Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigerhemd afzagen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 664 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4133 - Zuigerhemd afzagen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marijn 4-6-2002?19:40 Print topicpost
Posts: 27
Wat zijn de voordelen hiervan? En nadelen?
 

barry 4-6-2002?21:07 Print reply

Posts: 7387
als je hem te verafzaagt raakt je zuiger in onbelans en kan ie gaan kantelen tot alle gevolgen van dien, als je hem met mate afzaagt aan de inlaat kant staat je inlaat langer open dus meer benzine toevoer dus zal hij harder lopen, altans met een orginele cilinder wel...


 
He?
Neonlampje 4-6-2002?21:12 Print reply

Posts: 14825
jah dat is vet kut, vinden zuigertjes niet lief en willen ze zo snel mogelijk je cyl verlaten... (Rennen die zuigertjes!! pffffft!!!) door je uitlaat, inlaat of als je het echt gek hebt gemaakt door je spoelpoorten!!!

en verder helpt het ook voor geen kut je kan beter 2 spoelinkies in je zuigerhemd vrezen bij inlaat
 
dick1 4-6-2002?21:13 Print reply
Posts: 971
als je doet doet kanteld ie idd meer, dus niet doen, wat je wel kunt doen is een U erin zagen, maar dan verzuipt ie sneller op lage toeren, daarom hebben crossers dat vaak ook niet.
 
MBBBBBB 4-6-2002?21:37 Print reply
Posts: 2340
Een originele NSR zuiger heeft een gat in de zuiger, maar waarom heb ik dat niet bij de zuiger van mijn imi 50 die ik tijdje terug gekocht heb??????

In een snelle 50 komt dat gat heel erg goed van pas, want de extra ( bovenaan liggende ) inlaatpoort komt hier precies in uit!! ( Gele )
En als ik nou onderaan nog een ovaal maak, dan kan ie als de zuiger bovenaan is, nog een keer helemaal open! ( groen )
Dit kan wel, omdat ie dan steun heeft op die rode puntjes?

 
DeAmOnChiLd 4-6-2002?23:00 Print reply
Posts: 875
jaja nouja ik heb et bij me puch gehad een zuiger met afgezaagde hemden maar das wel beter als je et goed doet want et rijd harder trekt beter en heb vellere gasreaktie.


wat ik ook weleens heb gezien ( 65cc membraam cyl athena voor puch ) is dat die 4 gaatjes hebben net boven de zuigerveren, wat doen die daar en wat heb et voor nu ????
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Steve_ZHC 5-6-2002?01:43 Print reply

Posts: 2716
Ik heb mijn zuiger ong. zoals bij MBBBBBB maar dan zonder dat ovale gele gat, en de poort boven die 2 sleuven, moet die dicht staan als de zuiger op z'n BDP staat, omdat die ook openstaat op z'n ODP, want bij mij is dit dus het geval, staat open op BDP ?n ODP...
 
MB50TUNED 5-6-2002?10:02 Print reply
Posts: 1054
zuiger in onbalans Er zijn maar weinig zuigers uitgebalanceert en dus in balans...(meteor en imi zijn niet uitgebalenceert, honda wel en de rest weet ik niet).

Dat gele gat als extra inlaat? Die bovenste inlaatpoort is geen inlaat maar een boostpoort (spoelpoort).

Meeste inlaatpoorten staan al erg lang open naar mijn mening. Inlaat tijd verlengen levert alleen minder vermogen onderin op.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-6-2002?10:20 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Mb bLaCk?DeAmOn

jaja nouja ik heb et bij me puch gehad een zuiger met afgezaagde hemden maar das wel beter als je et goed doet want et rijd harder trekt beter en heb vellere gasreaktie.


wat ik ook weleens heb gezien ( 65cc membraam cyl athena voor puch ) is dat die 4 gaatjes hebben net boven de zuigerveren, wat doen die daar en wat heb et voor nu ????


Ja dat zag ik ook al bij m'n 70 eurokit (is hetzelfde) die gaten zijn er voor zodat er ook snel mengsel onderin komt en dan komt er dus meer carterdruk (geloof ik )
 
nobody fuck with us!!
Neonlampje 6-6-2002?10:25 Print reply

Posts: 14825
gewoon 2 sleuvjes erin vrezen... en als je het echt goed wil doen moet je een gat boven je zuigerpen-gat boren aan elke kant voor xtra koeling en smering van de naaldlager.
 

Dit topic is 1419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved