is die lult en maar raak veilt (zoals ik )

Maar klopt dat wat hij zegt over die kop?
Ik wil hem nog laten uitdraaien naar 45mm, maar ik denk dat ik iets te ver heb gevlakt, hij heeft een rare schilferende koolaanslag, vegelijkbaar met schurft zeg maar , maar hij pingelt niet...

Ik heb aan mijn cilinder die 2 langwerpige gleuven v/d inlaat bewerkt, de spijl in het midden smaller gemaakt zeg maar, en mijn zuiger aangepast; normale zuiger voor imi cilinders waarbij ik bij de inlaatkant een halve maan eruit geveild heb zeg maar zodat de kleine poort erboven vrijkomt als de zuiger op bdp staat, heb ik nu mijn zuiger gemold of een slimme zet gedaan, want zo ja (in het geval van zuiger verneukt) dan koop ik wel een splinternieuwe 70 imi met 45mm kop, die komt er sowiezo...

Ik wil de uitlaatpoort ook nog wat breder hebben uiteindelijk, hier komt een 18mm achter met powerfilter en in de toekomst een Twin Air, mijn MT moet 's lands mooiste worden (is 'ie al voor mij)
 

Neonlampje 6-6-2002?00:30 Print reply

Posts: 14825
aux dichtgeveilt? waaromdat?
heb juist ervaring dat je er relatief erg veel meer vermogen door krijgt
 
Blorn 6-6-2002?09:30 Print reply

Posts: 13825
lude heeft m heus niet dicht GEVEILD hoor
 
Neonlampje 6-6-2002?10:08 Print reply

Posts: 14825
oeh

net zoals ik vorige week aan het surfen was en toen beweerde een kerel dat de wind afwakkerde net zo krom
 
Racekarel 6-6-2002?22:05 Print reply
Posts: 32
Keb effe aan sander gevraagd waarom hij die aux kanalen dicht had gemaakt ik was ook wel benieuwd. Het is zo dat hij hiermee al geexpirimenteerd heeft. Bij hem scheen het een heeeel klein beetje meer vermogen op te leveren als ze dicht waren. Dit had te maken met de compressie verhouding in het carter enzo. Hier is dus blijkbaar wel over nagedacht.
 
Martijn 6-6-2002?22:18 Print reply
Posts: 10000
ja joh?? ik veil altijd zonder reden vanalles dicht....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 6-6-2002?22:31 Print reply

Posts: 7672
hehe, net als dat ik kan herinneren dat er iemand een keer iets poste, dat diegene dat maar ff "bij moest slijpen".

kwam martijn ts aan: "ja dan ga ik met m'n slijptol naar m'n oma, en na een kwartiertje slijpen heb ik al een halve rolstoel."

don't mind me
 
B3AST 6-6-2002?23:29 Print reply
Posts: 2469
ow god nu krijgen we de eeuwige discussie over of aux kanelen nu wel of niet werken....

nouhjah ik heb ook een eurocylindro, en daar zitten ze std. in, en ik ga ze niet dichtmaken... als ze er niet in hadden gezeten had ik er ook geen geboord... ik vind ut wel best zo eigenlijk..

maargoed ik zat nu te denken, nu die aux-kanelen er zitten, is het eingelijk niet nodig om de zuiger spoelingen te geven, want die verbrinding is er toch eigenlijk al via de aux kanalen? (dat de inlaat zegmaar 360 graden open staat..)

Het hele tune gebeuren is iig. niet zomaar wat raak veilen... nadat ik macdizzy aandachtig heb doorgenomen begrijp ik het nu aardig hebbik het idee, alleen er is zoooo veel meer dan alleen 'porting' zegmaar... ik bedoel... met carterdruk enso daar snap ik echt de ballen niet van hoor! en flowen etc...
 
- insane in the brain -
Martijn 7-6-2002?00:02 Print reply
Posts: 10000
eh wiep oet, jij bent echt vaag...wat heb ik nou weer met dat ene te maken???

ik ga toch ook niet naar de garage om...eh...dat doe je toch niet (snap jij em michiel?? )
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 7-6-2002?08:04 Print reply

Posts: 7672
ze hadden het over bijveilen, en toen herrinerde ik me dat jij dat eens een keer gepost had toen ze had over bijslijpen hadden.

maar laat maar zitten ook
 

Dit topic is 572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved