Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Spetters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #41331 - Spetters
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SmeeTz 20-2-2007 0:10 Print topicpost

Posts: 340
Hey,

Heb nog een vraagje,
Tijdens het spuiten hadk een paar spetters ( geen druipers) hoewel ik men bus toch 2 min lang heb opgeschud . Maar nu hebk ik een paar spetters (druppels dikke verf) op men kappen. Weet iemand hoe ik ze kan wegdoen of word het terug opnieuw spuiten? De bus was wel bijna leeg maar zat nog genoeg in om een aantal kappen mee te spuiten ...

Ik hoor het wel
 
Say Hello to My Little Friend

mtx-motard 20-2-2007 0:11 Print reply

Posts: 14947
ja ook wel gehad, bij een volgende laag meten erachter aan zie je het minder/niet meer. of ff opnieuw schuren. niet met doeken oid erin vegen, dat blijf je zien.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
psychopatje 20-2-2007 0:11 Print reply

Posts: 5621
opnieuw schuren/spuiten ben ik bang....
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
SmeeTz 20-2-2007 0:35 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
opnieuw schuren/spuiten ben ik bang....


is niet echt wat ik wou horen maar toch bedankt
 
Say Hello to My Little Friend
mtx-motard 20-2-2007 0:36 Print reply

Posts: 14947
als je toch gaat schuren, probeeer dan eerst alleen de spetters heel licht te schuren en dan nieuwe laag spuiten. misschien zie je het misschien niet. tis het proberen waard
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Leen 20-2-2007 0:37 Print reply

Posts: 26877
met een fijn schuurpapiertje geowon de druppel vlakschuren.

daarna de lak polijsten en je ziet er niks meer van.
 
RickvanDuin 20-2-2007 7:18 Print reply
Posts: 464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
met een fijn schuurpapiertje geowon de druppel vlakschuren.

daarna de lak polijsten en je ziet er niks meer van.


heel fijn zeg maar waterproof 2000 en dan gewoon de helekap met 2000 doen en dan spuiten.
 
HersenSpinsel 20-2-2007 8:22 Print reply

Posts: 2984
die spetter komen volgens mij omdat je de bus schijn houd, dan kan dat gas niet goed uit de bus en komt er veel te dikke verf uit
 
HPT www.derbi-club.com!
Scarface 20-2-2007 8:34 Print reply

Posts: 6023
Idd, dat klopt. een goeie tip om flink wat druk op te bouwen is om de spuitbuis in een emmer met kokend heet water te zetten en daarna nog even schudden, door de hoge temperatuur worde de druk hoog en daardoor de spray veel beter.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Woutjuh 20-2-2007 9:14 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Idd, dat klopt. een goeie tip om flink wat druk op te bouwen is om de spuitbuis in een emmer met kokend heet water te zetten en daarna nog even schudden, door de hoge temperatuur worde de druk hoog en daardoor de spray veel beter.

bezwijkt de bus dan niet aan de druk?
 
veel MT spul te koop!
mail2kid 20-2-2007 9:26 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Idd, dat klopt. een goeie tip om flink wat druk op te bouwen is om de spuitbuis in een emmer met kokend heet water te zetten en daarna nog even schudden, door de hoge temperatuur worde de druk hoog en daardoor de spray veel beter.


maar op die bussen staan toch altijd niet verwarmen???

of moeten we die regel maar vergeten?? zoals hou geen open vlam erbij
 
Golf II styling
Neluhz 20-2-2007 10:28 Print reply

Posts: 4032
een open vlam is een stukje warmer dan kokend water...

buiten dat, gas ontbrand zoweizo niet bij 100 graden..

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 20-2-2007 om 10:29 uur.
 
Leen 20-2-2007 10:32 Print reply

Posts: 26877
er staat op de bus dat ie niet warmer mag worden als 50 graden.

gaat er niet om of het gas verbrand, maar dan word de druk op die bus een beetje kritiek.

maargoed, voordat een bus ontploft hoor je eerst de bodem naar buiten springen, en dna heb je nog een paar seconden
 
Frysk 20-2-2007 11:53 Print reply

Posts: 34928
wat ik wel eens doe is met föhn op het te spuiten oppervlakte verwarmen.
dan even paar tellen op de bus, spuit veel lekkerder

lak even uitharden laten
dan met waterproof schuurpapier dat bobbeltje weghalen
dan lak polijsten

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 20-2-2007 om 11:55 uur.
 
giggitybyte
Christian-tsx 20-2-2007 11:59 Print reply
Posts: 856
die spetters kunnen ook komen omdat het dopje van de spuitbus beetje dicht zit met oude verf, vooral bij een bijna lege spuitbus zoals jij had. elke keer de bus op de kop houden en schoonspuiten.

 
b e r t 20-2-2007 13:40 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
een open vlam is een stukje warmer dan kokend water...

buiten dat, gas ontbrand zoweizo niet bij 100 graden..

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 20-2-2007 om 10:29 uur.


het hoeft ook niet te verbranden hoor, zonder verbranding kan het ook ontploffen door druk

edit: is al gezegt

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 20-2-2007 om 13:41 uur.
 

Dit topic is 2337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved